تمام آنچه لاریجانی درباره فتنه 88 گفت و مواضع با ذکر سند و تاریخ

»بصیرت» و «فتنه» از جمله واژگان به شهرت یافته بعد از انتخابات 88 هستند. واژگانی «گرته برداری» شده از فرمایشات رهبرمعظم انقلاب که بیش از توصیه هایی چون «جذب حداکثری و دفع حداقلی» به مستمسکی برای منازعات سیاسی بدل شدند. خلق واژه هایی چون «ساکتین فتنه» و «کاسبین فتنه» دو سال بعد از انتخابات 88، شاهد این مدعاست. برخی که در یک سال اولیه پس از این انتخابات، تعداد محدودی را «خواص بی بصیرت» میخواندند، هر چه به پایان سال 90 نزدیکتر می شویم دامنه مشمولین این واژه را آنقدر گسترش دادند که نهایتا ناگزیر شدند واژه «ساکتین فتنه» را جایگزینش کنند!

آنها که به جای معرفی خود و ارائه عملکردشان، در پس سیاسی کاری های انتخاباتی و دمیدن بر تنور فتنه مخفی شده بودند، نهایتا از سوی منتقدانشان، «کاسبین فتنه» خوانده شدند. کاسبینی که با نزدیک شدن به انتخابات، از «فتنه» پوستینی ساختند برای پوشش ضعف های خود، تخریب دیگران و ابزاری برای تبلیغات انتخاباتی.
انتخاباتی که دو نامزد معترض به نتایج آن، به جای طی مراحل قانونی این اعتراض به تدریج به مخالفت های ساختار شکنانه ای روی آوردند و نشان دادند که بازی خورده فتنه ای هستند که دشمنان انقلاب طراحی کرده اند. اگر چه مقام معظم رهبری در نخستین حضورشان در نماز جمعه تهران پس از آن انتخابات -29 خرداد 88- از حضور هر چهار نامزد در این انتخابات و حضور پرشور مردم تشکر کردند و تا ماه ها پس از آن همچنان معترضان را به پیگیری خواسته هایشان از مراجع قانونی دعوت میکردند و بر «جذب حداکثری و دفع حداقلی» تاکید داشتند. اما معترضان که تحت تاثیر حمایت های ضد انقلاب قرار گرفته بودند، به این مدار مدارا بی توجهی می کردند. در این میان برخی با ادعای حمایت از ولایت، از مواضع ایشان پیشی گرفته و برای معترضان، احکام شدیدالحنی تا «اعدام» را جایز میدانستند و برخی نیز که از قطار ولایت پذیری خارج شده بودند، بی توجه به نصایح ایشان به ادامه روش خود ادامه می دادند و عملا با افراط گری ، هیجان آفرینی و بحران سازی های خود، حل معقول مسئله را در چهارچوب منافع ملی ناممکن می کردند و به این شکل با فریب گری و فریب خوردگی گروه مقابل، تجارت می کردند.
در این میان بودند چهره هایی که سرعت حرکتشان را با «ولی فقیه» تنظیم کرده بودند و به جای فریاد های بی نتیجه ، دنبال ناکام گذاشتن دشمنان در بهره برداری از یک موضوع داخلی بودند؛ کسانی که فردای انتخابات پیروزی نامزد پیروز را از تریبون علنی به او تبریک گفتند و همگام با رهبری، معترضان را به پیگیری اعتراضشان از کانالهای قانونی توصیه کردند. کسانی که با تکیه بر توصیه معظم له، اهانت به دیگران ولو به بهانه رفتارهای ساختار شکنانه را جایز ندانسته و به جای «مرده باد» و «زنده باد» به دنبال تاسی از ولایت فقیه و توصیه به رعایت قانون بودند. کسانی که اقدامات موهون از اهانت به امام(ره) در 16 آذر، سر دادن شعار «نه غزه نه لبنان» در روز قدس، اهانت به ولایت فقیه در مراسم تشییع پیکر آیت الله منتظری و ... را محکوم کرده و همگان را بر حرکت بر مدار قانون و توجه به تاکیدات رهبری توصیه میکردند. همانها که اهانت به ساحت امامت در روز عاشورا را بر نتابیده و زبان به اعتراض گشودند و.....
رئیس مجلس، یکی از آنها بود. نگاهی به سخنان انتخاباتی لاریجانی در سال 88 شاهد این مدعاست که در جدول زیر به آمده است.
 
زمان
مواضع رئیس مجلس و تحلیل ها
13 اردیبهشت
در پنجمین همایش حکمت مطهر ویژه گرامی داشت یاد استاد شهید مطهری: اگر فردی در انتخابات وارد می‌شود حرفی بزند که آن را قبول دارد. در صحنه سیاسی اگر فعالیت می‌کند همان را انجام دهد که قبول دارد نه این‌که برای خوشایند دیگران چیزی بگوید که قبول ندارد.
14 اردیبهشت
در جمع مربیان سپاه حفاظت انصارالمهدی: {با اشاره به در پیش بودن انتخابات} در تفکر شهید مطهری انتخابات مجالی برای ظهور استعدادهاست نه جنگ و جدال. حاکمان اسلامی نباید برای قدرت جدال کنند بلکه باید زمینه ظهور استعدادها را فراهم کنند، انتخابات مدرسه تربیت اسلامی است نه میدان زد و خورد سیاسی.
متاسفم که این روزها تخریب و گفت‌وگوهای تلخ در مورد کاندیداهای ریاست جمهوری از سوی برخی مطرح می‌شود.مقام معظم رهبری در سخنان مشهدشان فرمودند هر کس می‌تواند کشور را اداره کند باید حضور یابد. بنابراین تیراندازی به کسی که تازه وارد صحنه انتخابات می‌شود درست نیست. تا زمانی که این افراد وارد صحنه نشده‌اند درباره شان چیزی گفته نمی شود ولی به محض ورود عده‌ای شروع به تیراندازی به او می‌کنند.
برخی افراد بی ملاحظاتی داشته و باعث سوءاستفاده دیگران می‌شوند تلخ کردن فضای انتخابات موجب رشد نمی‌شود. فضای سخنرانی کاندیداها نباید سراسر تلخ و منفی باشد. در این دولت فعلی اشکالاتی دارد شکی نیست ولی خدماتی هم داشته، برخی مجادلات بین دولت و مجلس وجود دارد، ولی مجلس راه تخصصی خود را می‌رود و دولت نیز براساس نظرات خود رفتار می‌کند. نباید بی‌انصافی کرد بلکه باید خدمات دولت را هم دید تا آن را به مردم انتقال داد. این موضوع را درباره‌ی نقدهای منصفانه نیز باید رعایت کرد.
این‌که گفته شود چند صد میلیارد به کجا رفته است، افزود: این‌که برخی می‌گویند 300 میلیارد بودجه به کجا رفته است درست نیست. مرجع رسیدگی به این موضوع دیوان محاسبات است و دادسرا درباره ‌ آن تعیین تکلیف می‌کند، ولی این که کل بودجه و فروش نفت زیر سوال برود درست نیست. برخی دوستان اخیرا گفته‌اند نظام مالی کشور یا سرش پریده و یا تهش، ولی نه سر و نه ته نظام بودجه‌ای و مالی کشور نپریده است.
همه افرادی که وارد انتخابات شده‌اند محترم هستند و تخریب و توهین به آنها درست نیست. افراد شناخته شده‌ای وارد عرصه انتخابات شده‌اند آنان که از کره مریخ نیامده‌اند، پس منصفانه نیست به آنان تهمت زد یا به آنها توهین کرد، اگر نقدی می‌شود نقد منصفانه شود.
فضای آراسته انقلاب اسلامی را در فضای انتخابات به میدان تیراندازی مبدل نکنید، با توهم نباید حرف زد، امام فرمودند نیروهای مسلح نباید در انتخابات به صورت سازمان یافته دخالت کنند. خبر موثق دارم که مقام معظم رهبری نیز همین اعتقاد را دارد، ولی خانواده‌ی نیروهای مسلح می‌توانند در انتخابات مشارکت داشته باشند.
فرماندهان نباید در قالب سازمانی صحبت‌های انتخاباتی داشته باشند، به ویژه فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. سپاه قدرت بزرگی در منطقه است که باید از ظرفیت‌هایش صیانت شود. شان سپاه ورود به مسایل خرد سیاسی و انتخاباتی نیست. از سوی دیگر، دیگران نیز نباید دچار توهم ورود سپاه به مسایل انتخاباتی شوند.
{ خطاب به شورای نگهبان، دولت و وزارت کشور} نباید بی‌جهت در دیگران نگرانی به وجود آورند، سپس تصریح کرد: شورای نگهبان، دولت و وزارت کشور با مطرح کردن مسایل کوچک نباید بی جهت اذهان سیاسیون را دچار نگرانی کنند. انتخابات پرشور برای نظام نقش آفرین است. حضور حداکثری اصل است و منازعات سیاسی کوچک نباید بر این مهم تاثیرگذار باشد. مجریان و ناظران باید روحیه امیدواری به مردم انتقال دهند.
نقل قول‌های برخی به ویژه درباره سخنان مقام معظم رهبری که در مشهد بیان شد درست نیست، اتصاف برخی به معظم‌له در فضای انتخابات جفا به رهبری است. رهبری هر گاه بخواهد بی واسطه با مردم سخن می‌گوید. خرج کردن از کیسه اسلام به صلاح کشور نبوده و درست نیست.
31 اردیبهشت
مراسم تشویق و تجلیل از حاملان کلام وحی: در انتخابات نمی‌خواهیم رهبر را انتخاب کنیم، بلکه می‌خواهیم رییس جمهور انتخاب کنیم، رییس جمهور باید برنامه درست برای اداره کشور و قوت کافی برای اجرای برنامه‌ها داشته باشد. عرصه انتخابات میدان تئوری‌پردازی نیست و احتیاج به تئوری پردازی‌های زیاد در انتخابات نداریم، چراکه سیاست‌های کلان نظام تئوری است و چارچوب‌ها را مشخص کرده است و رییس جمهور باید آنها را اجرا کند.
ما مردم سالاری دینی داریم که از درون تفکر اسلامی خارج شده است. سعادت سیاسی ما مشارکت سیاسی مردم است، مردم سالاری دینی احتیاج به مشارکت دارد. باید دید بسترهای فراهم شده از سوی کاندیداها و متولیان انتخابات موجب افزایش مشارکت می‌شود یا کاهش مشارکت را در پی دارد. عزت مداری جمهوری اسلامی ایران مشارکت بیشتر مردم در انتخابات است. این اتفاق، بسیاری از تردیدها و هزینه‌های کشور را از بین می‌برد.
انتخاب اصلح محور دوم است، کلید آن نیز معیارهای رهبری است. معیارهای رهبری درسخنرانی کردستان است.
اگر بخواهیم یک انقلابی بصیر باشیم، باید یک انسان مسلکی باشیم. قصد قربتی که مقام معظم رهبری برای شرکت در انتخابات در استان کردستان فرمودند مبتنی بر همین دیدگاه است. کاندیدای مسلکی دنبال فراهم کردن بستر برای انتخاب با بصیرت مردم است. چه کاندیداها و چه متولیان باید زمینه‌ای فراهم کنند تا مردم با خلوص دست به انتخاب بزنند.
اول خرداد
سخنرانی پیش خطبه در نماز جمعه تهران:فرصت خوبی است در مبارزات انتخاباتی به جای بحث‌های کلی و نظریه‌پردازی، نامزدها موضوعات دقیق و مشخصی را که در واقع نشان دهد آن‌ها چه کارهایی را می‌توانند دنبال کنند بیان کنند؛ در ضمن تفاوت نامزدها و تفاوت برنامه‌هایشان باید روشن و معنادار باشد تا مردم دقیقا متوجه شوند که کدام راه را می‌توانند انتخاب کنند.
درک دقیق مردم برای این‌که بدانند کدام راه است نیازمند این است که مواضع ایجابی و اثباتی نامزدها زیاد باشد، البته گاهی نقد هم مواضع را مشخص می‌کند، اما اصل موضوع مواضع ایجابی و اثباتی آن‌ها در مسائل است. در نقد دولت نیز نباید برآیند سخنان سیاه‌نمایی تلقی شود همه معتقدند که نقد دولت مفید است اما با حد و اندازه خودش نه یک سر نخ، حتی در منطق انتخاباتی خودشان نیز مضر است. جدا از این‌که این سیاه‌نمایی لطماتی به تصور مردم به انقلاب می‌زند.
ما فضای پروسه انتخابات را نوعی توانمندسازی شرایط سیاسی کشور باید بدانیم نه این‌که کشور از این رهگذر لطمه بخورد. مقام معظم رهبری در کردستان فرمودند مردم حضور پرابهت در انتخابات داشته باشند و این گویاترین کلامی است که در این زمینه و در این مقطع می‌توان گفت. حضور مردم در همه صحنه‌های انقلاب دارای ابهت بود و اساسا ابهت انقلاب و نظام ما مربوط به صحنه‌های غرورآفرینی است که مردم با حضور و مشارکت خود رقم زدند.
یک جنبه از آثار حضور پرابهت مردم در انتخابات اولا به عزت ملت و کشور و تعظیم و تکریم و کرنشی است که در دیگران ایجاد می‌کند و نکته دوم دلگرمی و اطمینانی است که در دوستان انقلاب ایجاد می‌کند و نکته سوم هضم و احتیاط در مزاحمان است. به هر حال هر کشوری یک عده مزاحم در خارج و اطراف دارد که حضور پرابهت ملی باعث می‌شود که آن‌ها مقداری احتیاط کنند.
حضور آگاهانه مردم برای مدتی حداقل مسیر تحقق منافع ملی کشور را مهیا خواهد کرد و از طرفی در تاریخ گذشته کشور ما همیشه قدرت مردم همراه با قدرتمندی دین بوده است، و بالعکس هر وقت قدرت مردم پس زده شد، به فاصله کمی قدرت دین نیز پس زده شد. تاریخ گذشته ما می‌گوید قدرت مردم در کشور ما در سیمای قدرت دین تجلی پیدا می‌کند. حضور پرابهتی که رهبری فرمودند هم از منافع ملی کشور در داخل و خارج صیانت می‌کند و هم کمک مستمر به تجلی و ظهور دین در کشور ما می‌کند و آن را بارور می‌کند.
رهبر معظم انقلاب مشخصات اصلح را به نیکی بیان کردند که این راهی است که همه می‌توانند بر اساس آن انتخاب درست داشته باشند. تحرک رسانه‌ ملی از دیگر موضوعات مهم در بحث انتخابات است. یکی از نامزدهای محترم نیز نامه‌ای به رییس قوه قضائیه و رییس مجلس در مورد بحث رسانه‌ی ملی نوشت، ما در این زمینه با مسوولان صداوسیما صحبت کردیم و آنچه ما دیدیم یک برنامه‌ جامع تدارک دیده شده و تلاش خوبی کردند که در انتخابات همه نامزدها فرصت کافی داشته باشند و بتوانند عقایدشان را بیان کنند. البته این کار باید با یک شورآفرینی قرین باشد که ان‌شاءالله این کار رخ خواهد داد.
تقاضای ما این است که فضای مطلوبی که برای انتخابات است و می‌تواند مدرسه‌ی تربیت سیاسی باشد تبدیل به زد و خوردها و مشاجرات نشود که کینه را در کشور زیاد کند.
8 خرداد
 
خبر حمایت لاریجانی از نامزدی خاص درانتخابات ریاست جمهوری تکذیب شد «نظر به انتشار خبر "حمایت ریاست محترم مجلس شورای اسلامی از یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری" در برخی از خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری، به استحضار می‌رساند ضمن احترام دکتر علی لاریجانی به همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، ایشان تاکنون از هیچکدام این عزیزان حمایت خاصی نداشته و خبر منتسب به رییس مجلس تکذیب می‌گردد.»
در همین روز 211 نماینده با صدور بیانیه‌ای از محمود احمدی‌نژاد حمایت کردند و لاریجانی برای یکسال دیگر به عنوان رییس مجلس انتخاب شد.      
13 خرداد
در سخنانی در جمع مردم روستای قلعه چم: رییس جمهور دارای جایگاه مهمی ‌است. رییس جمهور یک فرد نیست بلکه یک جمع است و عده زیادی از مسوولان زیر مجموعه او هستند و انتخاب رییس جمهور به معنای انتخاب یک مجموعه خواهد بود.
ما نیازمند افراد کاردان، فهیم و انقلابی هستیم تا بتوانند از خود مایه گذاشته و انقلاب را پیش ببرند. انتخاب باید از روی بصیرت باشد. حضور مردم در صحنه، پیام اساسی برای خارج و داخل کشور خواهد داشت و چشم‌هایی که در منطقه نگاه به انتخابات ما دارد میزان مشارکت مردم در اداره کشور را ارزیابی می‌کنند. هر چه میزان حضور مردم در صحنه چشم‌گیر باشد، یاس و ناامیدی برای دشمنان به همراه خواهد داشت و اقتدار ایران را به رخ جهانیان خواهد کشید.
با هر رای ملت تهدیدات مرتفع و هزینه کشور کاهش می‌یابد و راه و شرایط را هموار می‌کند تا مسوولان گام‌های بعدی را سریع‌تر بردارند. انتخابات برای کشور صرفا یک حرکت نمادین نیست. انتخابات برای کشور ما یک حرکت جوهری و حقیقی است و حکومت ما مبتنی بر رای ملت است. تاکید رهبری برای حضور مردم در پای صندوق‌های رای به دلیل اسرار و تاثیراتی است که بر انتخابات ما نهفته است.
ما نباید انتخاب خود را با جوسازی انجام دهیم بلکه باید فکر کنیم چه کسی برای آینده کشور بهتر خواهد بود.
کاندیداهای مختلف و متنوعی در انتخابات حضور دارند. همه این افراد در تاریخ ایران سابقه مدیریت دارند و زحمات فراوانی کشیده‌اند و حضور این افراد زمینه‌ای است که شما به علت تنوع موجود با بصیرت و بررسی‌های لازم خود انتخاب کنید. ما در مجلس از انتخاب مردم حمایت می‌کنیم و سعی می‌کنیم تا با یک نگاه وحدت آمیز مسیر آینده طی شود.
در همه انتخابات افرادی وجود دارند که علاقه‌مند به کاندیدای خود هستند. توجه داشته باشیم که همه شورآفرینی‌ها و تلاش‌هایی که در زمینه انتخابات صورت می‌گیرد در یک مسیر اخلاقی درست و همراه با وحدت باشد.
نباید اتحاد و همدلی مردم از بین برود. مردم باید با بصیرت خود فرد مناسب را انتخاب کنند، ولی آنچه که باید مورد توجه باشد این است که ایران پیشرفت نخواهد کرد مگر این که وحدت ملی آن حفظ شود. باید با همدلی و وحدت خود و به دور از تفرقه در پای صندوق‌های رای حاضر شویم و مسیر رشد و توسعه‌ کشور را فراهم نماییم.
24 خرداد
لاریجانی در نطق صحن علنی: انتخابات شکوهمندی در 22 خرداد ماه محقق شد که اولا وجود نامزدهای مختلف با سلایق گوناگون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بستر مناسب برای حضور در انتخابات را فراهم نمود و باید از همه کاندیداهای عزیز تشکر کرد که در این اقدام ملی نقش آفرین بودند و توانستند میدان انتخابات را به یک مدرسه سیاسی تبدیل کنند.
درک و تیزبینی ملت در صحنه‌آرایی انتخابات چه قبل از رای‌گیری و چه در روز رای گیری که با آرامش و دقت در متن مبارزات انتخاباتی حاضر شدند شایان تقدیر است که توانستند جلوه‌های عظیم شگرف عزم ملی را در سپهر اندیشه انقلاب اسلامی به ظهور برسانند. واقعا مشارکت حدود 85 درصدی مردم در پای صندوق‌های رای یک سرمایه ملی برای حرکت آتی کشور است که باید به درستی از آن بهره جست. نقش آفرینی رسانه‌ها مخصوصا صدا و سیما، با برنامه‌های متعدد و مناظرات در خلق این حماسه ملی بسیار اثرگذار بود که از دست اندرکاران متعهد و فهیم آن سپاسگزاری می‌شود.
باید توجه داشت صیانت از پیام اقتدار حضور ملی در انتخابات 22 خرداد ماه و بهره‌گیری از این توشه و توان ملت در راه پیشرفت و عدالت احتیاج به انضباط و رعایت آرامش و به کارگیری قواعد و قوانین کشور دارد تا در فضای معقول، خواست ملت پیگیری شود.
از این جهت همه نامزدها، سیاستمداران و احزاب و رسانه‌ها را به ایجاد فضای مودت و برادری بین آحاد ملت دعوت می‌کنیم که این گام نخست مدنیت اسلامی است و البته بلوغ و شایستگی و فرزانگی ملت عزیز این مسیر را هموار خواهد کرد.
زمانی است که باید بحث‌های داغ و مجادلات انتخاباتی جای خود را به عرصه جدید همگرایی و هم‌افزایی توان‌ها جهت پیشرفت کشور بدهد.مجلس شورای اسلامی انتخابات 22 خرداد را نقطه عطف مبارکی می‌داند و از ملت عزیز سپاسگزار است، چراکه انصافا وظیفه خود را به بهترین وجه به انجام رساندند و اینک زمانه فعلیت رساندن این استعداد ملی در متن کار و تلاش و فعالیت دیوانی کشور است.
{ با تبریک انتخاب مجدد دکتر احمدی‌نژاد}بر این باوریم که با این حماسه مردمی بسترهای راهگشا برای حل مشکلات کشور برای دولت فراهم شده است. مجلس شورای اسلامی با دولت جدید مسیر همکاری و همدلی برادرانه در چارچوب نظامات قانونی را پیگیری خواهد کرد.
باید اذعان نمود خلق این خیزش بزرگ مردمی در انتخابات در پناه هدایت‌های حکیمانه رهبری فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دامت برکاته) محقق شد. ما این نفس گیری جدید حرکت انقلاب را هدیه رهبری و ملت می‌دانیم که تداوم راه امام (قدس سره) و شهدای عظیم الشان را رقم زدند.
24 خرداد
بیانیه تشکر 220 نماینده مجلس از حضور پرشور مردم در انتخابات
25 خرداد
حضور جمعی از نمایندگان مجلس در کوی دانشگاه تهران و گفت‌وگو با دانشجویان
رییس مجلس هیاتی را مامور رسیدگی به حمله به کوی دانشگاه و مجتمع سبحان کرد. اعضای این هیات:ابوترابی‌فرد(رئیس هیات)، دکتر الیاس نادران، دکتر حمیدرضا کاتوزیان، دکتر علی عباسپو تهرانی، دکتر کاظم جلالی(سخنگوی این کمیته)، دکتر علیرضا زاکانی/در اسرع وقت گزارش جامع و بی‌طرفانه‌ای در مورد آنچه اتفاق افتاده تهیه و به اینجانب ارائه نمایید.
26 خرداد
-          در نطق صحن علنی: 22 خرداد با مشارکت حداکثری ملت، زمینه حرکت تکاملی انقلاب اسلامی در جهت گام اساسی دهه چهارم انقلاب یعنی پیشرفت و عدالت را فراهم کرد/به همه آقایان (کاندیداها) توصیه می‌کنیم سیر قانونی را در پیش بگیرند/چه معنایی دارد نیمه شب به دانشجویان در کوی دانشگاه حمله شود و یا ساعت 2:30 بامداد عده‌ای به مجتمع مسکونی سبحان حمله کنند و آسایش ساکنان را برهم بزنند. وزیر کشور در این زمینه مسوول است و باید پاسخگو باشد.
31 خرداد
در نطق صحن علنی:{ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران} رعایت قانون شرایط کشور را عادی می‌کند/ ما نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی تمرکز و استواری مقام رهبری بر پیمودن راه قانونی حتی در این شرایط را مهمترین هدیه برای تحکیم مبانی عدالت در جامعه می‌دانیم./انتخابات باشکوه 22 خرداد هر چند برخی مناقشات را پیرامون آن دامن زدند، ولی متن آن برای همه ایرانیان غرورآمیز است، به نحوی که رهبر معظم نسبت به آن تجلیل و تعظیم نمودند./رفتار کاندیداها باید از منظر ملی قابل دفاع باشد، کوفتن بر طبق اختلافات اگر از سر حق طلبی هم باشد در شرایط امروز ایران که همگان شاهد ماجراجویی عده‌ای در داخل و خارج هستند باید در طراز رفتار ملی تبلور یابد/خیلی زود الفاظ فریبکارانه تغییر را معنا کردید، روسای چند کشور اروپایی باید از اقدامات گذشته خود سرافکنده باشند که در زمان شاه دیکتاتور در کنار او بودند و نسبت به حقوق بشر دم نمی‌زدند و در جنگ عراق در کنار صدام بودند و حتی هواپیماهای سوپراستاندارد به او اجاره دادند و امروز با فرصت طلبی تصور نمودند در اختلاف درون خانواده ایران مجالی یافته‌اند.
4 مرداد
در نطق صحن علنی: شکوه انتخابات و حضور 85 درصدی ملت در پای صندوق‌های رای مدل زیست اجتماعی دموکراتیک و دینی نظام اسلامی را برجسته نمود، خیلی عجیب نبود که دشمنان مخصوصا آمریکا و اسراییل تلاش خود را مصروف مشوه جلوه دادن چنین جایگاهی نمایند. حرکت‌های عجیب و غریب رسانه‌ای و دخالت‌های عجولانه برخی کشورها سر از چنین استراتژی داشته است، به همین میزان دل‌نگرانی برای دوستان فراهم نمود.
‌ جای این سوال اساسی وجود دارد که چرا سیاست‌مداران چنین مجال تبلیغاتی برای دشمن فراهم نمودند تا غرب ترغیب شود گزنده سخن گوید و تصورات واهی پیدا کند. اخیرا وزیر خارجه آمریکا گفته است که ما مجال گفت‌وگو با ایران را فراهم کردیم، لکن آنها چنان درگیر مسائل داخلی خود هستند که نمی‌توانند تصمیم بگیرند.  البته بد نیست آنها در چنین تخیلاتی غوطه‌ور باشند، اما مناسب و بلکه ضروری است نقادانه به اصلاح مسیر بپردازیم، امام حسین(ع) می‌فرمایند از نشانه‌های مرد دانا نقادی او از گفتار خود و آگاهی او از اسرار و آرای گوناگون است.
به نظر می‌رسد اساس کار در این مقطع می‌تواند بر این سه وجه استوار باشد، اول بیش از هر زمان دیگر به وحدت ملی جامعه توجه شود و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند به ازای هر اختلاف‌نظری، افتراق‌ها دامن زده نشود و افراد متهم نشوند، تلاش اصلی تکیه بر اصول و مبانی جمهوری اسلامی و قانون اساسی باشد که مبنای وحدت جامعه است. طبیعی است که با چنین رویکردی باید نسبت به بسیاری از مسائل اختلافی خرد گذشت نمود و از طرح بیانات تند و خشن نسبت به یکدیگر حتی اگر از وجهی درست هم باشد، در چنین شرایطی پرهیز کرد چراکه مخل وحدت ملی جامعه است. دوم این‌که نظرات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان مظهر وحدت ملی کشور مورد توجه همگان قرار گیرد، جهموری اسلامی ایران در پناه رهبری حضرت امام (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دامت برکاته) در این سی‌سال، تجربه‌ ارزشمند از پیشرفت و مقاومت اندوخته است و باید از گذشته درس آموخت.
باید در سایه آرامش و ایجاد فضای امن برای همه جریان‌ها امکان حرکت توسعه کشور فراهم آید، وقت و فکر و ذهن صاحب‌نظران مصروف پیشرفت کشور شود، لذا باید از هر تحرک بیانی، قلمی و اجتماعی که ظرفیت ناامنی در کشور پیدا می‌کند پرهیز شود. ‌این به معنی نادیده انگاری حقوق اساسی ملت نیست، بلکه زمینه‌سازی جهت تحقق حقوق اساسی ملت است. مجلس شورای اسلامی به همه سیاست‌مداران، ‌احزاب و صاحب‌نظران توصیه می‌کند در اقدامات خود به این مثلث تحرک سیاسی توجه نمایند.
کشورهایی که در ماجراهای اخیر با سوءاستفاده رسانه‌ای قصد تخریب جایگاه ایران را داشتند متوجه خواهند شد که ایرانیان از نظر عقاید هرچند اختلافاتی داشته باشند، اما در لابه‌لای مویه‌های دروغین آنها لبخندهای کریه آنها را مشاهده کرده و در مقابل آنها ایستادگی خواهند کرد و قدرت جمهوری اسلامی آن گونه‌ نیست که با چند مانور تبلیغاتی آنها بتوانند نفوذ ایران را کاهش دهند و به موقع پاسخ‌های ایران را دریافت خواهند کرد.
 
14 مرداد
در مراسم تحلیف رئیس جمهور: قطعا مجلس شورای اسلامی با تحلیل واقع‌بینانه از شرایط کشور و با تاسی به توصیه‌ی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دامت برکاته) استراتژی خود را در همگرایی و مساعدت دولت در این جهات می‌داند و بر همکاری صمیمانه‌ی قوای سه گانه تاکید دارد تا فرصت و زمینه مساعد برای رفع مشکلات مردم فراهم گردد و هم پیام روشنی باشد برای برخی دولت‌های غرب که با رفتار عجولانه‌ی خود در ماجراهای پس از انتخابات و با تخیلات واهی عملا خود را به سخره گرفته‌اند و بفهمند که ایرانیان با هر عقید‌ه‌ای در مقابل دسایس بیگانگان یک دل و همصدا خواهند بود و به موقع پاسخ هرزه‌درانی آنها را خواهند داد./ حرکت قانونمند، از موارد سفارش مجلس به رییس‌جمهور است که بر این اساس اجرای قانون جوهره‌ی عدالت می‌باشد.
19 مرداد
در مراسم روز خبرنگار: اتفاقات بعد از انتخابات و برخی بی‌سلیقه‌گی‌هایی که رخ داد شرایط را به گونه‌ای کرد که آنها آن را فرصت خوبی دیدند تا به تخریب بپردازند و نتیجه انتخابات را به سمتی ببرند که وزن آن را کاهش دهند، البته برخی هم از داخل به این موضوع دامن زدند. ممکن است هر کدام از کاندیداها نسبت به هم گله‌ای داشته باشند و اشکالاتی را وارد بدانند که البته این موارد امکان دارد در سر جای خودش قابل بحث باشد، اما همه در درون یک مجموعه قرار داریم و می‌دانیم که خارج از ایران کسی به دنبال احقاق حقوق دیگران نیست، بلکه می‌خواهند این پیام را مخابره کنند که نارضایتی در ایران وجود دارد تا تاثیرگذاری ملت ایران را کاهش دهند. برای بنده کاملا روشن بود که آنها این مسیر را دنبال می‌کنند و اگر کسی اهل بصیرت بود و شرایط کشور و دنیا را دنبال می‌کرد نیز به همین نتیجه می‌رسید. برخی مسائل در داخل کشور است که امکان دارد اختلافات و دلتنگی‌هایی بین افراد وجود داشته باشد، از سویی دیگر این موارد می‌تواند غباری ایجاد کند که حرکت توسعه‌ کشور ناپیدا شود، اما در اینجا سوال آن است که در این شرایط کشور وظیفه رسانه‌ها چیست؟ ممکن است خود شما مسائل خرد را که می‌بینید احساسات‌تان جریحه‌دار شود و مسائل کلان را مدنظر قرار ندهید، البته اگر به حقوق ملت در جایی تجاوز شده و به کسی احیانا ضرری رسیده باید مدنظر قرار گرفته شود، اما در کنار این مساله باید مسائل کلان را هم دید؛ لذا فکر می‌کنم در شرایط فعلی اگر از منظر ملی به موضوع رسانه نگاه کنیم باید ببینیم که آن کاری که انجام می‌دهید منافع ملی را در نظر می‌گیرد یا موجب ضرر به منافع ملی می‌شود؛ لذا در این زمینه اولویت‌بندی بسیار مهم است.
21 مرداد
در نطق صحن علنی: چند روز پیش، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای کروبی خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نامه‌ای را نوشته و در رسانه‌ها منتشر کردند که هرچند در فضای افکارعمومی تکان دهنده بود و فورا در اکثر رسانه‌های خارجی بدان پرداخته شد، اما از منظر کار کمیته بررسی مجلس شورای اسلامی از قبل مورد توجه قرار گرفته بود، به دلیل این‌که از حدود یک ماه پیش، در چند سایت بدان اشاره شده بود و ما لازم دیدیم کمیته مجلس موضوع را پیگیری کند/پس از طرح موضوع از جانب آقای کروبی از کمیته مجلس درخواست نمودم نتیجه بررسی خود را ارائه نماید، اینک اجمالی از متن گزارش کمیته بررسی مجلس را تقدیم می‌کنم. پس از مقدماتی که مطرح کردند این نکته اصلی است که در گزارش کمیته مجلس مطرح شده است؛ در خصوص پیگیری وضعیت بازداشت شدگان پس از حوادث انتخابات کمیته به شکل جدی پیگیر موضوع است و گزارش جامع آن در آینده نزدیک نهایی خواهد شد، اما آنچه در نامه منتسب به جناب آقای کروبی که خطاب به ریاست محترم مجلس خبرگان ارسال نموده‌اند، اعلام می‌گردد: 1- در بررسی‌های دقیق و جامع انجام شده از بازداشت‌شدگان در کهریزک و اوین هیچ گونه موردی که مبتنی بر آزار و تجاوز جنسی باشد، مشاهده نگردیده است.2-در صورتی که جناب آقای کروبی، ‌شواهد، بینه و مستنداتی مبنی بر آزار و تجاوز جنسی در اختیار دارند به جنابعالی یا هیات اطلاع دهند تا به صور جدی پیگیری شود./لازم به ذکر است اینجانب از طریق دیگری نیز موضوع را پیگیری کردم و نتیجه همان است که در گزارش کمیته مجلس آمده است؛ ملاحظه می‌کنید که موضوع آزار جنسی بازداشت‌شدگان کذب است و بر سر امری که مبنای واقعی نداشت چه سر و صدایی به راه انداخته شد/ این امر یک هشدار باش به سیاست‌مداران است که مراقبت نمایند در شرایط غبارآلود افکار عمومی، هر ادعایی را قبل از تحقیق، آن هم تحقیق کافی به سطح رسانه‌ها نکشانند تا دستاویز بیگانگان گردد. البته در ماجرای پس از انتخابات اشتباهاتی در بازداشتگاه‌ کهریزک رخ داد که با پیگیری‌های انجام گرفته و دستورات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دامت برکاته) با متخلفین برخورد شده، ولی به هیچ وجه این تخلفات از این جنس نبود و همچنان موضوع درحال پیگیری است. ‌این امر نشان می‌دهد نظام جمهوری اسلامی از توانمندی خود اصلاحی برخوردار است و رهبری نظام با نگاهی نافذ و عادلانه همانگونه که با آشوبگران برخورد کردند، دستور برخورد با متخلفین در بازداشتگاه‌ها را نیز داده‌اند.{ با اشاره به اظهارات اخیر وزرای خارجه آمریکا و فرانسه در مورد حوادث پس از انتخابات} ‌این اظهارات قدری شفاف‌تر، ‌انگیزه و حرص و ولع آنان را در مداخله در امور ایران نشان می‌دهد.  وزیر خارجه فرانسه اعلام نمود در سفارت فرانسه در تهران بر روی تمامی تظاهرکنندگان ایرانی در حوادث اخیر باز بوده است، تعجب‌آور است که این گونه کشورها با این بضاعت عقلانی چگونه داعیه اداره دنیا را در سر می‌پرورانند، شما در سفارت خود را باز نگه داشتید، آیا هیچ تظاهرکننده‌ای به آنجا رجوع کرد؟ البته از برخی عناصر عقب افتاده سرویس آنان نیز اطلاعاتی به دست آمد، سخنان وزیر خارجه فرانسه را یک جنس توهم دانست که نوع فراگیرتر آن در سخنان وزیر خارجه آمریکا مبتلور شده است و افزود: «وزیر خارجه آمریکا گفته است کارهای زیادی انجام دادیم تا معترضین را واقعا قدرتمند نماییم و بر حمایت از اپوزسیون ادامه خواهیم داد.  واقعا فضاحت‌آور است دیپلماسی یک کشور این‌قدر فرصت‌طلبانه طراحی شود. حال که شما به قول خود کارهای زیادی در حمایت از اپوزسیون و به هم زدن امور ایران انجام داده‌اید، ‌می‌توانید قدرت خود را ارزیابی کنید که این کارهای زیاد شما چقدر ارزش سیاسی و امنیتی داشت، این نمونه‌ای از وضعیت شما در دنیای امروز است و ریشه این عدم توفیق‌ها دیپلماسی بیمارگونه ایالات متحده و نفرت عمومی نسبت به تفرعن توخالی آنان است.»
27 شهریور
در نماز جمعه قم: در شرایط کنونی برخی افراد بی اطلاع و منحرف در برخی سایت ها عنوان می کنند که مساله فلسطین چه ربطی به ما ایرانیان دارند که این امر بسیار تاسف انگیز است، مگر فلسطینی ها مسلمان نیستند و مگر ما پیرو امام علی(ع) و امام حسین(ع) نیستیم، همین بی خیالی های کشورهای عربی بود که رژیم صهیونیستی را به چنین جایگاهی رساند.
عزت کشور ما در این نیست که سرخود را زیر برف کند تا دشمن به سراغ وی برود، بلکه عزتمندی ایرانی و ایرانیان در این است که با قدرت نفوذ خود را نشان دهند تا دشمن جرات تعدی را نداشته باشد و در واقع امروز دفاع از مردم فلسطین جدای از وظیفه‌ی دینی ما کاملا و مستقیما به منافع ایرانیان پیوند خورده است.
اسراییل پیوسته ایران را به حمله‌ی نظامی تهدید می‌کند، شاید اسراییل و آمریکا تصور کرده‌اند که جنجال‌های پس از انتخابات، ایران را به خود مشغول کرده ونسبت به سرنوشت فلسطین بی تفاوت شده است. این یک اشتباه محاسباتی بزرگ است، ملت ایران در راه انقلاب و آرمان‌های امام(ره) و با راهنمایی‌های مقام معظم رهبری به صورت یک صدا در حرکت است و در مقابل هر تحرک و موضوعی که منافع ما را تهدید کند، پاسخی دندان شکن خواهد داد.
تهدید به حمله یک جنگ روانی است. ما به اوباما و آمریکا که متحد اسراییل است می گوییم که اگر می خواهید اسراییل غزل خداحافظی را بخواند و وی را تشییع جنازه کنید، علیه ما تحریک کنید. آمریکا باید مراقب باشد تا مادران سربازان خود را داغ دار نکند، اقدام ایران علیه کسانی که منافع کشور ما را به خطر اندازند درد آور و دارای سوزش دائمی خواهد بود.
30 شهریور
در جمع تعدادی از سرداران عملیات شکست حصر آبادان و مسئولان این شهر: ولایت فقیه عامل وحدت ملی و ایستادگی کشور است و ما چه قبل و چه بعد از جنگ در بحران‌های مختلف نقش برجسته ولایت فقیه را دیده‌ایم./ خصوصیت حکومت دینی این است که وقتی ولی فقیه در راس قرار دارد مردم احساس می‌کنند یک تکیه‌گاه امن دارند و او را آدم خبیری می‌دانند که برای خدا کار می‌کند.
5 مهر
در حاشیه افتتاح نمایشگاه انجمن نجوم: ‌آنچه رهبر انقلاب در عید فطر و در دیدار با خبرگان گفته‌اند فضای روشنی را مشخص کرد و تمام کسانی که می‌خواهند فضای وحدت آفرین را حفظ کنند باید به راهی که ایشان مشخص کرده‌اند تاسی کنند. باید فضای اتهام را کمتر کنید تا فضای وحدت ایجاد کنیم. گاهی رسانه‌ها تیراندازی سیاسی مختلفی به یکدیگر می‌کنند، اما باید توجه کنند که با این کار کمکی به وحدت کشور نمی‌کنند.  وحدت کشور نیازمند تمسک به اصول یعنی روحانیت، قانون اساسی، رهبری و ولایت فقیه است. رسانه‌ها پیش از پرداختن به شکاف‌ها به عوامل اشتراک و وحدت بپردازند تا بتوانند اذهان را به هم نزدیک کنند.
6 مهر
لاریجانی در جشنواره ربع قرن دفاع مقدس: توجه به اصول وحدت ملی یعنی به فکر ملی با همان اصولش یعنی مرجعیت و روحانیت توجه شود، همچنین علاوه بر توجه به فکر ملی برای ایجاد وحدت ملی باید قانون اساسی به عنوان میثاق ملی کشور و سپس ولایت فقیه همواره سرلوحه‌ی کارها باشد. اگر می‌خواهیم در مقابل سر و صداهایی که به هر دلیل ایجاد می‌شود و این روزها بر سر مساله‌ی هسته‌یی جیغ بنفشی راه انداخته‌اند بایستیم باید به اصول وحدت ملی توجه کرد، نخبگان دینی و سیاسی نیز در این امر موثرند، همه باید تلاش کنند اختلافات کاهش پیدا کند نه آنکه مراکز اختلاف‌انگیز را شناخته و در آن مراکز لانه کنند.
17 مهر
در مراسم افتتاح بنیاد شهید مطهری: {با اشاره به شعارهایی که در روز قدس داده شد} چنین شعارهایی عزت اسلامی را مخدوش می‌کند و کسانی که با چنین گروه‌هایی پیوند داشته‌اند، باید اعلام موضع می‌کردند، نه این‌که سکوت کنند. جمهوری ایرانی باعث عزت کشور نیست و استقلالی که در حال حاضر در کشور وجود دارد به خاطر جمهوری اسلامی است و کسانی که برای عزت اسلامی دل‌مشغولی دارند، باید این افراد را راهنمایی می‌کردند، نه این‌که سکوت کنند، زیرا امر به معروف و نهی از منکر موجب ایجاد فضای سالم تذکر می‌شود.
8 آذر
در صحن علنی: فضای غیر اخلاقی، شایعه سازی و تهمت و ایجاد دو دستگی بین مردم و وانمود کردن اختلاف بین مسوولان جوهره استراتژی جنگ نرم است. تذکر رهبر معظم به سیاسیون و اصحاب رسانه در این امر را باید با هوشیاری و دقت پیگیری نمود. در شرایط فتنه آمیز، همه کسانی که دستی بر سیاست دارند و صاحب قلم و گفتار هستند در ایجاد وحدت و آرامش در کشور باید براساس قول حق و نه ظن هم راستا شوند آن هم تا آنجا که همت‌ها و اراده‌ها را معطوف به عزتمندی کشور و احقاق حقوق ملت، تحت تدابیر ارزشمند ولایت فقیه می‌کند نه از سر کینه‌ورزی به طرح مطالبی بپردازند که آرامش جامعه را برهم بزنند.
 تذکار جدی حضرت ایشان به کسانی که با تشویق و لبخند دشمن می‌خواهند با نظام اسلامی، قانون اساسی و حرکت عظیم مردمی تقابل نمایند راهگشا است و انتظار می‌رود بر این مبنا آقایان اصلاح مسیر نمایند و این چندمین بار است که رهبر معظم هم انذار دادند و هم راه درست را نشانگر شده‌اند.
پس از این تذکرات مشفقانه،‌ ملت عزیز انتظار تصحیح گفتارها و رفتارها را دارند و حضراتی که در ماجراهای پس از انتخابات مدخلیت داشتند بدانند که ادامه این مسیر حرکت سیاسی در چارچوب قانون اساسی تلقی نمی‌شود، بلکه مین‌گذاری جلوی پای ملت و اختلاف‌افکنی خواهد بود که باعث فرسایش توان ملی می‌گردد.
9 آذر
در نشست خبری: در فضایی که مخاطرات بیرونی و دشمن خارجی وجود دارد، موضوع وحدت موضوعی اساسی است که زمان خاصی ندارد.در شرایط فعلی آنچه مهم است، این است که در برخی کشمکش‌های سیاسی در کشور که حالت مشمئز کننده‌ای ایجاد کرده اطراف قضیه با نگاه ملی و دقیق استراتژیک به موضوع توجه داشته باشند.ادامه این مباحث به نفع کشور نیست؛ چرا که در صورت ادامه منافع ملی کشور دچار سایش می‌شود.حتما درک درست از شرایط و توجه به راهنمایی های مقام معظم انقلاب کمک می کند که فضای کشور به سوی همگرایی سوق داده شود و لذا همه باید در این فضا کمک کنند.
در سخنان اخیر مقام معظم رهبری نکات بسیار مهمی بود که طبق آن نباید بی‌جهت به افراد تهمت و انگ زده شود و همه رسانه‌ها باید تلاش کنند که فضا سالم و برادرانه بوده و موضوعات در مسیر اخوت دنبال شود. مقام معظم رهبری در مورد شعارهای تند نیز گفته‌اند که هر کسی را منافق و ضد ولایت فقیه نگویید.
برخی در مساله انتخابات مناقشاتی داشته‌اند. این افراد باید توجه کنند که انتخابات تنها موضوع مهم کشور نیست، مسائل بسیار مهم دیگری نیز در کشور هست که قلمرو منافع ملی را روشن می‌کند، تمرکز بیش از حد روی این موضوع می‌تواند ایجاد سایش کند. مگر در زمانی که همین افراد مسوول برگزاری انتخابات بودند، مناقشات به وجود نمی‌آمد؟ وقتی ایستادگی‌های بلاوجه صورت گیرد، باید انتظار داشت که از آن سوء استفاده نیز بشود، در این صورت توان ملی کشور دچار سایش می‌شود.
مجلس هشتم بر این باور است که ما باید این مسیر را ادامه دهیم و در این راستا با کسی تعارف نداریم. اگر ایرادی ببینیم وارد می‌شویم همان‌طور که پس از انتخابات کمیته‌هایی در مجلس تشکیل شد و به مسائل کوی دانشگاه و مجتمع سبحان رسیدگی کرد و جلوی این کارها را گرفت. ایستادگی، حرف و حضور مجلس در این خصوص تاثیرگذار بود. در ماجرای کهریزک نیز مجلس به جد این وقایع را دنبال کرد و گزارش‌های مجلس در اصلاح مسیر موثر بود.
البته ممکن است افرادی دلخور شوند، اما ارزشی که این اقدامات برای تاریخ دارد مهم‌تر از این دلخوری‌های خرد است. مجلس باید به این باور رسیده باشد که حفاظت از منافع ملی اقتضاء می‌کند که مجلس با کسی رو در بایستی نداشته باشد.
{در پاسخ به اینکه شما در جریان انتخابات زمانی که فراکسیون اصولگرایان می‌خواست از آقای احمدی‌نژاد حمایت کند، گفته بودید که چون همزمان رییس فراکسیون و رییس مجلس هستید نباید از کاندیدایی طرفداری کنید. زمانی هم که یکی از گزارش‌ها به دفتر شما رسیده بود تبریک ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد را از آن حذف کرده بودید. نظر شما در این خصوص چیست؟} این تا حدی شوخی است که در دفتر من چنین اتفاقی افتاده است و من چنین چیزی را به یاد نمی‌آورم. من معتقدم نظامات کشور باید متناسب با جایگاه باشد و مشاجره‌ها بحث دیگری است. من خود روز شنبه ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد را تبریک گفتم، اما در مقابل هم معتقدم مجلس نباید در انتخابات دخالت کند. اینها نمایندگان ملت هستند. همان‌طور که معتقدم جایگاه ریاست جمهوری اقتضاء نمی‌کند که در انتخابات مجلس دخالت کند.
این را درست نمی‌دانم که از حیثیت مطلق مجلس در این‌گونه امور استفاده شود. البته فراکسیون‌ها کار خود را انجام می‌دهند و من چنین بیانی نداشته‌ام که چون ریاست مجلس و فراکسیون با من است، فراکسیون بیانیه‌ای ندهد. فراکسیون یک جریان سیاسی است و بر اساس اجماع تصمیم می‌گیرد، همان‌طور که در این انتخابات تصمیم گرفت، آرای مختلفی وجود داشت و نهایتا در بین آنها رای‌گیری شد و آنها حمایت کردند. نظر من این است که مجلس یک جایگاه رسمی دارد و نباید در مسایل سیاسی انتخاباتی ورود پیدا کند.
{علت مردودی خواص در انتخابات اخیر را چه می‌دانید و باید خواص چه کنند تا در آزمون دیگر شانس‌شان را امتحان کرده و موفق شوند؟} درکشورمان از ابتدای پیروزی انقلاب عده زیادی با اخلاص خود قصد خدمتگزاری داشته و در راه انقلاب فداکاری کرده‌اند و آن را ادامه می‌دهند این افراد مراتب و شدت و ضعف مختلفی دارند. از سوی دیگر عده کمی بودند که نگاه خائنانه‌ای داشته و به کشور لطمه زده‌اند. از ابتدای انقلاب در جریان سوابق جریان منافقان و بنی صدر که به مقابله با نظام ایستاده‌اند و مشکلاتی را برای نظام به وجود آورده‌اند، قرار دارید.
مرزبندی بین خدمتگزاران و منافقین بسیار حائز اهمیت است، باید به این موضوع توجه کرد. مطالبی که اخیرا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مطرح کرده‌اند به این موضوع اشاره دارد.
در ادوار مختلف افراد خدمتگزاری با مراتب مختلف بودند. به طور مثال آقای ناطق نوری یکی از شخصیت‌های بارز کشور در ادوار مختلف بوده است. این شخصیت مبارز و فعال در صحنه سیاسی مدت‌ها رییس مجلس بود و اکنون نیز در بازرسی دفتر مقام معظم رهبری حضور دارد، شخصیت ایشان شخصیتی ممتاز است که همواره در میدان‌های مختلف فعال بوده است.
چه فایده‌ای است که این گونه افراد را تخریب کنیم؟ چرا باید شخصیت‌ها را تنها به این دلیل که یک موضع آنها را نمی پذیریم نفی کنیم؟ به طور طبیعی هیچ کس مطلق نیست، هر کسی در عرصه سیاسی حضور می‌یابد قابل نقد می‌شود، ولی آیا می‌توان خدمات گذشته آنان را نادیده گرفت و آیا این کار برای کشور درست است؟این موضوع درباره افراد دیگر نیز صادق است. وقتی مقام معظم رهبری در نماز جمعه‌ای که بعد از انتخابات حضور یافتند از افراد مختلفی که در انتخابات حضور داشتند، یاد کردند و خدمات‌شان را بر شمردند، این یعنی این که عرصه‌ای که در کشور وجود دارد از سوی ایشان تعریف می‌شود. این درست نیست که ما گذشته ایران و انقلاب را یک سره نادیده گرفته و تخریب کنیم. باید توجه داشته باشیم که میدان افراد خدمت گذار و افراد خائن جدا شود.
این نوعی ظرفیت‌سوزی است که ما به این امر توجه نداشته باشیم. بنده فکر می‌کنم آنجا که بصیرت حکم می‌کند این است که به این چارچوب توجه کافی داشته باشیم، افراد را بی‌جهت تخریب نکنیم، فضای تندروانه در کشور ایجاد نکنیم که در دالان این فضا بسیاری از چیزها حق و ناحق شود و برای کشور مشکلات ایجاد شود. باید نگاه منصفانه داشته باشیم.
ممکن است سیاست مداری در یک مقطعی در تصمیم‌گیری اشتباه کند، ولی اگر قصد خدمت داشتیم باید مجال بازگشت به آن سیاست‌مدار داد. در مسایل پس از انتخاب نیز همین طور است. افرادی که در صحنه انتخابات حاضر شدند افرادی بودند که در گذشته کارنامه‌ای در ایران داشتند، پس از انتخابات اشتباهاتی داشتند. باید از این فضا استفاده می‌کردند و مطابق قانون اساسی و قوانین عمل می‌کردند. اکنون نیز به این دوستان توصیه می‌کنم که به فضای تندروانه دامن نزنند.
فضای تندروانه به نفع منافع ملی کشور نیست. شاهد بودید زمانی بنی صدر تندترین حرف‌ها را برعلیه حزب جمهوری اسلامی می‌زد، در آن زمان در راس این حزب مرحوم شهید بهشتی، آیت‌الله هاشمی و آیت‌الله خامنه‌ای بودند، اما طوفان اتهاماتی که بنی صدر به این حزب می‌زد مجال فکر کردن را از عرصه جامعه می‌گرفت. پس از مدتی هم معلوم شد که این فرد خائن است و از میدان به در رفت، اما در کنار آن بسترها که به وجود آورده بود، گول منافقین را خورد که عبرت آمیز است.
برخی از کارهایی که پس از انتخابات انجام شد ظلم به نظام و انقلاب بود و مجلس در این زمینه‌ها حساس است. مجلس در مواقع حساس با بیانیه‌ها و حضور به موقع‌اش نسبت به برخی از افراط‌گری نسبت به انقلاب موضع‌گیری داشته است، البته از طرفی دیگر نباید به افراد نیز تعدی شود.همان‌گونه که مقام معظم رهبری در رابطه با برخی از اقداماتی که در رابطه با کهریزک و کوی دانشگاه گفتند که خون به دل ‌شان شد می‌توان گفت که این حوادث کمی نبود. بنابراین نوع ورود مجلس و حساس شدنش به این موضوع‌ها بازدارنده بود تا این رفتارها صورت نگیرد. از طرف دیگر بسیاری از این گزارشات مفید واقع شد، به گونه‌ای که برخی از این گزارشات به قوه قضاییه برای رسیدگی فرستاده شده است که در حال حاضر دنبال می‌شود. البته آنها از مجاری خودشان این موارد را نیز دنبال می‌کنند. در چنین شرایطی می‌توان گفت که این مسیر فعال بودن کمک می‌کند که جلوی این کارها در کشور گرفته شود. انتظار ما از قوه قضاییه رسیدگی به همه ابعاد موضوع است تا حقی ضایع نشود و در این زمینه پیگیر نیز هستیم.
وحدت در کشور و نزدیکی فکرها به همراه قبول این‌که افکار مختلفی که در چارچوب نظام، افکار رهبری و قانون اساسی کار می‌کنند باید دل‌مشغولی‌شان توسعه‌ی کشور باشد. این‌گونه مشاجرات سیاسی تنها باعث می‌شود که ذهن‌ها از مسائل اصلی دور بماند، لذا باید این موضوع در کشور جا بیفتد.
فرمایشات مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که کشور ما از ظرفیت نخبگی خوبی برخوردار است و مردم در هر انتخابات با آگاهی شرکت می‌کنند، این امر نشان می‌دهد که اولا نباید مساله‌ انتخابات را به تابو تبدیل کنیم که یک عده پشت آن خیمه زده و مشکلات ایجاد کنند. ما باید مسیر کشور را برای کار هموار کنیم، انتخابات تنها ابزاری برای اداره‌ کشور و برای رسیدن به اهداف است و نباید آن‌چنان اصالت پیدا کند که هدف گرفته شود.
گزارش کمیته‌های مجلس که بعد از انتخابات به شکل شفاهی به من داده شده، اما به شکل کتبی هنوز ارایه نشده است. درخصوص احتمال قرائت این گزارش‌ها نیز زمانی که این گزارش‌ها به شکل رسمی ارایه شد درخصوص این مساله تصمیم‌گیری می‌کنیم.
22 آذر
در صحن علنی: در حاشیه مراسم 16 آذر امسال در دانشگاه تهران به واسطه توهین به ساحت امام راحل اتفاق افتاد. کسی تردید ندارد قشر فرهیخته دانشگاهی، هر ایده‌ای که داشته باشد، به چنین رفتار سخیفی روی نمی‌آورد.امروز ملت ایران قبل از فرا رسیدن محرم و گریستن بر مظلومیت امام حسین (ع)، به خاطر مظلومیت امام (قدس‌سره) عزادار شد و اهانت ناجوانمردانه به نماد صلابت و بیداری مسلمانان در عصر حاضر، نماد استقلال ملت ایران، نماد عزتمندی مسلمانان در مقابل استکبار قلب همه امت را جریحه‌دار کرد. گفته می‌شود آن صحنه موهن که در تلویزیون منعکس گردید مربوط به دانشجویان نمی‌شود. کسی تردید ندارد که قشر فرهیخته دانشگاهی، هر ایده‌ای که داشته باشند، به چنین رفتار سخیفی روی نمی‌آورند. سخن در این است که وقتی فضای سیاسی جامعه را غبارآلود کردید و در شعارها و پیام‌های خود، معیارها و حدود و قانون اساسی را محترم نشمردید و به راحتی از راهنمایی‌های دلسوزانه رهبر فرزانه انقلاب عبور نمودید، مجال برای عده‌ای فراهم می‌کنید که ریشه‌ها و هویت‌ها را به سخره گیرند.
 این حوادث معلول سهل‌انگاری‌های سیاسی، نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهداست که در رفتاری توام با عصبانیت نمایان گردیده است. در ابتدای پیروزی انقلاب، نقطه هدف تیراندازی سیاسی دشمن اصل ولایت‌فقیه بود. بعید است کسی در صحنه‌ی سیاسی کشور غوری داشته باشد و نیافته باشد که اساس مبارزه آمریکا و عوامل داخلی آنها نظیر منافقین، بنی‌صدر و لیبرال‌ها و گروه‌های ضدانقلاب در مایوس کردن مردم، حرکت به سوی تخریب جایگاه ولایت‌فقیه بود.
در دهه‌ی اول انقلاب شخصیت حضرت امام و روحانیت و مرجعیت و در دو دهه بعد این فلش به سوی مقام معظم رهبری نشانه رفت. علت این امر هم روشن بود، آن تفکری که به ملت ایران هویت بخشید تا در مقابل دیکتاتوری شاه بایستد، تا در مبارزه با استکبار نقش پیشتاز در بین ملل اسلامی داشته باشند، تا حرکت فراگیر نسبت به صهیونیزم در منطقه و جهان ایجاد کنند، تا در دفاع از مستضعفین و ایجاد عدالت قیام نمایند، تا نمونه‌ای از مردمسالاری دینی را در دنیای پر از فریب و نیرنگ ارایه کنند، امام (ره) بود و امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دامت برکاته) با استواری و فرزانگی چراغ راهنمای ملت در این مسیر هستند.
ستیز آنان با قطب انقلاب اسلامی برای فرزندان انقلاب تازگی ندارد ،اما تعجب در این است که دوستان دیروز انقلاب چرا هشیار نمی‌شوند. قیام غیرتمندانه‌ی ملت در روز گذشته مخصوصا در حوزه‌ی علمیه‌ی قم یادآور حضور آگاهی‌بخش آنان در 19 دی بود که جرقه‌ی بیداری ملت گردید. به نظر می‌رسد که حضور معنادار در روز گذشته نوعی اتمام حجت در مشاجرات مشمئزکننده ماه‌های اخیر بود؛ البته بارها رهبر معظم انذار دادند و دلسوزان انقلاب مشفقانه سخن گفتند و راه را نشان دادند.
23 آذر
در مراسم سی‌امین سالگرد شهادت آیت‌الله مفتح: باید مساله اصلی ما همان آمریکا باشد. بسیاری از مناقشات فرسایش‌آمیز در داخل کشور وقتی با این نگاه نگریسته شود، متوجه می‌شویم که همه به صورت تصنعی به وجود آمده است .
در زمان انتخابات یک سوالی وجود داشت، اما چرا آن را به یک منازعه بزرگ تبدیل می‌کنیم؟
توهین اخیر نسبت به ساحت امام خمینی (ره) خیلی بد بود و معلوم است که در همین صفحه شطرنج رقم خورده و آنها دنبال آن هستند که مجادلات بی‌ربط در کشور ایجاد کنند، البته حق نیست که ملت پاسخ دهند، زیرا قدر و منزلت امام چیز کوچکی نیست که کسی تفننی با آن برخورد کند.
شما دوستانی که اهل فکر و دانش هستید، بدانید که آمریکایی‌ها دنبال چنین چیزهایی هستند و ما باید مسائل اصلی را دنبال کنیم که یکی از این مسائل شناسایی دشمن است تا بتوانیم شرایط را به سمت توسعه ببریم، نه این‌که به مشاجرات دامن بزنیم .
آقایانی که راهی را دنبال کردند توجه کنند که منافع ملی ایران این گونه نیست و ما احتیاج به آرامش داریم و شرایط باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم کار کنیم و توسعه را فراهم کنیم .

در مراسم تجلیل از 200 دانشجوی نخبه، برگزیده و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد و دکترای فرزندان خانواده کمیته امداد امام: با یادآوری این نکته که ایجاد دعوای تصنعی، مسلک امام و رهبری نیست، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب صراط را مشخص کرده‌اند، اما عده‌ای به این مساله توجه لازم را نشان ندادند و عده‌ای نیز از این مناقشات سوءاستفاده کردند که این مساله به نفع جامعه نیست.
{ با اشاره به اقدام اخیر در اهانت به ساحت امام خمینی (ره) با دردآور توصیف کردن این مساله} اگرچه این مساله از سر غفلت صورت گرفت، اما وقتی مکشوف شد لازم بود که ملت موضعش را روشن کند، مهم این است که این مساله اسباب تنبه برای برخی شود که این کار را کردند.
بحث‌های موجود در کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری، کشور را دچار سایش می‌کند، دوستان انقلاب باید توجه کنند که تنها مساله کشور انتخابات نیست و انتخابات تنها یک ابزار است، اما امروز شاهدیم که تبدیل به اسباب سایش می‌شود.
رهبری دیروز نکات مهمی را فرمودند و راه را نشان دادند و نگاهشان را جذب حداکثری و دفع حداقلی عنوان کردند. دوستان باید این مساله را دریابند و خودشان را بازتعریف کنند. دوستان به صلابت کشور و جمهوری اسلامی کمک کنند و هرکس در هر جایی که اشتباهی را کرده بپذیرد؛ چرا که امروز کشور به اخوت و برادری و همدلی بیشتر نیاز دارد تا مستمسکی برای دیگران نباشد که به صورت چماقی منافع ملی را دنبال کنند.
{با اشاره به تجربیات گذشته‌ کشور در مورد افشاگری} در تجربیات گذشته کشور باید به این نکته توجه کرد که شاید عده‌ای جامعه را به این سمت هول دادند؛ همان‌گونه که اوایل انقلاب شاهد بودیم که برخی گروه‌ها جولان می‌دادند و شعار روزنامه‌ها افشاگری شده بود. افشاگری برخی چیزها که به منافع کشور لطمه بزند خوب نیست و آبروی فردی را ریختن، بی‌دینی است، ساحت مدینه غدیر، این‌گونه امور نیست. دل امام علی (ع) پر از اسراری بود که در دورانی که کنار نشسته بودند چیزی نگفتند؛ چرا که مصلحت را در این می‌دیدند تا در جامعه اختلاف رخ ندهد.
8 دی
در صحن علنی: روزهای اخیر در دهه محرم برای مردم فهیم و متدین کشور حاوی دو درس بود. نخست نشان دادن درس دینداری، غیرت، حریت و همبستگی معنوی در مدرسه سیدالشهدا امام حسین(ع) بود؛ به طوری که همه اقوام و اصناف ایرانی با قلبی حزین، حماسه سالار شهیدان را در قلمرو ایران اسلامی و حوزه تفکر اسلامی به تصویر کشیدند.
دراین جا سلایق مختلف اجتماعی و سیاسی در امواج یکرنگی معنویت عاشورایی، طوفانی از قدرت استعلائی کیش اهل بیت(ع) و انقلاب رهایی بخش اسلامی را به پا نمودند که در عصر از خودبیگانگی مدرنیته و فرار از مرگ‌آگاهی غیرقابل تصور بود. چرا که دنیازدگی عصر حاضر تربیتی را برای انسان‌ها مهیا کرده است که فرسنگ‌ها از چنین عواطفی فاصله پیدا کرده است و هر چه بیشتر در فردیت فرو رفته و از سنت‌های جمع‌گرای معنوی دور گشته است.
 این امر اختصاص به مکتب عاشورا دارد که هر سال موجی از شوریدگی و شیدایی حسینی در قلوب مومنان ایجاد می‌کند و رشته‌ای است که همه لحظات سالانه آدمی را تحت تاثیر خود قرارمی‌دهد تا به سعادت برسد، که "ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه".
درس دوم که تامل برانگیز شد، گستاخی عده‌ای چه در مراسم تشییع مرحوم آیت‌الله منتظری در شهر مقدس قم و چه در روز عاشورا در تهران به ساحت مقدس ماه محرم و عاشورای حسینی بود. صورت ظاهر موضوع را به ادامه بحث و جدل‌های انتخابات اخیر مربوط ساخته‌اند، اما این یک صورت فریب‌کارانه بیش نیست. ماهیت آنچه که در این ایام رخ داد چیزی جز یک اقدام ضد دینی و ضد انقلابی نبود.این که مراسم تشییع یک عالم بهانه‌ای شود جهت دفع کینه نسبت به اصل انقلاب، آیا جز فرصت‌طلبی نام دیگری دارد؟
همه کسانی که حتی نقدی بر آرا سیاسی ایشان وارد می‌دانستند حرمت فقاهت را پاس داشتند و به مقام علمی ایشان احترام گذاشتند و حکمت و ادب حوزه فکری امام باقر(ع) و امام صادق(ع) را نشان دادند. آیا پاسخ این متانت سیاسی و ادب اجتماعی و دینی، چنین گستاخی‌ها، آن هم در شهر کریمه اهل بیت بود؟ هر چند مردم انقلابی و آگاه استان قم با حضور در صحنه، پاسخ این شناعت سیاسی را دادند اما وجه ضد ملی ماجراجویی‌های اخیر را بیشتر روشن کرد.
حادثه روز عاشورا یکباره بخش اعظم هویت این جریان را علنی کرد. بعید است کسی درد توهین سهمگین اعمال سبک و ضد دینی ظهر عاشورای این عده را با همه وجود درک نکرده باشد. چرا ظهر عاشورا که همه به احترام سیدالشهدا(ع) و در سوگ او در عمق وجود خود عزادار هستند شما به آرمان یک ملت توهین کردید؟ شما توجه دارید به چه مقامی بی‌احترامی کردید؟ به ولی خدا به واسطه فیض‌الهی. مگر این امری است که بتوان به راحتی از آن گذشت. امروز همه ما در مقابل ساحت مقدس امام حسین(ع) خجل و شرمنده‌ایم، عذر خواهیم از محضر ولی‌الله الاعظم امام زمان(عج) که عصر عاشورا چنین حوادث بی‌سابقه‌ای در کشور اهل بیت رخ داد.
با اقدامی که روز عاشورا انجام دادید عملا جنگ با خدا و ولی خدا را آغاز کردید. جدای از عقوبت اخروی این جا موضعی است که به هیچ وجه از آن نمی‌گذریم، شما نسبت به ولایت فقیه که میراث فکری امام(ره) و ثمره خون صدها هزار شهید است توهین نمودید و با سخافت درشت گویی کردید و به تخریب امکانات دولت و مردم پرداختید حال به خوبی عیان کردید که مساله انتخابات بهانه بود و خوب است این را هم بدانید که ما در راه امام حسین(ع) و صیانت از معارف عاشورا و حفظ حرمت اهل بیت(ع) و دفاع از ولایت فقیه، تا پای جان ایستاده‌ایم و با هیچ کس مماشات نخواهیم کرد.
مجلس شورای اسلامی از مسوولان امنیتی دولت اعم از وزارت‌ کشور و اطلاعات و قوه قضاییه می‌خواهد این گونه افراد هتاک نسبت به ساحت دین را دستگیر و با چنین افراد ضد انقلابی، بدون هیچ ملاحظه‌ای اشد مجازات را جاری کنند.
نمایندگان ملت به عنوان امنای ملت به طور جد پیگیر اجرای عدالت در مورد این افراد هستند، و لازم است کمیسیون امنیت ملی و قضایی نهایت سعی خود را در استیفای حقوق ملت به کار گیرند، مخصوصا این افراد باید نسبت به تخریب امکانات مردم و یا تجهیزات و اماکن دولتی که با مالیات مردم ساخته شده‌اند پاسخ‌گو باشند. اینجا لازم است عرض کنیم ما حساب جریان‌های سیاسی داخل انقلاب، نظیر جریان‌های موسوم به چپ در نظام را از چنین افراد ضد انقلاب جدا می‌دانیم؛ چه آنان عموما حسن سابقه در دیانت و تعلق خاطر به انقلاب و آرمان‌های امام(ره) داشته‌اند. اما انتظار هم داریم برخی از آقایان که در حوادث انتخابات اعتراضاتی داشته‌اند به هوش بیایند، و با این همه اماره و بینه، مسیر خود را به طور روشن از این جریان زشت کار، جدا کنند.
نه این که مجددا بیانیه صادر و در آن فضا را غبار آلوده‌تر کنند. سخنان مفتضح مسوولان انگلیس، آمریکا و اسرائیل در حوادث ضد دینی عاشورا، آن‌قدر عیان و چندش‌آور است که جایگاه این حرکت را در تخریب ارزش‌های دینی و انقلابی کاملا روشن می‌کند. جزع و فزع وزیر جنگ فلاکت‌زده رژیم صهیونیستی برای کمک بیشتر کشورهای غربی به این حرکت ضد دینی، به ایضاح شرایط سیاسی، کمک بسیار کرد؛ مخصوصا دستپاچگی رسانه وهابیت سلطنتی، بیش از حد رسوایی به بار آورده است، که امیدوارم همه این وقایع و حقایق، حضرات معترض را به خود بیاورد و توجه کنند به خاطر برخی مجادلات سیاسی با برادران انقلابی خود، یکباره همسفر یک عده ضدانقلاب ضددین نشوند.
البته یکی از نعمات این آزمون الهی، جلوگیری از لغزش عده‌ای در تصور ساده‌انگارانه نسبت به تحولات آمریکا بود. نوع رفتارهای آمریکا درحوادث چند ماه اخیر، چیزی جز فرصت‌طلبی برای ضربه‌زدن به منافع ملی ایرانیان و مسلمانان نبود، حال چه دخالت‌های کودکانه در مسایل داخلی ما و چه ژست‌های چند پهلو در مساله هسته‌ای، و از دیگر مسائل، موضوع درخواست سفر جناب آقای جان کری به ایران است.
این روزها در سطح رسانه‌ها به آن پرداخته شده است. البته چندی پیش طی نامه‌ای تقاضای خود را مطرح کردند. آیا بهتر نیست به جای سفر به ایران، به رفتارهای دوگانه ایالات متحده پایان دهید؟ در همین شرایط که این نامه نوشته شده شاهد اقدامات ستیزه‌جویانه کنگره و دولت آمریکا چه در مسایل هسته‌ای و چه اقدامات موذیانه در مسایل اخیر هستیم؛ یا باید این نوع حرکت‌ها تنافر سیاسی را حمل بر آشفتگی سیاسی نمود یا اقدامات فریب‌کارانه؛ در هر صورت توصیه ما این است که حداقل خودتان تحلیل یکسانی از شعار تغییر داشته باشید، تا بتوانید آن را برای دیگران تفسیر کنید.
چه آن چه تا امروز از تغییر در مشرق زمین دریافت شده است چیزی جز رجعت به سیاست‌های گذشته نبوده است. سخنان اخیر رییس‌جمهور آمریکا در حمایت این عده که اقدامات ضددینی در روز عاشورا انجام دادند بیشتر این رجعت را نشان می‌دهد. آقای اوباما باید شرمنده رفتارهای ضد حقوق بشر سربازانش در ابوغریب، گوانتانامو، افغانستان و عراق باشد و اعلام می‌کنیم، این گونه ستایش‌های شما از این گروه، هم آبروی شما را می‌برد و هم پس زمینه حرکتی این عده ضد دین را بهتر نشان می‌دهد و قاطعیت عمل نظام را بیشتر موجب می‌شود.
اقدامات آشوبگران و هتاکان در روز عاشورا را باعث خجالت بود. در کشور امام زمان (عج) عده‌ای با تحریک اجانب بر ضد آیین و کیش مقدس اسلامی بی‌حرمتی کردند.
 
در جمع نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی که در محکومیت اقدامات هتاکان در روز عاشورا بر سر مزار شهدای گمنام در مجلس حضور یافته بودند: امروز همه‌ی ما عزاداریم. دلیل این مسئله هم به خاطر ایام محرم و هم به خاطر جسارتی است که به سرور و سالار شهیدان شده است. این مسئله همه‌ ما را خجل کرد، چرا که در کشور امام زمان(عج) عده‌ای با تحریک اجانب بر ضد کیش و آیین مقدس اسلامی تا این حد بی‌حرمتی کردند.
راهپیمایی نمایندگان به عنوان یک کار نمادین عاملی بود که نشان می‌دهد مجلس در برابر این توطئه‌ها آرام نمی‌نشیند و برای صیانت از حقوق اساسی ملت و انقلاب اسلامی یکپارچه است و از آن دفاع می‌کند.
حادثه‌ی روز عاشورا و قبل از آن در قم یک زنگ خطر و بیدارباش برای همه بود. همگان باید بدانند که با این اقدامات فضا غبارآلود شده و عده‌ای فتنه‌گر که با آرمان‌های امام(ره) و انقلاب ستیز دارند به خود جسارت اهانت به حریم سید الشهداء(ع) را می‌دهند. همه‌ی نیروهای انقلابی باید توجه کنند که دشمن در پی آن است با رخنه در ستون و صفوف انقلابی به حرکت‌های ضد انقلابی خود شکل می‌دهد.
ولایت فقیه ستون جمهوری اسلامی است. ولایت فقیه عامل ایستادگی ملت است و همین ولایت فقیه باعث شد که در طول 30 سال ملت بتواند در برابر خیل عظیم دشمنان پایداری عظیم از خود نشان دهد و اگر در دوران جنگ ولایت فقیه نبود، نمی‌توانستیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم. ولایت فقیه چهره دیکتاتوری بنی‌صدر را برداشت، اما عده‌ای تصور می‌کنند که فضایی ایجاد شده که بتوانند علیه منافع کشور اقدام کنند، اما آنها سخت در اشتباه هستند.
ملت ایران با تندی و جدیت با عوامل حوادث روز عاشورا برخورد می‌کند و این جمع نمایندگان که از همه‌ی سلایق تشکیل شده نشان می‌دهد که همه در پای آرمان‌های انقلاب یکصدا هستیم.
اوباما در رفتار سبک و کودکانه‌ یک سال اخیر از یک طرف بحث از حقوق مسلمانان می‌کند و از طرف دیگر در تلاش است با بروز برخی مسائل در کشورهای اسلامی از آنها سوءاستفاده کند، اما باید بداند که زمان این اقدامات به پایان رسیده است. ما امروز در کنار مزار شهدا با روح بلند امام(ره) پیمان می‌بندیم که تا آخرین نفس پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌ایم و در مقابل این حرکت‌های ضد انقلابی و برای دفاع از انقلاب و ولایت فقیه تا پایان جان ایستاده‌ایم.
پس از پیروزی انقلاب از این حوادث زیاد داشته‌ایم، اما با صلابت نیروهای انقلابی مانند کف روی آب از بین رفته‌اند و ما این جریان ضدانقلاب و ضددین را سرکوب می‌کنیم.
 
9 دی
در مراسم راهپیمایی مردم گناباد: در حال حاضر فضا تا حد زیادی غبارآلود شده و هر کسی دیگری را متهم می‌کند و رسانه‌ها هم غوغایی به پا کردند، اما ملتی که صراط صحیحی داشته باشد راه در مقابلش باز می‌شود.
مدت‌ها است که در کشور ما صحبت‌هایی می‌شود و بهانه‌جویی‌هایی مطرح می‌کنند که ظاهر و باطنی دارد و باید از صبر جمیل مردم در این مدت سپاسگزاری کنیم، زیرا بیش از شش ماه است که از انتخابات گذشته است اما این صحبت‌ها همچنان ادامه دارد و مردم ما با متانت تحمل کردند.
کشور ما بر اساس اراده مردم رقم می‌خورد و افتخار می‌کنیم که کشور ایران همه اقداماتش بر اساس این اراده مردم است. بسیاری از کشورهای اطراف ایران صورت ظاهر بزک کرده و دموکراسی را نشان می‌دهند، اما مردم آن‌ها نقشی در کشور ندارند؛ اما ما پای دموکراسی خود ایستاده‌ایم و از آن صیانت می‌کنیم و باید به لوازم آن متعهد باشیم. ضمن آنکه در انتخابات به صورت طبیعی یک عده مورد قبول می‌گیرند و عده‌ای قرار نمی‌گیرند، اما کش دادن این موضوع درست نیست و به مصلحت کشور ما نخواهد بود البته این اتفاقات ظاهر قضیه بود.
این اتفاقات باطن دیگری هم داشت که چند روز پیش آن را دیدیم. چرا ما در مقابل چنین آزمونی قرار گرفته‌ایم؟ من این آزمون و امتحان را برای هماهنگ‌سازی روحیه‌ این کشور مفید می‌دانم و شما سربلند بیرون آمدید و انقلاب را سربلند کردید.
ما در آیات الهی داریم که فتنه بالاترین قتل است و مجازات آن جهنم جاودان است و علت آنکه به این میزان مورد توجه قرار گرفته آن است که فتنه آسیبی به جامعه می‌رساند و جنسش متفاوت از قتل‌های دیگر است، زیرا یک قتل ناجوانمردانه حداکثر ایجاد ناامنی در منطقه می‌کند و دستگاه عدلیه باید آن را پیگیری کند، اما فتنه بیم را از بین می‌برد. وظیفه‌ای که خداوند در قرآن کریم برای ما مشخص کرده، آن است که همه باید در مقابل فتنه ایستادگی کنیم و به پا خیزیم زیرا همه در مقابل فتنه مسوول هستیم.
نباید از امتحان و آزمون‌ها نگران باشیم. ما باید در این آزمون‌ها استعدادهای خود را پرورش دهیم تا از آزمون سربلند بیرون بیاییم. ضمن آنکه همه ما در معرض آزمون هستیم و این آزمون‌ها برای همه مفید است، البته اگر کسی می‌خواهد دعا کند از خداوند بخواهد از این فتنه‌های گمراه کننده به راحتی بیرون بیاید.
آن‌هایی که قوی‌تر هستند آزمون‌شان سخت‌تر است. اما ملت‌هایی که در حالت خواب‌آلودگی قرار دارند و آگاهی‌شان کم است آزمون‌شان ضعیف‌تر است، اما ملتی که می‌گوید این سرزمین امام زمان است باید آمادگی آزمون‌های بزرگ را داشته باشد تا جلودار باشد.
همچنین در این میان عده‌ای نگذاشتند انتخابات با این عظمت به خوبی به دنیا معرفی شود و نکته‌ مهم آن تحرکاتی است که کشورهای دیگر انجام دادند که از جمله آن رژیم صهیونیستی که در دشمنی‌اش تردیدی نیست در مورد انتخابات ما حرف زدند و آخرین بار نیز وزیر جنگ آنها عنوان کرد که این اقدام موهن که روز عاشورا شروع شد اگر کشورهای غربی کمک کنند موجب امیدواری خواهد بود. آمریکایی‌ها نیز برخلاف حرف‌هایی که در این دوره جدید زدند با یک زبان تیز و گزنده عنوان کردند که باید به حقوق بشر در ایران توجه داشته باشیم و رژیم ایران نباید به کسانی که در این روز اهانت کردند سخت بگیرد.
در 13 آبان و 16 آذر جسارتی به عکس امام خمینی(ره) شد اما پس از آن دیدیم که در تشییع جنازه یک عالم روحانی به دلیل آنکه مرجع تقلید بود عده‌ای زیادی که با او هم‌سلیقه‌ سیاسی نبودند شرکت کردند، اما عده‌ای در این مراسم صحبت‌هایی کردند که نباید انجام می‌شد و این اتفاق در روز عاشورا تکرار شد در واقع در آن روز به ولایت فقیه توهین کردند و در روز عاشورا به دین توهین کردند در حالیکه همه هویت ما مجاهدت‌ها در این راه است.
در روز عاشورا شعارها یک طرف به دین و طرف دیگر به ولایت فقیه بود و این همان موضوعی است که مورد افتخار آن‌هاست که البته مساله کوچکی هم نیست. همه این حوادث درس بزرگی به ما می‌دهد و ما نباید از آن فرار کنیم بلکه باید عمق بیشتر پیدا کنیم و انتخاب درست داشته باشیم.
راه سعادت در آن است که از ولایت فقیه تبعیت کنیم. ولایت فقیه هست که می‌تواند در شرایط فعلی راه درست را به ما نشان دهد و باید خدا را ستایش کنیم که رهبری فرزانه مانند آیت‌الله خامنه‌ای را داریم.
دغدغه این مرد الهی چیزی جز دین نیست ضمن آنکه سیاست امری است که افراد را این طرف و آن طرف می‌کشد، اما ایشان چه زمانی که در مشهد بودند و به عنوان مبارز فعالیت می‌کردند و چه زمانی که نماینده مجلس، رییس‌جمهور و حتی رهبر شدند تغییر نکرده‌اند.
حضور وظیفه‌شناسانه مردم در راهپیمایی امروز نشان داد که مردم ما پای اساس دین با همه وجود ایستاده‌اند، اما وظیفه‌ دیگر آن است که به این جسارت افراد یک پاسخ کوبنده داده شود.
ملت ما از دستگاه امنیتی و عدلیه این را می‌خواهند کسانی که در روز عاشورا چنین جسارتی را کردند حتما مجازات جدی شوند و دوم آنکه پاسخ خسارت‌هایی که به امکانات دولتی زده شده از آن‌ها گرفته شود و همچنین کسانی که تحریک کننده، تشویق کننده و یا در این حرکت حضور داشتند باید در مقابل این خسارت‌هایی که وارد شده پاسخگو باشند.
ما نیز در مجلس شورای اسلامی این جسارت را پیگیری می‌کنیم و از دستگاه‌های مربوطه پیگیری آن را خواهانیم.
{مردم شعار "سران فتنه سبز اعدام باید گردند" را سر دادند} این ندای مطالبات مردم است و دستگاه‌های امنیتی باید به این موضوع رسیدگی کنند و افراد را به مجازاتشان برسانند. نکته دیگر حضور شما در صحنه راهپیمایی آن است که اگر بار دیگر کسی جسارتی به اولیای دین و همچنین علمدار کشور آیت‌الله خامنه‌ای کند با متن ملت مواجه خواهد شد.
در اجلاسیه‌ بزرگداشت یک هزار شهید منطقه‌ تربت‌حیدریه: امروز روش دشمنان نسبت به ایران عوض شده است و به تضعیف داخلی پرداخته‌اند، اما راه نجات ما از این وضعیت پیروی از مقام معظم رهبری است و هر سلیقه سیاسی که دلش برای منافع اسلام و انقلاب می‌سوزد باید اطاعت از ولایت فقیه کند که این راه نجات کشور است.
پیروان ولایت فقیه راسخ هستند و فرزندان اسلام و انقلاب ضمن حمایت از ولایت فقیه اجازه نمی‌دهند عده‌ای خفاش‌وار به امام حسین(ع) و مقدسات دینی اهانت کنند.
ملتی که این همه آزمون‌های مختلف را طی کرده از این آزمون هم سربلند بیرون می‌آید. مردم این منطقه در انقلاب پیش‌رو بودند، و قبل از آن‌که جاهای دیگر ایران تحول جدید برای انقلاب داشته باشند برای مبارزه با دیکتاتور زودتر از همه جا حرکت کردند و به همین دلیل است که نماینده مردم این منطقه عنوان می‌کند که اگر مردم تهران نمی‌توانند در مقابل افرادی که روز عاشورا به امام حسین (ع) و مقدسات اهانت کردند، بایستند؛ مردم تربت حیدریه به تهران می‌آیند و در مقابل آنها می‌ایستند.
ما در این 30 سال فراز و فرودهای زیادی طی کرده‌ایم و تجربیات زیادی داشته‌ایم. تاریخ این 30 سال ما قابل مقایسه با گذشته نیست و چیزی که ما را در مقابل تلاش‌های دشمنان برای مبارزه با ایران از جمله جنگ، دخالت در کشور و حرکت‌های نرم با این صلابت حفظ کرده دو چیز است که یکی تبعیت از خدا و رسول او و دیگری جهاد است.
در زمانی که بوش بر روی کار بود با بیان جنگ‌های صلیبی و اینکه ایران محور شرارت است سعی داشتند تا مقدمات برای حمله نظامی ایجاد کنند و تصور می‌کردند می‌توانند با فشار سخت ایران را بگیرند، اما راهبری‌های مقام معظم رهبری وضع را به کلی عوض کرد و آنها شرایط بدی در عراق و افغانستان پیدا کردند و خودشان نیز اذعان می‌کنند دچار مشکل شده‌اند. آنها به این نتیجه رسیدند که باید ادبیات خود را عوض کنند و باید شرایط درونی کشور را تغییر دهند زیرا از بیرون نمی‌توانند کشور را به دست بگیرند، اگر بوش صریح و سخت با ایران مواجه می‌شد همه ملت ایران تکلیف خود را می‌دانستند، اما امروز رفتار مزورانه آمریکایی‌ها برای نفوذ در ایران فضا را مشوه می‌کند.
آمریکایی‌ها در مسائل هسته‌یی و انتخابات نیز بیش از حدشان حرف زدند، همین آقای اوباما که سال تحویل را به ایران پیام داد، چرا اکنون از یک مشت اوباش که به امام حسین(ع) اهانت کردند، حمایت کرد، لذا اکنون می‌توان تحلیل درستی از آمریکا داشت. آمریکایی‌ها یک اشتباه بزرگ در مورد ملت ایران می‌کنند و فکر می‌کنند با لفاظی‌ها می‌توانند عده‌ای را فریب دهند، اما دیدیم که شعار تغییر آنها به زودی رو شد.
برداشت من این است که آمریکایی‌ها به دنبال دخالت در امور داخلی کشور هستند و تا مدت‌ها وضعیت فعلی را دنبال می‌کنند، اما زمانی این خط فتنه کور می‌شود که ملت ایران یک صدا در صحنه باشند و با این افراد با جدیت برخورد کنند. نباید از هیاهوهای این افراد ترسید و جالب اینجاست که در ظهر عاشورا عده‌ای که ضد دین بودند به امام حسین(ع) توهین کردند و ساختمان‌های دولتی آتش زدند و به ولایت فقیه توهین کردند. اما از آن طرف غربی‌ها و آمریکا نسبت به این افراد اظهارنگرانی کردند و به ایران عنوان کردند که حقوق این افراد در حال پایمال شدن است، اما ما خوب می‌دانیم که حرف آنها را نباید جدی گرفت و باید با قاطعیت با آنها برخورد کرد و راهش همین است که مردم در صحنه باشند.
در فضای غبارآلود هستیم که بگومگو و جدال وجود دارد و هر کس گوشه‌ای حق را می‌گوید و ناحق را نمی‌گوید.ممکن است همه افراد اطلاعات کافی نداشته باشند، اما راه آن است که در فضای غبارآلود تمسک به ولایت فقیه داشته باشیم که این راه همه را به مقصد می‌رساند، در این سی سال هر وقت پیرو ولایت بودیم پیروز شدیم و در هرجا که حرف‌های روشنفکری زده شد ضرر کردیم.
11 دی
در جمع مردم چناران: غربی‌ها می‌دانند که روحانیت فکر انسان‌ها را می‌سازند و حرکت‌های عمق‌ بخشی را به وجود می‌آورند لذا در مقابل آن‌ها گروه‌های مختلفی مانند منافقین، توده‌ای‌ها، مجاهدین خلق و آمریکایی‌ها فعالیت می‌کردند.
دومین نکته آن است که مردم ما بر روی مسئله ولایت فقیه و حمایت از آن یکصدا ایستاده‌اند و ولایت فقیه نیز کشور را در مخاطرات مختلف راهنمایی کرده است. آنها ترورهای وسیعی را که در اوایل انقلاب به راه انداختند برای آن بود که انقلاب ما را به زمین بزنند، اما امام (ره) در مقابل آن ایستادند.
در جنگ تحمیلی نیز اگر ولایت فقیه نبود مردم به صحنه نمی‌آمدند و ما توفیقی نداشتیم. حوادث اخیر هم از همین جنس است اما با شکل دیگری است. این حادثه‌ای که پنج الی شش ماه با آن زندگی می‌کنیم مقدماتش قبل و بعد از انتخابات به وجود آمد و موضوع آن اعتراض به نتایج انتخابات بود و به همین دلیل یک دودستگی به وجود آمد.
البته رهبر انقلاب مکررا اعلام کردند که اگر کسی اعتراضی دارد آن را به صورت قانونی پیگیری کند نه اینکه تنها حرف آن را بزند؛ اما یک عده گوش نکردند و از این فرصت‌ها نیز در نهایت غربی‌ها استفاده کردند.
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌ها و موفقیت‌های ایران در سال‌های پس از انقلاب گفت: این موفقیت‌ها موجب شده تا آنها نسبت به ایران بغض پیدا کنند و به همین دلیل هم از فرصت پیش آمده در پس از انتخابات استفاده کردند. سخن ما این است که شما که حرف مردم را شنیده‌اید بدانید که این افراد کسانی نیستند که صحنه را ترک کنند، ضمن آن که افرادی که اموال دولتی را آتش زدند و به امام حسین (ع) و ولایت فقیه توهین کردند باید به صورت جدی مورد مجازات قرار گیرند.
باید تکلیف خود را روشن کنید، اگر می‌گویید با آن‌ها نیستید علنی اعلام کنید نه اینکه با حرف‌ها و پیغام‌های خود بنزین در آتش بریزید. ما نمی‌گوییم که نقد نکنید و نمی‌گوییم که دولت و مجلس هیچ ایرادی ندارند اما کارهایی که این روزها رخ داد نقد نبود، آیا شما می‌خواستید دوباره دیکتاتوری در کشور ایجاد کنید و به عنوان آزادی بیان خفقان ایجاد کنید؟
 
پیش‌خطبه‌های نماز جمعه مشهد:کشور ما در شرایط فعلی دچار فتنه شده است، البته فتنه یک امتحان و آزمون است و ملت ما با هوشیاری با آن برخورد کرده است. ایمان بدون بصیرت سعادت انسان‌ها را تامین نمی‌کند. آن ایمانی مورد رضایت الهی است که بتواند از درون فتنه‌ها عبور کرده و صلابت خود را همچنان داشته باشد.
در چه شرایطی فتنه شکل می‌گیرد؟ زمانی که حق و باطل شبیه‌سازی می‌شوند زمینه شکل‌گیری فتنه به وجود می‌آید، البته در زندگی متعارف این گونه نیست، اما وقتی گردباد فتنه به وجود می‌آید تشخیص آن با باطل مشکل می‌شود، لذا فتنه‌گران حرف باطل خود را با ظاهر حق‌نما بیان می‌کنند.
فتنه حتی به خود به وجود آورندگان هم رحم نمی‌کند و آنها را به سمت دیگر پرتاب می‌کند. شما شاهد بودید که بعد از انتخابات یک سری دعاوی مطرح شد، اما بعدا متن آن چیزی که ظاهر شد با ظاهر آن متفاوت بود به گونه‌ای که دیدید در روز عاشورا به امام حسین(ع) جسارت کردند در واقع وقتی گردباد فتنه به وجود می‌آید شرایط برای همه از بین می‌رود و آتش فتنه فرو خورنده خود فتنه‌گران نیز می‌شود.
شبه‌افکنی، تفرقه‌افکنی، نفی افتخارات گذشته جامعه، استفاده از شعارهای به ظاهر جذاب که باطن آن ستم است و استفاده از احساسات برای تحریک مردم از جمله روش‌های فتنه‌گران است. در این شش ماه از همه این ابزارها استفاده شد و بین صفوف مختلف، سیاسیون و مردم اختلافاتی ایجاد کردند. فتنه پیام‌های منفی و مثبت به همراه دارد. در شرایط غفلت پیامدهای فتنه منفی خواهد بود، اما اگر بصیرت داشته باشیم می‌توانیم پیامدهای مثبت آن را متوجه شویم.
اگر با فتنه درست رفتار نشود ارزش‌ها فراموش می‌شود. در صورتی که با فتنه برخورد نشود حاکمیت حاکمان سودجو، گروه‌گرا، دشمن حقیقت و گستاخ در جامعه مهیا می‌شود. البته در صورتی که با فتنه‌گران برخورد شود پیامدهای مثبتی به همراه خواهد داشت که از جمله آن جدا شدن و مشخص شدن مرزبندی‌ها، ‌پختگی اجتماعی و سیاسی، به فعلیت رسیدن استعدادهای ملت خواهد بود.
عمل بر اساس یقین،‌ رجوع به قرآن، ‌تمسک به اهل بیت(ع)، ‌مقاومت در برابر خواسته‌های نامشروع فتنه‌گران، ‌بردباری و مدارا و تلاش برای آرام کردن اوضاع از جمله شیوه‌های مبارزه با فتنه است که همه باید آن را شناخته و به آن عمل کنند.
حضور مردم در راهپیمایی روز چهارشنبه نشان داد که ملت ما از اسلام، ‌اهل بیت(ع) و رهبری عقب‌نشینی نکرده است.اگر عده‌ای تصور می‌کنند که با آتش زدن امکانات دولتی و شعارهای آمریکایی‌پسند می‌توانند ملت ما را به عقب‌نشینی وا دارند اشتباه بزرگی می‌کنند، زیرا ملت ما نشان داده است که در این مسیر با هیچ‌کس مماشات نمی‌کنند.
{خطاب به کسانی که در شعارهای خود به مقام معظم رهبری توهین کرده بودند} آیا می‌خواهید با شعار بر علیه ولایت فقیه مجددا در کشور دیکتاتوری ایجاد کنید؟
{با اشاره به دخالت‌های کشورهای غربی و عربی در مسائل ایران} ملت ایران فریب رنگ‌ها و الفاظ را نمی‌خورد و پاسخ محکمی به آمریکایی‌ها می‌دهد و شما مطمئن باشید که ما پای اشد مجازات به توهین‌کنندگان به امام حسین(ع) ایستاده‌ایم و ضروری است دستگاه‌های دولتی اعم از وزارت کشور و اطلاعات و همچنین قوه قضاییه پاسخ درستی به درخواست ملی بدهند و افرادی را که در ظهر عاشورا چنین جسارتی کردند و همچنین کسانی که مبدع آن هستند را به مجازات سخت برساند.این گروه ضد انقلاب و ضد دین در بستری که فراهم شد جرات چنین جسارتی را کردند لذا سیاسیونی که به مجادلات سیاسی دامن زدند متوجه باشند که چه گردبادهای سیاسی به وجود آمد. بر همین اساس نیز توهین به امام حسین(ع) شد.ما نمی‌گوییم شما سوابق دینی و انقلابی ندارید اما شما باید مرزبندی خود را مشخص کنید وگرنه عامل تحریک می‌شوید.
ما شاهد بودیم که چه میزان رهبر انقلاب و ناصحان صحبت کردند، اما انتظار ملت از شما این است که به این شکل مشاجرات پایان بدهید و جهت خود را روشن کنید. ما قصد توهین به شما را نداریم، اما خودتان عامل می‌شوید بنابراین دست از این امور بردارید که نجات کشور در همین امر است.
{خطاب به مردم شرکت‌کننده در راهپیمایی } شما با این روحیه مقاومتی که نشان دادید قطعا پیروز خواهید بود و با تمسک به ولایت فقیه صراط مستقیم را می‌یابید و با تمسک به ولایت فقیه است که سعادت ملت تامین می‌شود و ما نیز برای راه ولایت فقیه جان خود را می‌دهیم. اما کسانی که در این ماجرا مناقشاتی را ایجاد کرده‌اند بدانند که فرصت آنها تمام شده است و آنها باید خود را با اراده ملت تنظیم کنند، زیرا در غیر این صورت سیل خروشان ملت آنها را سر جای خودشان می‌نشاند.
این‌که استعدادهای انقلابی و دینی کشور بتواند به فعل تبدیل شود و شاخه‌های ذهنی مختلف متمرکز شود به یک کارهای هویت‌بخشی نیاز دارد و فتنه‌ به وجود آمده این وجه مثبت را به همراه داشت. ضمن آن‌که باید در درون مسائل و مشکلات آبدیدگی به وجود آید. لذا فکر می‌کنم در حال حاضر ما یک حرکت کمانی و جامعه ما به یک هوشیاری رسیده است.
 
در جلسه شورای اداری مشهد: در حال حاضر حرکت‌هایی در کشور در بحث سیاسی می‌شود که سایش‌هایی در صحنه بین‌المللی در کشور ما ایجاد کرده است. کسانی که مبدع این مسائل هستند باید ارزیابی از رفتار خود داشته باشند، اما در کل منافعی هم این اتفاقات به همراه داشت؛ زیرا همیشه فتنه‌ها وجه مثبت هم به همراه دارد.
این‌که استعدادهای انقلابی و دینی کشور بتواند به فعل تبدیل شود و شاخه‌های ذهنی مختلف متمرکز شود به یک کارهای هویت‌بخشی نیاز دارد و فتنه‌ به وجود آمده این وجه مثبت را به همراه داشت. ضمن آن‌که باید در درون مسائل و مشکلات آبدیدگی به وجود آید. لذا فکر می‌کنم در حال حاضر ما یک حرکت کمانی و جامعه ما به یک هوشیاری رسیده است.
قطعا حضور مردم یک وجه مثبتی از این موضوع را داشته است. البته توصیه می‌کنم که آرام‌بخشی در کشور را به صورت جدی دنبال کنیم؛ زیرا برای پیدا کردن علت این موضوعات نیازمند آرامش هستیم و باید صبورانه آنها را دنبال کرد.
 
در شهرستان فریمان: {با اشاره به شرایط فعلی کشور و فشارهای خارجی‌ای که از طرف دشمنان نسبت به ایران وارد می‌شود} اینکه مقام معظم رهبری در 13 آبان عنوان کردند که گول الفاظ آمریکایی‌ها را نخورید بسیار موضوع قابل توجهی است و ما در این روزها آن را درک کرده‌ایم، زیرا آمریکایی‌ها در ایام جدید می‌گفتند ما رفتارمان را عوض کرده‌ایم و به حقوق مسلمانان توجه می‌کنیم اما وقتی دیدند زمینه برای اخلال آنها فراهم شده است به یک باره رفتار خود را تغییر دادند و آن دندان‌های تیزی که می‌گفتند کشیده‌اند و نشان نمی‌دهیم، را نشان دادند. البته کسانی که به مسائل بین‌المللی آشنا هستند می‌دانستند که چنین اتفاقی خواهد افتاد اما به هر حال رفتارهای آنها تردیدهایی را به وجود آورد و بررسی همین رفتار پنج الی شش ماهه آنها نگاه موذیانه آنها را نشان می‌دهد.
{با اشاره به اتفاقات روز عاشورا و اهانت به ساحت امام حسین (ع) و ولایت فقیه} آمریکا در همین موقع موضع‌گیری روشنی داشت و عنوان کرد که همین گروه که به امام حسین و هویت دینی توهین کردند باید حمایت شوند و این گروه بخشی از جریان سیاسی ایران هستند و حکومت ایران نباید با آنها برخورد کند.
{با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی روز چهارشنبه} شما در این راهپیمایی حماسه بزرگی را خلق کردید و در این حرکت نشان دادید که ایمان شما به خداوند راسخ است و آنجا که به حیثیت و دین شما توهین می‌شود کوتاه نمی‌آیید. نکته دیگر آن بود که وقتی ملت ایران احساس کردند عده‌ای دنبال آن هستند که با آرمان‌های شهدا و انقلاب بازی کنند و آن را به تمسخر بگیرند، با صدای بلند به میدان آمدید و نشان دادید که اجازه نمی‌دهید کسی کوچک‌ترین جسارتی به ارکان انقلاب وارد کند و مردم یک صدا اعتقاد راسخ خودشان را به ولایت فقیه و حضرت آیت الله خامنه‌ای نشان دادند.
{پس از سردادن شعار "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" و "مرگ بر منافق"} روز چهارشنبه نیز شعارهای شما از همین نوع بود و شما به میدان آمدید تا از اصل ولایت فقیه دفاع کنید. این ایمان راسخ یک سرمایه ملی برای کشور ما محسوب می‌شود. شعارهای شما در این راهپیمایی چه بود که مردم در پاسخ به او گفتند "حسین حسین شعار ماست، ‌شهادت افتخار ماست". این شعارها قیمت دارد و شما با صدای بلند نفرت خود را نسبت به آمریکا نشان دادید.
{پس از شعار "قوه قضاییه انتقام انتقام"} چرا می‌گویید انتقام، بگویید عدالت اجرا شود. البته ما از همه مسوولان دولتی مانند وزارت کشور و وزارت اطلاعات و همچنین قوه قضاییه می‌خواهیم با این افراد که به حقوق ملت تجاوز کرده‌اند برخورد کند و عدالت را در مورد آنها به نحو اشد اجرایی کند.{پس از شعار "آشوبگر عاشورا اعدام باید گردد "} مطمئن باشید این اراده شما محقق خواهد شد و این افراد مجازات سنگینی می‌شوند. تردید نداشته باشید که جوسازی رژیم صهیونیستی و آمریکا در مورد این افراد هیچ تاثیری در تنبیه و مجازات آنها نخواهد داشت و با آنها برخورد قاطع خواهد شد.
مردم از مجادلات سیاسی خسته شده‌اند. این حضور شما یک هشدارباش نیز به همه سیاسیون بود که مراقب رفتارها و سخنان خود باشند و در این فضا با لجاجت رفتار نکنند. باید شرایط کشور آرام باشد تا مسوولان بتوانند به خدمت خود ادامه دهند و در فضای غبارآلود نمی‌توان خدمات را به نیکویی انجام داد.
{با تشکر از حضور آن‌ها در راهپیمایی عاشوراییان در محکومیت حرمت‌شکنی عاشورای حسینی} این حضور شما پاسخی به حرکت شوم برخی افراد در ظهر عاشورا بود که به ساحت مقدس امام حسین (ع) و هویت ایرانی و دینی جسارت و توهین کردند و با درشت‌گویی حرفهایی زدند که به عزتمندی کشور توهین شد. لذا حضور شما پاسخ دقیقی بود به حرفهای گزافی که در مورد ایران گفته ‌شد.
تلاش این افراد آن است که نظام اسلامی و حضور مردم در صحنه تضعیف شود. اما شما با حضورتان به آنان نشان داد‌ید روحیه‌ انقلابی و صیانت از انقلاب و آرمانهای انقلاب در شما موج می‌زند؛ گرچه ممکن است آنها موضوع را به گونه‌ دیگری منعکس کنند، اما اگر مردم در صحنه باشند بسیاری از مخاطرات از کشور کم می‌شود.
{خطاب به کسانی که حرمت روز عاشورا را شکستند} شما چکاره هستید که به حقوق مردم تجاوز می‌کنید و اموال دولتی را که با پول بیت‌المال و مردم ساخته شده از بین می‌برید؟ آیا مردم حق ندارند از قوه قضائیه بخواهند با شما برخورد جدی کند تا امکاناتشان از بین نرود؟البته هوشیاری مردم باعث می‌شود مسوولان با قدرت با این رفتار برخورد کنند.
در حال حاضر مردم مرزبندی خودشان را نشان دادند؛ لذا انتظار است همه گروهها و افراد اصیل نیز مرزبندی خود را با چنین جریان‌هایی به خوبی نشان دهند تا فرصتها هرز نرود. در این چند ماه فضا را غبارآلود کرده بودند اما اکنون خیلی چیزها روشن شده و باید توجه کنند که فضا از این بدتر نشود و شرایطی فراهم شود که مسوولان بتوانند خدمت خالصانه کنند.
12 دی
در جمع مردم سبزوار: {با اشاره به مسائل داخلی کشور و حوادث بعد از انتخابات} اگر کسی فکر می‌کند برای ثبات خود می‌تواند انتخابات را تحت‌الشعاع قرار دهد و یا از آن عبور کند باید گفت که اشتباه می‌کند.
باید بدانیم که عارضه پس از انتخابات کدام‌ قسمت‌ها را خراش می‌دهد، ضمن آن که اتفاقات پس از انتخابات مجادلاتی را به وجود آورد. حال این سوال مطرح است آیا این اتفاقات به اخوت و برادری در کشور کمک می‌کند؟‌ آیا به حیثیت جمهوری اسلامی در بیرون کمک می‌کند و وزن ایران را بالا می‌برد؟ آیا وضعیت اقتصادی کشور را بهبود می‌بخشد؟
بنده هر چقدر فکر می‌کنم می‌بینیم این مجادلات به کدام بخش از مولفه‌های قدرت در کشور کمک کرده به نتیجه نرسیدیم. البته این وقایع مورد سوءاستفاده کشورهای غربی قرار گرفت. صددرصد این مجادلات سیاسی به ضرر کشور است.
انتظار این بود که با انذارهای رهبر انقلاب در این مدت مقداری حواس‌ها جمع‌تر می‌شد البته خیلی از دوستان تلاش کردند، انذار دادند شاید رهبر حکیم ما بیشتر از همه راه‌ها را باز کردند اما این عده در این زمینه بی‌تدبیری کردند و درست نبود و اقدامات آن‌ها موجب این حوادث شد و موجب شد که ظهر عاشورا افرادی به مقدسات توهین کنند بنابراین حق بود که ملت به صحنه بیایند و بگویند نمی‌گذاریم شما به اهل البیت (ع) و معارف ما توهین کنید.
ما بنا نداریم که اجازه دهیم این همه شهید بدهیم، ملت همه‌ هستی‌اش را بدهد و عده‌ای دنبال دیکتاتوری در کشور باشند. بنابراین این عده باید پاسخ جدی از ملت می‌گرفتند. شما نشان دادید که انقلاب زنده است و مردم نسبت به آرمان‌های امام (ره) وفادار هستند. این پیام شما را غربی‌ها و برخی افراد در داخل که این کارها را سامان دادند، دریافت کردند.
این حوادثی که رخ داد نسبت به وقایع انقلاب کوچک بود. آن‌ها کاری کردند که امیرنشین‌ها هم به حرف آمدند و این برای ما سخت بود. همچنین برخی کشورها مثل انگلیس و آمریکا نیز به وجد آمدند اما شما تردید نکنید با این افراد برخورد جدی می‌شود. این حرکت نشان داد که اراده ملت این است بنابراین این مشاجرات را خاتمه دهید و نباید با رفتارها و حرف‌های خود فضایی ایجاد کنید که این سوءاستفاده‌ها انجام شود.
در جمع مردم نیشابور: راه ولایت فقیه راهی است که ما را به سعادت می‌رساند، فهم توحید بدون این صراط امکان‌پذیر نیست. من نمی‌گویم در این موضوع نوعی جمود در سایه سیاست به خرج دهیم بلکه می‌خواهم بگویم که توانمندی فکر اسلامی و فکر انقلاب اسلامی بستگی به این داشت که در این مسیر چه میزان مصمم حرکت کرده‌ایم.
هرگاه ملت ما از راه ولایت فقیه جدا شد با گرداب‌ها مواجه شد و اگر کسی بخواهد با راه دل هم حرکت کند بدون توسل به ولایت فقیه امکان‌پذیر نیست.
در حوزه سیاست نیز چنین است، یعنی در شرایط پس از انقلاب فراز و فرودهای گوناگونی پشت سرگذاشته‌ایم، یا اگر ولایت فقیه از کشور ما که ادامه راه اولیاء دین است به هر دلیل نبود، ما دچار دیکتاتوری جدید می‌شدیم.
آن عاملی که در کشور ما استواری ایجاد کرد تا پس از تغییر دولت‌ها، یک راه را در مسائل استراتژیک دنبال کنیم ولایت فقیه بود. آن راهی که باعث شد راه امام(ره) و شهدا در کشور حفظ شود ولایت فقیه بود .این یک ستم به هویت ملی ما و اراده ملی است که عده‌ای در کشور راه افتادند و به نکات برجسته‌ای که عامل استقرار ملت و مردم ماست حمله می‌کنند.
حرف‌های سخیف زدند و جدال بلاوجه در کشور راه انداختند، مسائلی مطرح می‌کنند که گویی به عنوان علمداران آزادی این مباحث را مطرح می‌کنند. در صحنه بین‌الملل مدعی حقوق بشر شده‌اند اما یک نفر در صحنه‌ی بین‌المللی نگفت که چرا با مالیات مردم باید ساختمان ساخته شود و آن گاه عده‌ای آن را به آتش بکشند.
آیا توهین به ولایت فقیه، آزادی فکر است؟ نمی‌گویم که همه کسانی که در عالم سیاست هستند راضی به این امر بودند، اما این اقدامات هم خیلی زشت بود. این ظلم به انقلاب بود و ملت انتظار آن را نداشت که با یک حرکت زشت، زیبایی حرکت میلیونی مردم را مشوه کنند؛ لذا حق بود که مردم به صحنه آمده و از هویت ملی‌شان دفاع کنند و نشان دهند که پای ولایت فقیه ایستاده‌اند.
البته الان هم دیر نشده است و همه کسانی که راه را به کجی بسته‌اند آن را اصلاح کنند و کسی در کشور دنبال کینه‌ورزی نیست. در این مدت ناسپاسی شد.آقایان کمی به هوش بیایند. همان‌طور که مقام معظم رهبری گفتند ما به دنبال جذب حداکثری و دفع حداقلی هستیم، در این زمینه نیز نهایت تلاش خود را کردند، البته اکنون هم برای این افراد دیر نشده است. در این فضا باید مواضع خود را روشن کنیم و عیار و مرزبندی خود را اعلام کنیم، اما شما جوری عمل می‌کنید که همه چیز را مشوه می‌کند، آن وقت لازم است که ملت اراده خود را اعلام کند.
توصیه ما به شما این است که صدای ملت را بشنوید، این به ایجاد یک اخلاق متعادل سیاسی در کشور و وحدت ملی کمک می‌کند و امیدوارم که خداوند نیز در این زمینه کمک کند.
 
در جمع مردم قوچان: اگر کسی از مناقشات سیاسی فاصله بگیرد و یک مقدار توجه کند که دیگران چه تصوری از ایران دارند به گونه‌ دیگری فکر خواهد کرد و دیگر در ظهر عاشورا به امام حسین(ع) توهین نمی‌کنند و شعاری نمی‌دهند که دل پدران شهید را بسوزاند.
بنده از ابتدای این مجادلات سیاسی احساس می‌کردم که گام‌های غلطی در حال برداشته شدن است. البته در کشوری که آزادی بیان و دموکراسی وجود دارد این‌گونه حرف‌ها عجیب نیست، اما باید به یکسری از مسائل توجه جدی داشت.
حوادث چند روز اخیر نیز بسیار قابل تامل است و ما در مجلس شورای اسلامی این نظر را داشتیم که این‌گونه گام برداشتن در واقع حرکت بر روی مین است یعنی کارهایی می‌کنند که موجب ساماندهی اختلافات عمیق می‌شود و به حیثیت نظام جمهوری اسلامی ضربه می‌زند؛ لذا نمایندگان در مقابل این‌گونه اقدامات ایستادگی کرده و خواهند کرد.
ما هر چه داریم از اهل بیت و ولایت فقیه داریم. ما می‌دانیم که ولایت فقیه در کشور ما ثبات ایجاد کرده است و بر همین اساس نیز به صورت روشن اعلام می‌کنیم که ما پای این مسئله و دفاع از ولایت فقیه با تمام وجود ایستاده‌ایم.
همه‌ توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در اثر تدابیر رهبری بوده است. دولت‌های مختلف در این 30 سال حضور داشته‌اند و هر کدام گاهی در مسائل سیاست خارجی و یا داخلی راه درستی را نمی‌رفتند اما ولایت فقیه آن را به راه درست می‌رساند. حالا شما می‌خواهید ولایت فقیه را هدف قرار دهید. والله که چیزی مهم‌تر از ولایت فقیه برایمان نیست.
اکنون زمان آن است که همه‌ی جریانات سیاسی به گوش باشند و همه باید بدانند که ما در سنگر حمایت از اسلام، ولایت فقیه و آرمان‌های انقلاب تا آخرین نفس می‌ایستیم.
 
در جمع مردم چناران: مردم ما بر روی مسئله ولایت فقیه و حمایت از آن یکصدا ایستاده‌اند و ولایت فقیه نیز کشور را در مخاطرات مختلف راهنمایی کرده است. آنها ترورهای وسیعی را که در اوایل انقلاب به راه انداختند برای آن بود که انقلاب ما را به زمین بزنند، اما امام (ره) در مقابل آن ایستادند.
در جنگ تحمیلی نیز اگر ولایت فقیه نبود مردم به صحنه نمی‌آمدند و ما توفیقی نداشتیم. حوادث اخیر هم از همین جنس است اما با شکل دیگری است. این حادثه‌ای که پنج الی شش ماه با آن زندگی می‌کنیم مقدماتش قبل و بعد از انتخابات به وجود آمد و موضوع آن اعتراض به نتایج انتخابات بود و به همین دلیل یک دودستگی به وجود آمد.
البته رهبر انقلاب مکررا اعلام کردند که اگر کسی اعتراضی دارد آن را به صورت قانونی پیگیری کند نه اینکه تنها حرف آن را بزند؛ اما یک عده گوش نکردند و از این فرصت‌ها نیز در نهایت غربی‌ها استفاده کردند.
فعالیت‌ها و موفقیت‌های ایران در سال‌های پس از انقلاب موجب شده تا آنها نسبت به ایران بغض پیدا کنند و به همین دلیل هم از فرصت پیش آمده در پس از انتخابات استفاده کردند.
سخن ما این است که شما که حرف مردم را شنیده‌اید بدانید که این افراد کسانی نیستند که صحنه را ترک کنند، ضمن آن که افرادی که اموال دولتی را آتش زدند و به امام حسین (ع) و ولایت فقیه توهین کردند باید به صورت جدی مورد مجازات قرار گیرند. باید تکلیف خود را روشن کنید، اگر می‌گویید با آن‌ها نیستید علنی اعلام کنید نه اینکه با حرف‌ها و پیغام‌های خود بنزین در آتش بریزید.
ما نمی‌گوییم که نقد نکنید و نمی‌گوییم که دولت و مجلس هیچ ایرادی ندارند اما کارهایی که این روزها رخ داد نقد نبود، آیا شما می‌خواستید دوباره دیکتاتوری در کشور ایجاد کنید و به عنوان آزادی بیان خفقان ایجاد کنید؟
13 دی
در همایش سربداران شهر سبزوار: اگر همه به قانون پایبند باشیم در عرصه اقتصادی نیز پیشرفت می‌کنیم و در عرصه‌ سیاسی نیز توانمند می‌شویم و از این حوادث کمتر رخ می‌دهد، ضمن آن که اگر پایبندی به قانون، فرهنگ شود، اگر کسی بی‌قانونی کند، جامعه آن را طرد می‌کند.
در حوادث اخیر نیز یکی از مشکلات همین بود که برخی بی‌قانونی‌ها به وجود آمد؛ اما با آن برخوردی انجام نشد، اما قباحت این بی‌قانونی به نظر نیامد و تجری پیدا کرد و در ظهر عاشورا صورت سخیف آن علنی شد.هر چه ما در معارف دینی عمق داشته باشیم، این حوادثی که به وجود می‌آید دیگر تکرار نخواهد شد و کمتر رخ می‌دهد، زیرا در همان مرحله اول افراد می‌توانند باطن این قضایا را ببینند.
اگر می‌بینید در طول تاریخ ایران ما یک استمرار فکری داریم به خاطر آن بود که در طول تاریخ تشیع، از یک معارف خاصی برخوردار بودیم.
همه‌ گروه‌ها و جریان‌هایی که روحانیت را نفی می‌کردند متاع جایگزین خوبی برای آن نداشتند، لذا اگر ما یک سعادتی را برای انقلاب و کشور می‌خواهیم باید به این بعد که همان روحانیت است توجه جدی کنیم، زیرا در این صورت فکر علمی و گرایش به فضل زیاد شده و همین عامل پیشرفت کشور می‌شود.
19 دی
در اجلاس فرماندهان نیروی انتظامی: استراتژی آمریکا و غرب این است که با دامن زدن به اختلاف در داخل کشور، فرسایش در توان ملی ایجاد کنند، بهانه‌ای که دستاویز قرار دادند انتخابات بود، ولی همت آنان اختلاف‌افکنی و نشانه‌گیری دو رکن اصلی بود؛ یکی روحانیت و معارف اهل بیت و دیگر ولایت فقیه. خیلی عجیب است آنها انتخابات را بهانه قرار دادند، اما عمده حمله‌ آنان به ولایت فقیه است. ولایت فقیه چه نقشی در بحث انتخابات دارد؟ ولایت فقیه شرایط را آماده انتخابات وسیع 85 درصدی نمود. اگر مشاجره‌ای دارید چه ربطی به ولی فقیه دارد. این نشان می‌دهد مسئله انتخابات نیست بلکه با حوادث روز عاشورا و قبل از آن در قم کاملا مکشوف شد که آنها عامل تداوم اقتدار ایران را هدف گرفته‌اند، و متاسفانه برخی هم با غفلت زمینه‌ حرکت‌های ضددینی و ضدانقلابی را فراهم نمودند، اینجاست که باید توجه جدی نمود.
هدف دشمن را باید دقیقا شناخت که آنها تخریب آرمان‌های دینی و اصل ولایت فقیه را هدف‌گیری کردند تا هم فضای اختلاف را عمیق‌تر کنند و هم زمینه را برای عدم ثبات، تدارک نمایند، که کشور نتواند اقدامات توسعه‌ اقتصادی را شکل دهد، این جریان ضددینی و ضدانقلابی محکوم به شکست است، و همه باید مرزهای خود را نسبت به آن مشخص کنند.
از جانب دیگر باید توجه داشت بین مقولات سیاسی مخلوط‌سازی نشود، به کوچک‌ترین تفاوتی رای افراد را مخالف و منافق نکنند، تذکر رهبر معظم انقلاب در جذب حداکثری و دفع حداقلی و تذکر دیگر ایشان که به مجرد هر اختلاف‌نظری، شعار منافق ندهید، این سیاست متین را نشان می‌دهد که به خلاف استراتژی دشمن، باید در داخل همه تلاش کنند فضای وحدت‌بخش را ایجاد نمایند تا شرایط کار و تلاش و سرمایه‌گذاری و توسعه فراهم گردد.
20 دی
در صحن علنی مجلس: بیان روشن رهبر معظم انقلاب در صف‌کشی جریان ضدانقلاب متشکل از دولت‌های استکباری به خصوص ایالات متحده و انگلیس و رژیم صهیونیستی و گروه‌های مارکسیسم و سلطنت‌طلب و لیبرال در مقابل ملت عزیز، جهت‌گیری درست دوستداران انقلاب را تنظیم می کند. تا اراده‌ها به جای ایجاد فرسایش سیاسی با یکدیگر یا تنازع در امور فرعیه، یکسره در این مرحله انقلاب، به سوی مبارزه با این ائتلاف ضد دین و ضد انقلاب و استکباری متمرکز گردد.
این موقف روشن قلمرو مشخصی را تعریف نمود تا همه کسانی که امروز در امتداد گذشته انقلابی خود به درستی گام بر نداشتند، اصلاح مسیر کنند. به نظر می‌رسد چنانچه حضرات معترضین در این مقام راه خود را با صراحت از ائتلاف ضد انقلاب و ضد دین متمایز نمایند، جدای از اصلاح حیات سیاسی خود، کمک جدی به روشنی راه مبارزه استکباری ملت ایران خواهند داشت که ان‌شاء الله نزد خداوند مأجور خواهند بود.
رهبر معظم، استراتژی دشمن را سرگرم سازی ملت و دولت به همین جدال‌ها معرفی نمودند.ایشان توصیه دقیقی داشتند که همه افراد جامعه تلاش کنند. در این طراحی حریف گرفتار نشوند، تا شاهد چرخه پرتحرک توسعه کشور در ابعاد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشیم.  این جهت گیری مترقی، هم برای سیاستمداران و هم صاحبان رسانه‌ها باید مبنای عمل قرار گیرد تا از هرگونه مجادله غیرضرور پرهیز شود و فضای اصلی سیاسی کشور را به بحث و گفت‌وگو پیرامون چگونگی توسعه کشور اختصاص دهند.
تاکید رهبر معظم در پایان سخنان خویش به همه جوانان و عزیزان بسیجی مبنی بر پرهیز از هر گونه اقدام بی‌رویه و ابتناء یکسره امور کشور بر منهج قانونی باید بر همه دوستداران انقلاب نصب‌العین قرار گیرد؛ چرا که این گونه اقدامات هر چند با خیرخواهی صورت پذیرد، عملا بستر سوء استفاده دیگران را فراهم کرده و به آشفتگی محیط سیاسی- اجتماعی منجر می‌گردد.
{در پاسخ به تذکری که به لزوم برخورد با متخلفین در گزارش کمیته ویژه مجلس اشاره داشت}در این‌که قوه‌ی قضاییه باید همه‌ی ابعاد موضوع را مورد رسیدگی قرار دهد، تردید نیست. فکر می‌کنم در فرازی از ریشه‌ها و علت‌های گزارش کمیته‌ی ویژه بر این موضوع تاکید شده است.
{در پاسخ به سوال ستار هدایت‌خواه که عنوان کرده بود در هیچ جای آیین‌نامه چنین اختیاری به رییس مجلس داده نشده که کمیته‌ای تشکیل و این کمیته گزارشش را به مجلس ارائه بدهد}رییس مجلس می‌تواند چنین کمیته‌ای تشکیل دهد؛بررسی منصفانه باعث اقتدار مجلس است. من متاسفم که جنابعالی این قدر زود قضاوت می‌کنید. مجلس در این هفت، هشت ماه بارها موضع خود را در مسائل حساس و کلان و هم در بیانیه‌ها و هم در صحبت‌های بنده، ‌اعلام کرد بنابراین چگونه شما از یک فعل آن را به کل مجلس گسترش می‌دهید؟
مجلس در این مدت 7 و 8 ماه پیش، از همه قوا در این موضوع حساس، اعلام موضع کرد چه با امضای نمایندگان چه با مواضع رییس مجلس و کمیسیون‌ها. از کجا می‌گویید رییس مجلس چین حقی را ندارد؟ رییس مجلس طبق ماده 21 ‌وظایفی دارد و بعد هم نوشته شده "در سایر موارد مذکور در قانون اساسی و دیگر مقررات" اگر مساله مهمی رخ داد، ‌رییس مجلس به عنوان اینکه عضو شورای عالی امنیت ملی، مجمع تشخیص مصلحت و رییس یک قوه است می‌تواند بررسی کند.
بنابراین رییس قوه می‌تواند کمیته‌ای تشکیل دهد، نتیجه‌اش را بگیرد. همچنین این کمیته براساس ماده 33 تشکیل شد ما از کمیسیون امنیت ملی خواستیم این موضوع را بررسی کند،‌ این کمیسیون، کمیته‌ای تشکیل داد، کمیسیون حقوقی نیز گفت که ما هم می‌خواهیم یکی دو نفر را اضافه کنیم و این کار را کردند.
در تبصره بند 6 ماده 33 وظایف کمیسیون‌ها آمده است "کمیسیون‌ها می‌توانند در موارد مهم و حساس و در مواجهه با تخلفات با سوءمدیریت با دعوت از مسولان ذی‌ربط بررسی کنند گزارش آن را به هیات رییسه بدهند" این کار انجام شد. این کار کاملا قانونی است به نظرم بررسی منصفانه‌ای نیز کردند باعث اقتدار مجلس است. نگاه منصفانه داشتن توسط مجلس حسن است و در غیر این صورت ما در مسائل مهم و حساس چه در مورد این فتنه و قبل و بعد آن نمایندگان مجلس مواضعی گرفته‌اند و موضع مجلس هم کاملا شفاف است. نظیر بحث‌هایی که بعد از عاشورا شد، موضع مجلس کاملا آشکار بود. اما این به آن معنا نیست که از برخی مسائل دیگر در کشور تغافل کنیم. این مساله جای خود، آن مساله هم جدی باید پیگیری شود.
 
چکیده گزارش کمیته حقیقت یاب مجلس: مرتضوی فقدان گنجایش اوین را علت انتقال بازداشتی​های 18 تیر به کهریزک به عنوان یک زندان استاندارد عنوان کرد. ولی مسئولین اوین این ادعا را رد کردند/از دادستان وقت تهران خواست اولا کسانی که دارای اتهام سنگینی نیستند هرچه سریعتر آزاد شوند، ثانیا تکلیف همه بازداشت‌شدگان براساس قواعد حقوقی هرچه سریعتر تعیین شود ،‌ثالثا اطلاع رسانی به خانواده‌ها با سرعت انجام پذیرد تا التهابات ناشی از نگرانی آنان کاهش یابد ، رابعا براساس گزارشات رسیده تخلفاتی از ناحیه برخی از ضابطین خصوصا در کهریزک وجود دارد ،لذا هر چه سریعتر مسیر برخورد با آنان هموار شود. حدود 140 نفر به این ترتیب آزاد شدند/آزارهای زندانیان کهریزک عبارت بود از زندانی شدن 147 نفر در یک مساحت کم ، عدم وجود تهویه ، فقدان آب و غذای مناسب ، شنیدن فحش‌های رکیک ، کلاغ‌پر رفتن همراه با ضرب و شتم ، ‌همجواری با اراذل و اوباش و تحقیر شدن/زندانیان 209 می گفتند: به دلیل آن‌که زندانی نظامی هستند که خود را متعلق و فدایی آن می‌دانند شکوه دارند و این موضوع را عذابی روحی شدید برای خود می‌دانستند./اعضای کمیته منصوب از ناحیه دو تن از کاندیداها که پیگیر مسایل بازداشت شدگان پس از انتخابات بودند با تقاضای قبلی جهت ملاقات با هیات در مجلس حضور یافته و با کمیته ملاقات کردند، در این ملاقات آنها ضمن تشریح دریافت‌های خود و گزارشات رسیده به آنان، مدعی شدند که 69 نفر در حوادث اخیر کشته شده‌اند، این هیات از آنان خواست لیست حاوی اسامی و مشخصات این افراد را ارایه دهند، آنان نیز لیستی را متشکل از نام و فامیل ارایه کردند، پس از آن از آنها خواسته شد مشخصات بیشتری که قابل پیگیری باشد را ارایه دهند و آنان نیز پذیرفتند ولیکن تا زمان تدوین این گزارش جز همان ورقه حاوی نام و فامیل افراد اطلاعات تکمیلی واصل نشده است./پس از انتشار نامه آقای کروبی مبنی بر آزار جنسی برخی از زندانیان، کمیته با ایشان نیز جلسه مفصلی داشت و پرسیده شد آیا برای شما وقوع آزار جنسی بر روی این چهار نفر قطعی است؟ وی با برآشفتگی منکر قطعیت شد و قائل بود که به این دلیل نامه‌ای به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال نموده تا بررسی نمایند و در صورت وقوع با این مساله برخورد جدی شود و در صورت عدم وقوع رفع شبهه شود.  آقای کروبی از ارائه هر گونه سند و مدرکی به کمیته استنکاف ورزید و اعلام کرد در صورت تعیین هیاتی از جانب شخص رییس قوه‌ قضاییه حاضر است اسناد و مدارک خود را ارایه نماید. این خواسته آقای کروبی از طریق کمیته با ریاست مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر لاریجانی در میان گذاشته شد و نهایتا ریاست قوه قضاییه با تعیین سه نفر نماینده از طرف خود آنان را مسوول بررسی همه‌جانبه موضوع نمود که گزارش کار این کمیته به اطلاع همگان رسید.بررسی‌های همه‌جانبه انجام شده به هیچ موردی از آزار جنسی نرسیده و آن را قویا تکذیب می‌نماییم. /در مساله مربوط به بازداشتگاه کهریزک عملا دو ظلم بزرگ انجام شده است.
الف – ظلم آشکار بر بازداشت‌شدگان 18 تیر ماه که باید از آنان دلجویی درخوری شود.  ب – ظلم بزرگ‌تر بر نظام جمهوری اسلامی رفته و عملا آبروی یک نظام برآمده از خون شهیدان به بازی گرفته شده و موجب وهن نظام اسلامی در منظر جهانیان شده است و باید دستگاه قضایی با ریشه‌یابی دقیق و برخورد جدی با همه عوامل این حادثه تلخ اعم از قضایی، اداری و انتظامی و بدون رعایت هر گونه ملاحظه‌ای و با تقدم دلسوزی تام نسبت به آبروی نظام جمهوری اسلامی این مساله را به نتیجه برساند و افکار عمومی را از اقدامات خود مطلع و با عوامل اصلی بدون توجه به عناوین آنان برخورد نماید./ اساسا طرح مساله‌ای با عنوان مننژیت رد شده است/از علل اصلی پدید آمدن این حوادث نباید غافل ماند و از جمله القای یک دروغ بزرگ به نام تقلب در انتخابات ریاست جمهوری و رفتارهای غیرقانونی که سبب ایجاد این حوادث شد و اگر همگان براساس چارچوب‌های قانونی مسیر خود را طی می‌نمودند و اگر دو کاندیدای ریاست جمهوری دست به قانون‌شکنی، تحریک احساسات و عواطف مردم نمی‌پرداختند امروز شاهد این گونه حوادث تلخ نبودیم که سبب هتک حرمت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تضییع فرصت گران‌سنگ حضور 40 میلیونی مردم در پای صندوق‌های رای شود. بی‌تردید آنان باید پاسخگو باشند و دستگاه قضایی در خصوص این گونه رفتارهای مجرمانه نباید بی‌اعتنا باشد.
23 دی
در صحن علنی مجلس: سخنان ناسنجیده و سخیفی هم سناتور مک‌کین و لیبرمن درباره‌ی حوادث ایران زدند که با حرف‌های سبک رییس‌جمهور ایالات متحده که گفته بود مردم ایران حتی در روزهای مذهبی با مشت آهنین روبه‌رو شدند از نظر محتوایی نزدیک به هم است و این امر نشان می‌دهد دو جناح حاکمیت آمریکا در مقابله با منافع ملی ایرانیان، کاملا هم موضع و در یک راستا عمل می‌کنند و کسانی که با ساده‌انگاری به تغییرات آمریکا دل سپرده بودند، می‌توانند کژی خام‌اندیشی خود را دریابند.
مسوولان ایالات متحده باید بدانند با این اقدامات موذیانه خلا قدرت سیاسی خود را نمی‌توانند پر کنند، و بعید است این رفتارهای دوگانه کمکی به حل مشکل بدهی 14 هزار میلیارد دلاری آنان بکند. امروز سوال ملت عزیز این است، با چنین شرایطی نباید از سیاستمداران و جناح‌های داخل این انتظار را داشت که در مقابل این دسایس روشن، از منظر ملی به صحنه بنگرند و در دفاع از منافع ملی یکصدا شوند؟
چرا با رفتارها و بیانیه‌های خود شرایطی را تدارک می‌کنید که فضای وسوسه‌آمیز برای بیگانگان فراهم شود. بنده به دلیل سوابق طولانی کاری در مسایل امنیت ملی کشور راحت خدمت سران ماجراهای اخیر عرض می‌کنم، متاسفانه برآیند اقدامات چند ماهه شما به ضرر منافع و امنیت ملی ایران بوده و به هر دلیل بستری را تدارک کرده است که بیگانگان فرصت را برای اقدامات ایذایی برای ملت مغتنم بشمارند. هر چند فرزندان انقلاب اسلامی در کمین‌گاه قرار دارند تا مداخله‌گران بیگانه تروریست را جوابی قاطع دهند و من مطمئن هستم نتیجه‌ی این امتحان الهی، چیزی جز توانمندی جمهوری اسلامی نخواهد بود.
اما سخن در این است که شما آقایان که سابقه‌دار در انقلاب هستید چرا از منظر ملی به این رویدادهای چند ماهه نمی‌نگرید؟ لزومی ندارد که حوادث مختلف که به صورت کنش و واکنش درآمده مجددا شمارش شود یا در بیانیه‌ها مندرج گردد، و بنده از مسیر همه آنها مطلع هستم.
امروز وقتی پای منافع ملی و امنیت ملی ایران در میان است و به عینه می‌بینید که چه می‌گویند و چه می‌کنند، جای درنگ نیست. تمام مسایل غیر از منافع ملی و امنیت ملی باید به کناری نهاده شود و همپای ملت و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تقابل با بیگانگان و ضدانقلاب سنگر بگیرید.
مجال برای سایر بحث‌های سیاسی وجود دارد. ماموریت تاریخی و ملی همگان در این دوره‌ی زمانی، همصدایی با ملت و رهبری معظم در مبارزه با استکبار و ضدانقلاب و ایجاد فضای همگرایی و آرامش جهت توسعه‌ی کشور می‌باشد که امیدواریم خداوند این توفیق را به همه عطا فرماید.
24 دی
در برنامه تلویزیونی تهران بیست: اگر گفت‌وگو و مجادله‌های سیاسی با آداب همراه باشد حیات یک جامعه را نشان می‌دهد اما متاسفانه پس از انتخابات این گفت‌وگوها از آداب خارج شد که در طراز انقلاب اسلامی نبود؛ به عبارتی دیگر با نگاهی به شش یا هفت ماه گذشته می‌توان به این نکته پی‌برد که اگر رفتارها آراسته بود هیچ‌گاه این موضوع‌ها و این وضعیت در جامعه بروز پیدا نمی‌کرد. البته از گذشته نیز این امر مکشوف بود که چنین رفتارهایی درست نیست.
کشور ما در چارچوب قانون اساسی با نهادهایی هم‌چون دولت، مجلس و قوه قضاییه و در راس آن رهبری تشکیل شده است. احترام نگذاشتن به چنین نظم و قانون اساسی بدترین چیزی است که جریان سیاسی می‌تواند در کشور ایجاد کند. بر این اساس می‌توان گفت که در حوادث پس از انتخابات برخی رفتارهای خلاف قانونی را دنبال کردند که مشکلاتی را به وجود آورد. البته آن‌ها ممکن است که بگویند که دعاوی داشته‌اند اما هر فردی باید ادعاهایش را در چارچوب قانون ارائه کند. از سوی دیگر در طی این دوران برخی از مسائل از مسیر عادی خود خارج شد.
 
مشاجرات و مجادلات سیاسی باید تابع آدابی باشد . نباید اموری که به طور طبیعی دارای اندازه‌ای نیست تمام فضای کشور را تحت‌الشعاع قرار داده و در افکار مردم سایش ایجاد کند.
بنده به دلیل تجربه‌ای که در مسایل امنیت ملی دارم می‌گویم که بحث‌هایی که برخی از سران مجادلات در کشور مطرح کردند به منافع و امنیت ملی کشور لطمه زد.
هرگاه مجادلات سیاسی فرسایشی شد و افراد و سران قضایا با نگاهی ملی و مبتنی بر منافع ملی به موضوع نگاه نکرده و درست تحلیل نکنند، دشمنان به وسوسه و اشتباه می‌افتند و فکر می‌کنند که زمان رخنه و ضربه زدن است. در شرایط فعلی نیز اشتباهی رخ داد البته ظرفیت نظام ما ظرفیت بسیار بزرگی است که خیلی از این حوادث را توانسته تا کنون حل کند چون با مردمش رابطه‌ای راحت دارد و می‌تواند با تشریح موضوعات هم‌گرایی ایجاد کند.
در این بین سوال این است که چرا پس از 30 سال افرادی که در دورانی مدیران کشور بودند و درک درستی از شرایط انقلاب داشتند به این موارد توجه نکردند که سایش بیش از حد در برخی از مجادلات چنین فضاهایی را به و جود می‌آورد. تحلیل بنده این است که هنگامی که این موارد از حدی عبور کند کاملا به ضرر منافع ملی تمام شده و تلقی‌های متفاوتی ایجاد می‌کند. البته قدرت کشور برای حل مساله ترور و شناسایی آن بسیار زیاد است.
نکته دیگر در بررسی حوادث پس از انتخابات تاثیرگذاری ایران در مسائل بیرونی است. یعنی تلقی‌های متفاوتی ایجاد می‌شود که افراد باید با نگاهی ملی این موضوعات را مورد توجه قرار دهند.
حادثه روز عاشورا حادثه مهمی بود که باید ذهن کسانی که غفلت داشتند را هوشیار می‌کرد؛ این که در روز عاشورا در حالی که مردم سوگوار بودند به مراسم سوگواری امام حسین(ع) توهین شود و برخی رفتارها و حرف‌هایی که در شان نبود مطرح شد نشان دهنده این است که حرکت ضددینی و ضدانقلابی انجام شده است. این حادثه برای مردم تهران و همه کشور ناگوار بود که بعد از آن مردم حرکت جهنده‌ای را در 9 دی‌ماه نشان دادند. می‌توان گفت که اراده مردم حفظ معارف فرهنگی و دینی به عنوان میراث خودشان است. هم‌چنین این که مردم ما به آرمان‌های‌شان تعلق خاصی داشتند که همه این موارد را می‌توان در حرکت جهنده مردم در 9 دی‌ماه مشاهده کرد. مردم در این روز بزرگ‌منشی و بزرگواری را از خودشان نشان دادند. البته رسانه‌های مختلف به این موضوع پرداختند که جای تاسف است که برخی از آن‌ها این حادثه بزرگ را به نحو دیگری منعکس کردند که مطمئنا این انعکاس از بزرگی حادثه نمی‌کاهد.
حرف‌های اوباما در مورد روز عاشورا خیلی سخیف و سبک بود و سناتور مک‌کین نیز سبک‌تر سخن گفت. این سخنان وجه بیرونی این مسائل است اما وجه درونی آن خیلی بیش‌تر از آن است. بدان معنا که آن‌ها فرصتی برای خودشان مغتنم شماردند تا به منافع ملی ایران ضربه زنند یعنی این که یک اغتشاش کوچک در ایران را چنان بزرگ جلوه می‌دهند و به حادثه‌ای برای ضربه زدن به اعتبار و حیثیت ایرانیان تبدیل می‌کنند.
در حادثه روز عاشورا کاملا مکشوف بود که جریانی از بیرون این موضوع را تحریک می‌کند که به وضوح می‌توان رگه‌هایی از دخالت سرویس‌های امنیتی در آن دید.
فعالان سیاسی باید مرزهای‌شان را روشن کنند . کسانی که در حوزه فعالیت‌های سیاسی نقش دارند باید به وضوح بدانند که گام‌های‌شان به چه سمتی است و مرزهای‌شان را روشن کنند تا رفتارها مخلوط نشود. هیچ‌کس نمی‌خواهد پیشینه انقلابی سران قضایا را تخریب با خراب کند اما پیشینه انقلابی همه مساله نیست امروز نیز باید دید که چگونه تصمیم‌سازی می‌کنند.
بعد دیگر این قضایا مربوط به مردم است که خوشبختانه مردم ما از بیداری نسبتا جاودانه‌ای برخوردارند که حرکات آن‌ها ماندگار می‌شود. در کنار همه این مسائل باید به این نکته توجه کرد که مردم انتظار وجود آرامش در کشور را دارند همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند کل سیستم نظام باید بچرخد تا وضع اقتصادی و شرایط معیشتی مردم بهبود و تغییر پیدا کند. اما وقتی فضا غبارآلود می‌شود به طور طبیعی این شرایط به تاخیر می‌افتد.
ایجاد امنیت و آرامش برای کشور نکته بسیار مهمی است . این گونه حوادث نوعی آزمون را تداعی می‌کند که در صورت هدایت درست موجب توانمندی ذهنی سیاسی جامعه می‌شود اما در این بین باید حد امور را رعایت کرد یعنی شرایط به گونه‌ای باشد که مردم بتوانند به مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی‌شان بپردازند از این رو وظیفه مسوولان، سیاسیون، احزاب و به طور مشخص رسانه‌ها انعکاس درست شرایط است.
به طور نمونه در شرایط اخیر از لحاظ سیاسی شرایطی به وجود آمده که ذهن خبرنگاران را زود جلب می‌کند و به مساله اصلی تبدیل می‌شود اما باید بررسی شود که آیا همین موضوع مساله اصلی کشور است که باید مرتب برجسته‌سازی شود. این همه کار در کشور انجام می‌شود اما آیا تمام اهتمام رسانه‌ها برجسته‌کردن این موضوع و رساندن مردم به درک کامل از آن است یا آن که در دالان رسانه‌یی خود ساخته که دیگران نیز تحمیل می‌کنند افتاده‌اند. یعنی مدام مسائلی را برجسته می‌کنند که همه ذهن مردم را می‌گیرد این در حالی است که مردم مسائل دیگری در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارند و می‌خواهند بدانندکه به طور مثال وضع تهران به چه سمتی می‌رود و چه کارهایی انجام می‌شود.
 
رسانه‌ها باید استراتژی درستی داشته باشند .توصیه بنده این است که استراتژی‌تان این باشد که کل قلمروی مورد نیاز مردم را معرفی کنید. توصیه دیگر بنده به آقایان سیاستمدار در عرصه‌های مختلف است که مناظرات و سخنان‌شان باید همراه با رعایت آداب اسلامی و ایرانی باشد. مناظراتی که در تلویزیون در چند وقت اخیر راه افتاد خوب است اما باید علاوه بر پوشش دادن همه زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آداب را در آن رعایت کنند یعنی این مناظرات نباید تبدیل به جدال بلاوجه شود؛ مطمئنا با رعایت آداب اسلامی ایرانی سخن گفتن در فضای صمیمی و مودت آرامش را در بین مردم ایجاد می‌کند.
{ آیا ظرفیت‌های قانون اساسی برای پیگیری مطالبات مردم و حتی مخالفان مناسب است} ممکن است قوانین دارای نواقصی باشد اما این طور نیست که جلوی تحرکات را بگیرد. قانون اساسی دارای ظرفیت‌های سیاسی برای ایجاد تحرکات سیاسی و دموکراتیک است. برای احزاب و رسانه‌ها نیز قوانینی وجود دارد که اکنون طرحی در مجلس برای قانون احزاب توسط عده‌ای از نمایندگان تهیه شده که این موضوع گامی به جلو است. نمایندگان طرح دیگری را راجع به انتخابات تهیه کرده‌اند که این طرح نیز نسبت به قوانین کنونی انتخابات گامی به جلو و نگاه جامع‌تری دارد. رسانه‌ها می‌توانند بر روی این موارد بحث کنند و یا این که این موضوع را بررسی کنند که چگونه می‌توان نظارت‌ها را بهتر کرد.
هنگامی که نظم سیاسی در کشور مطابق با قانون اساسی برقرار شود این مسائل می‌تواند در قالب گفت‌وگوهایی بین سیاستمداران و احزاب رسانه‌ها به صورت دقیق تر بیان شود. در مجلس نیز به روی کسی بسته نیست. مجلس در تغییر آیین‌نامه داخلی‌اش به این موضوع اهتمام ورزیده که به غیر از نمایندگان دولت برای حضور در کمیسیون‌ها و صحن علنی نمایندگان بخش خصوصی نیز می‌توانند در مجلس حضور پیدا کرده و سخنانش را بیان کنند. ذهن مجلس کاملا آماده است تا افکار مختلف را شنیده و بهترین را برگزیند.
29 دی
در حاشیه مراسم روز 29 دی‌ که با نام "غزه، نماد مقاومت" نام‌گذاری شده: {در پاسخ به ارزیابی‌ از مناظرات برگزار شده اخیر در صدا و سیما} اصل این‌که مناظرات در کشور در ابعاد مختلف به صورت جدی وجود داشته باشد بد نیست، و در واقع فضایی ایجاد می‌شود که افکار عمومی بتوانند بر روی موضوعات اصلی تمرکز پیدا کند. اما نباید به این مساله به عنوان یک کار مقطعی توجه کرد و باید به عنوان یک استراتژی در تلویزیون و رسانه‌ها مورد پیگیری قرار گیرد. البته باید  بر رعایت نزاکت و ادب لازم در اجرای مناظرات تاکید کرد و فکر می‌کنم که عرض این کار را باید وسیع و مجال اظهارنظر را برای همه صاحب‌نظران فراهم کرد.
30 دی
در جلسه شورای اداری استان مرکزی: سلوک رهبری بر این مساله استوار است که ایشان نمی‌خواهند تحت حمایت از رهبری، به کسی توهین شود و بارها تاکید کرده‌اند که نظامات کشور باید رعایت گردد.در صحنه بودن به معنای آشفتگی در کشور و عدم حفظ حریم‌ها نیست. راهی که مقام معظم رهبری توصیه می‌کنند باید به عنوان خط مشی دنبال شود؛ چرا که افراط‌گرایی باعث دشمنی بیشتر می‌شود. عده‌ای تخیلاتی دارند و علاقه دارند که در این ماجرا تخیلات خود را دنبال کنند، اما انقلاب اسلامی ما اصولی دارد که با تخیلات دنبال نمی‌شود.
کشور دنباله‌رو راه امام (ره)، مقام معظم رهبری و قانون اساسی است. نباید جامعه را به خاطر تخیلات عده‌ای متشنج کرد. انقلاب اسلامی آن‌قدر پرتوان است که توانست مسائل بزرگ‌تر از حوادث پس از انتخابات را هضم کند و آنها را تبدیل به فرصت نماید.
ملت ایران با تأسی به رهبری از این امتحان پیروز بیرون می‌آیند که راه آن پیروی از مقام معظم رهبری و توجه به سنت‌های دینی در این مسیر است.
تمرکز اصلی در کشور باید بر روی توسعه باشد و حواشی دیگر نظیر جنگ و جدل‌های سیاسی باعث انحراف ذهن می‌شود و فرصت‌سوزی را به دنبال دارد. شاید عده‌ای چنین فکری برای کشور داشته باشند، اما باید توجه کرد که همان‌گونه که مقام معظم رهبری گفته‌اند همه باید به دنبال توسعه کشور باشیم و به آن توجه کنیم. بحث‌های سیاسی جایگاه خود را دارد که نباید اذهان را از تمرکز دور کند.
ایجاد فضای آرام و با مودت با مردم را برای تحقق سرمایه‌گذاری‌ها و رشد کشور لازم است. در فضای آشفته‌ سیاسی،‌ توسعه ایجاد نمی‌شود و باید فضا آرام باشد تا سرمایه‌گذاران تشویق شوند. باید با توجه به این مسائل، نقایص را دید و در کارها با مرجعی مقایسه کرد تا انحرافی ایجاد نشود.
انتخابات ریاست جمهوری گذشته را از نظر سیاسی و فرهنگی بسیار باشکوه بود که می‌توانست از نظر وزن سیاسی و اجتماعی منشأ تحولاتی برای کشور باشد. حضور 85 درصد مردم بر سر صندوق‌های رای در جوامع دموکراسی بسیار نادر و پرارزش است و به این دلیل دشمنان طرحی ریختند تا اثرات آن را کاهش دهند. در 7-6 ماه گذشته مجادلات بلاوجهی در جامعه دامن زده شد که کشور به آنها نیاز نداشت و در وزن و توسعه کشور تاثیرگذار بود.
عده‌ای برای توجیه خودشان دلایلی را مطرح می‌کنند و مسائل معلول را در صدر می‌آورند اما دلیلی برای عدم ایجاد آرامش در کشور وجود ندارد.
باید دید که سطح رفتارهای پس از انتخابات در کشور آیا با آرمان‌های امام (ره) و رهنمودهای رهبری سنخیت داشته و آیا در چارچوب قانون و در انطباق با منافع ملی و امنیت ملی بوده است یا خیر. فرض کنیم عده‌ای از نتایج انتخابات ناراضی‌اند. آیا این اعتراضات نباید در چارچوب قانون رسیدگی شود؟ انتظار این بود که وقتی مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند که باید قانون رعایت شود و کسی نباید از سیستم خارج شود، آنها نیز به این مساله تمکین می‌کردند. لذا نسبت این مسائل با رعایت قانون، منفی است.
از ابتدای کار که بحث شورای نگهبان مطرح شد، گفتند که چون برخی از اعضای شورای نگهبان موضعی دارند لذا ما به آن‌جا شکایت نمی‌کنیم؛ در حالی که اعضای شورای نگهبان متدین هستند و از قانون اساسی صیانت می‌کنند.این ادعا را دارای اشکال است. کسی حق ندارد که بخواهد شورای نگهبان کنار برود و چیز دیگری در این زمینه ایجاد شود.
 حوادث پس از انتخابات با منافع ملی در تضاد بود. جایگاه ایران در منطقه، تاثیرگذاری و نفوذ آن امر حیرت‌آوری بود که مجاهدت‌های زیادی پس از انقلاب به خاطر آن صورت گرفت و جمهوری اسلامی توانست مدلی از دموکراسی و اسلامیت را ارایه کند. لذا تخریب آن به ضرر منافع ملی است و مخدوش کردن آن به منافع ملی ضرر می‌زند.
هم‌چنین این مقوله در تضاد با امنیت ملی بود. هر وقت در درون ایران مجادلات از حدی خارج می‌شود زمینه‌های وسوسه‌ دشمنان را فراهم می‌آورد. مجادلاتی که در دولت قبل به وجود آمده بود فضا را برای ترور ایجاد کرد که شاهد ترور آقایان صیادشیرازی و لاجوردی بودیم. وقتی کشور دشمنان بزرگ دارد و این دشمن زمانی که احساس کند مجادله وجود دارد از این فضا استفاده می‌کند. با توجه به همه‌ اینها می‌توان نتیجه گرفت که این کارها از منظر انطباق با منافع ملی نمره منفی می‌گیرد.
دو گوهر گرانبهای به یادگار گذاشته شده از امام (ره) رعایت قانون و اصل ولایت فقیه بود که با روش‌های اتخاذ شده پس از انتخابات در مقابل فکر امام (ره) ایستادگی شد. رهبر انقلاب در 7-6 ماه گذشته کرارا تاکید کردند که کسی حق بی‌توجهی به قانون را ندارد و لذا نباید از ایشان نیز توقع اتخاذ راه‌های غیرقانونی را داشت. وقتی بالاترین فرد کشور به رعایت قانون تاکید دارد ممکن است شما در اهداف خرد خود به نتیجه‌ای نرسید، اما این مساله سرمایه‌ای برای کشور است.
اگر این توقعات با منافع کشور و قانون سایش دارد، چرا ادامه می‌دهید؟ خاطرنشان کرد: باید از منظر منافع ملی، عاقلان توجه کنند که نکاتی که مقام معظم رهبری روز گذشته فرمودند بسیار مهم است و با این بیانات مشخص می‌شود که راه برای کسانی که می‌خواهند رفتارشان را درست کنند باز است و به رفع اشتباهات نیز کمک می‌کند، مگر این‌که کسی منکر آنها باشد.
مجلس در این زمینه هیچ چیز پنهانی ندارد. ما این قضیه را پی‌گیری کردیم و پی‌گیری آن از طریق قوه قضاییه را نیز مورد تاکید قرار می‌دهیم که اگر کسی در این مسیر تعدی صورت داده به مجازات خود برسد. ضمن این‌که مقام معظم رهبری نیز در دیدار دانشجویان فرمودند که تخلفات و جنایات از سوی نیروهای ناآشنا باید مورد رسیدگی قرار گیرد که این مساله بدون وابستگی سازمانی آنها باید باشد و از معضلات دستگاه‌های اجرایی است.اگر ما در کشور به حقوق و منافع ملت توجه داریم باید این کارهای خارج از مدار قانون و راه امام (ره) را که به منافع کشور ضرر می‌زند به اتمام برسانیم و رهبری نیز بر این مساله تاکید کردند و البته مردم در روز 9 دی اراده خود را نشان دادند. لذا خوب نیست که در برابر این خواست مردم ایستادگی کرد.
کشمکش‌ها روحیه‌ خردمندی را از جامعه می‌گیرد. لذا باید برای توسعه کشور بستر مناسب فراهم شود و اگرچه ممکن است برخی از این حوادث امتحانی برای کشور باشد، اما باید به مشی گفته شده توسط مقام معظم رهبری توجه کافی صورت گیرد و مجلس نیز پی‌گیر است که امورات و بحث‌ها برابر قانون باشد و در نهایت نگاه داهیانه رهبری مبنای عمل قرار گیرد.
 
در جمع مردم شازند: اگر کشوری بخواهد حرکت سالم در مسیر توسعه داشته باشد احتیاج به آرامش دارد. کسانی که در داخل به مشاجرات دامن می‌زنند باید به این نکته توجه کنند که در فضای غبارآلود امکان سرمایه گذاری مطلوب وجود ندارد. سایش‌های سیاسی فقط تاثیر سیاسی در کشور ندارد و ابعاد مختلف موثر است و حرکت‌های توسعه را زیر سوال می‌برد. این مسایل مدیران را محتاط می‌کند و لذا این خواسته معقول است که به اراده آنها توجه شود.
9 دی نشان دهنده اراده مردم است. همه باید توجه کنند که نباید کاری صورت دهند که مردم احساس کنند در برابر آنها هستند. باید در این زمینه راه خود را روشن نمایند. اگر ضد انقلاب بخواهد معضلی در کشور پدید آورد باید موضع خود را روشن کند. وقتی جریانات غرب و ضد انقلاب در روز عاشورا ماجراجویی کرد باید برخورد جدی با عوامل آن صورت گیرد و مردم با انقلاب خود می‌خواستند که مسیری برای آینده به کشور باز کنند تا راه امام دنبال شود و توسعه کشور محقق گردد نه این که به خاطر لجاجت مشاجرات ادامه یابد.
اول بهمن
در جمع مردم محلات: حرکات خارجی در کشور تا حد زیادی برای انحراف مردم و مسوولان از توسعه است که با تبعیتی که مردم در 9 دی از مقام معظم رهبری و دفاع از نظام نشان دادند این غائله‌ها ختم می‌شود. همه گروه‌ها باید در مقابل قانون مطیع باشند و جریان‌های سیاسی حاضر موضع خود را به طور شفاف اعلام کنند.
 
در یادواره سرداران و هزار شهید شهرستان خمین: ولایت فقیه عامل استقامت کشور در برابر بیگانگان، مبارزه با استکبار و صیانت از جمهوری اسلامی است که تمام فتنه‌هایی که در طول 30 سال گذشته به وجود آمده توسط ولایت فقیه آرام شده است. در دولت قبل سوالات بلاوجهی مطرح می‌شد اما این ولایت فقیه بود که کشور را به سمت درست هدایت می‌کرد و ولایت فقیه توانست با بیداری نیروهای انقلابی کشور را از برخی مسائل انحرافی دور کند و جلوی این تفکرات انحرافی را بگیرد. با توجه به این مسئله باید از میراث گرانقدر امام (ره) صیانت کنیم.
جمهوریت و آزادگی در کشور مورد تاکید امام (ره) بود که تاکیدات بسیار در برگزاری انتخابات در بدترین شرایط نیز، داشتند. چرا که جمهوریت نظام مسئله‌ بزرگ و افتخارآفرینی در کشور است و بحث‌های تقلب خود یک دروغ بزرگ است. تن دادن به این حرف‌ها جمهوریت نظام را زیر سوال می‌برد. همه‌ی ارکان کشور به بحث انتخابات به نوعی مربوط هستند که این خود یکی دیگر از میراث‌های بزرگ امام (ره) است.
 
در جمع روحانیون استان مرکزی: {با اشاره به حضور جریاناتی مختلف پس از انتخابات در کشور} جریانی در کشور حضور دارد که تحت عنوان دفاع از ولایت و رهبری هر کاری می‌کند که من مطمئنم مقام معظم رهبری از این رفتارها راضی نیستند. نباید زمینه‌های اختلاف‌افکنی و تهمت و فحاشی فراهم شود. ما هر چه روایت و حدیث داریم بر این مساله تاکید دارد که این قبیل رفتارها باعث فتنه می‌شود و به جامعه صدمه می زند.
جریان دیگری که پس از انتخابات در کشور شکل گرفت طیفی است که از انتخابات شکایت داشتند، اما سوابق آنها در داخل انقلاب است که براساس بیانات رهبری باید این طیف صف و موضع خود را از حرکت‌های ضدانقلابی جدا کند و باید به این نکته توجه کنند که مخلوط عمل کردن باعث رفتن دود به چشم خودشان است و آنها را مخدوش می‌کند ضمن این که به منافع ملی و ملت نیز صدمه وارد می‌کند.
جریان دیگر تحرکات ضد انقلاب و جریانات ضد دینی بود که در روز قدس ، عاشورا و تشییع جنازه آیت‌الله منتظری رفتارهای خود را بروز داده است.این جریان دارای نسبتی عجیب با ولایت فقیه است. ولایت فقیه ما مامنی است که زمینه‌های استقرار کشور را فراهم می کند و عامل ایجاد دموکراسی است. ولایت فقیه ضد دیکتاتوری و عاملی است که نمی گذارد کسی در جایی زیاد ماندگار شود.{خطاب به این جریان} اگر در انتخابات مشکل داشتید این مساله چه ربطی به ولایت فقیه دارد؟ این رفتار شما امری غیر طبیعی است. این جریان فقط می خواهد