احمدی نژاد خطاب به دشمنان: فعلا به خاطر مصالح کشور سکوت کرده ایم

دکتر احمدی نژاد خطاب به دشمنان ملت: فعلا به خاطر مصالح کشور سکوت کرده ایم / طوفانی که ما می گوییم در راه است / اگر زنده باشم تا پایان دوره دهم ریاست جمهوری باید مرا تحمل کنید / این بازی زشت اقتصادی، سیاسی، رسانه ای ‘خیانت بزرگ’ بود


‘محمود احمدی نژاد’ روز پنجشنبه در آیین افتتاح ۱۴پروژه عظیم صنعتی، معدنی و عمرانی در مجتمع مس سرچشمه کرمان با بیان اینکه دو سه گروه دست اندرکار نوسانات اخیر در بازار سکه و ارز بودند، گفت: یک گروه از آنها باند دلالانی بودند که همیشه از آشفته بازار سود می برند، از خلاء های قانونی استفاده کردند.
وی افزود: البته اشتباهاتی از سوی بانک مرکزی و برخی دستگاه ها وجود داشت که به این سیستم اعتماد کردند.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه این افراد به جای واردات، ارزها را در جیبشان گذاشتند تا گرانتر بفروشند، گفت: خود آنها دایما سر و صدا می کردند که قیمت ها در حال افزایش است و می خواستند قیمت ها بالا برود تا ارز خود را بفروشند...

رییس جمهوری گفت: برخی ها سروصدا کرده و با خارجی ها هماهنگ شدند، هجوم سنگین و جنگ روانی ایجاد کرده و می گویند که اقتصاد ایران به هم ریخته است در حالی که همه چیز دارای نظم است.



احمدی نژاد در ادامه سخنان خود خطاب به برخی در داخل کشور گفت: درست است که با بنده مخالف هستید اما مرا ملت ایران انتخاب کرده است و اگر زنده باشم تا پایان دوره دهم ریاست جمهوری باید مرا تحمل کنید.

وی خطاب به این عده با بیان اینکه آیا به دلیل مخالفت با من باید از این ملت انتقام بگیرید، افزود‌: آیا این دینداری، ایرانی بودن، اصولگرایی و اصلاح طلبی است؟

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه ما خادم ۷۵ میلیون مردم هستیم و به آن افتخار می کنیم، گفت: اجازه دهید ایران ساخته شود اگر همراهی نمی کنید مانع تراشی نیز نکنید.

احمدی نژاد ادامه داد: اکنون دست و بال ها را بسته اید و به دلیل مصالح کشور سکوت می کنیم اما سینه خیز هم که شده برای آبادانی کشور حرکت می کنیم.

رییس قوه مجریه با بیان اینکه بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در حال کار کردن است، تصریح کرد: خدا شاهد است که ما حتی یک ساعت کار را متوقف نکرده ایم و همه در حال کارکردن هستند.

وی هیچ افتخاری را بالاتر از خدمت به ملت ایران ندانست و گفت: راه شرف و عزت در مقابل ماست، دنیا در حال تحول است و ما باید نقش تاریخی خود را ایفا کنیم که ساختن ایران و آماده کردن مقدمات حکومت جهانی از مهمترین وظایف ما است.

احمدی نژاد ادامه داد: هر کس و هر گروهی به هر عنوان که در مقابل این حرکت تاریخی چه به صورت آشکار و چه به صورت پنهان قرار گیرد، رودخانه عظیم ملت ایران آن را به بیرون پرتاب خواهد کرد.

وی با تاکید بر پالایندگی انقلاب اضافه کرد: انقلاب از درون آلودگی ها را پالایش می کند.

رییس جمهوری با بیان اینکه تحولات بسیار است، گفت: در منطقه علیه ما سروصدا می کنند اما آنچه می ماند حرکت اصیل ملت ایران است که جهان را خواهد گرفت.

** گروه دوم اخلالگر بازار ارز و سکه

احمدی نژاد گفت: گروهی دیگر که به ظاهر سیاسیون بودند، با گروه قبلی جفت شدند؛ آنها از سویی می گفتند چرا قیمت ارز را بالا نمی برید بیت المال است سپس در بیرون، علیه دولت می گفتند که دولت نمی تواند و توان اقتصادی ندارد.

رییس قوه مجریه با یادآوری این نکته که آنها یک آشفته بازار درست کردند، ادامه داد: عده ای در روز تعطیل و وفات پیامبر اسلام لحظه به لحظه قیمت سکه را اس ام اس می زدند و می گفتند که قیمت ها در حال افزایش است.



** این بازی زشت اقتصادی، سیاسی، رسانه ای ‘خیانت بزرگ’ بود

احمدی نژاد این اقدام ها را یک بازی زشت سیاسی، اقتصادی، رسانه ای و خیانت بزرگ توصیف کرد و گفت: غربی ها نیز از این فرصت استفاده کرده و گفتند که تحریم اقتصاد ایران را به هم ریخت که این یک دروغ بزرگ بود؛ اقتصاد ایران کجا به هم ریخته است مگر ما ارز کمی داریم؟

رییس قوه مجریه با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی در فروش ارز وجود ندارد، تصریح کرد: بانک مرکزی تمایل به فروش ارز دارد تا ریال ها را جمع کند اما به روش صحیح.

احمدی نژاد افزود: آنها آشفته بازار درست کرده و دشمن را شاد کردند و در بازار شایعه کردند که قرار است قیمت ها بالا رود و برخی قیمت ها را بالا بردند و دیدید که یک زشت کاری اتفاق افتاد.

رییس جمهوری خطاب به این عده گفت: آیا شما نیز همچون آمریکا شده اید؟ فکر می کنید که مردم به شما رای می دهند؟ ملت ایران ملت فهیم و رشیدی است دقت کرده و انتخاب می کند و رای می دهد.

احمدی نژاد در ادامه خاطر نشان کرد: اگر تا سه سال دیگر هم ارز فروخته شود، بانک مرکزی برای فروش ارز دارد.



** انتقاد شدید رییس جمهوری از برخی خبرگزاری ها و نقش آنها در بالا رفتن قیمت ها

احمدی نژاد با اشاره به اقدام برخی خبرگزاری های وابسته به برخی نهادها گفت: آنها در روز تعطیل پیامک زده و در بازار فضا سازی کردند که خوشبختانه اکثریت قاطع ملت ایران آگاهانه با این جریان همراهی نکردند.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: دولت همه کارها و مسیرها را اصلاح، تنظیم و شفاف کرد.

وی با بیان اینکه چه کسی گفته که اقتصاد ایران به قیمت ارز وابسته است، اضافه کرد: تولید ناخالص ملی ایران طی یک سال به قیمت امروز جهان، سالانه بیش از ۹۰۰ میلیارد دلار است که معادل ۹۰۰ هزار میلیارد تومان می شود



** واکنس احمدی نژاد به تحریم های اخیر آمریکا و اروپا

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آمریکایی ها ۳۰ سال است که از ایران نفت نمی خرند، یادآور شد: آنها می گویند که بانک مرکزی را تحریم کرده اند مگر بانک مرکزی ما با آنها ارتباط دارد؟

احمدی نژاد با اشاره به تحریم های اخیر اتحادیه اروپا گفت: کل اروپا چه وسعتی از این دنیا را دارد؟ مبادلات خارجی ما ۲۰۰ میلیارد دلار است که از این میزان ۲۴ میلیارد دلار آن با اروپایی ها است.

وی با بیان اینکه در دوره ای، ۹۰ درصد تجارت ایران با اروپایی ها بوده است گفت: اکنون این میزان به ۱۰ درصد رسیده است؛ ما که داوطلب نیستیم خوشی زیر دل آنها زده است و می خواهند ارتباط را قطع کنند ولی خودشان متضرر می شوند.



** برخی در داخل کشور بد اخلاق شده اند

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به برخی در داخل کشور گفت: متاسفم که این را می گویم اما برخی بسیار بد اخلاق شده اند و به خاطر یک نمایندگی مجلس و پست دولتی، گروه ها و باند ها ایجاد شده و چه کارها که نمی کنند.

احمدی نژاد یکی از این موارد را که گرفتار باند بازی شده، بازار طلا و ارز دانست و گفت: ارز برای واردات است و واردات نیز به چند شیوه انجام می شود.

وی توضیح داد: عده ای از بانک مرکزی ارز می گیرند و کالا وارد می کنند؛ گروهی دیگر صادرات می کنند و به جای آن واردات انجام می دهند که نیاز به ارز ندارند و عده دیگری نیز هستند که سرمایه دارند و بیرون کشور سرمایه گذاری می کنند و خودشان ارز دارند که کالا می گیرند و وارد می کنند و عده ای دیگر که می خواهند به مسافرت بروند نیاز به ارز دارند و گروهی دیگر نیز در بیرون از کشور سرمایه گذاری می کنند، آنها نیز ارز می خواهند.

رییس جمهوری اظهار داشت: تمامی این گروه ها نیاز به ارز دارند که بانک مرکزی ارز آنها را به طور کامل تامین کرده و می کند. حتی یک نفر وجود ندارد که برای ورود کالایی از بانک مرکزی درخواست ارز کند اما دریافت نکرده باشد.



** امسال بیش از ۹۰ میلیارد دلار درآمد ارزی خواهیم داشت

احمدی نژاد با بیان اینکه سال گذشته در حساب بانک مرکزی و بانک های مختلف ۹۰ میلیارد دلار ذخیره داشتیم، گفت: تا پایان امسال نیز بیش از ۹۰ میلیارد دلار درآمد ارزی نفت گاز و میعانات گازی خواهیم داشت که در ده ماهه اول سال از ۸۲ میلیارد دلار گذشته است.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه در ۹ ماهه نخست سال نیز ۳۲ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم، گفت: پیش بینی می شود که این مبلغ تا پایان سال به ۴۵ میلیارد دلار برسد.

وی ادامه داد: کل کالایی که ۹ ماه وارد کشور شده ۴۴ میلیارد دلار است و تا پایان سال به ۶۰ میلیارد دلار می رسد و عایدات کشور نیز ۱۳۵ میلیارد دلار است.

رییس جمهوری با طرح این سوال که آیا در کشور ارز کمی وجود دارد، گفت: دلیل این سر و صداها چه بود؟

رییس جمهوری بخش دیگری از سخنان خود را به سازندگی ایران اختصاص داد و گفت: برای اینکه بتوانیم عزت، کرامت و استقلال خود را حفظ کنیم و در این هیاهوی عالم، باقی بمانیم باید ایران را بسازیم و مسایل را حل کنیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه ایران کشوری با ظرفیت فراوان است، گفت: ما فقط نفت را می شناسیم اما معادن ما چندین برابر نفت ذخیره دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد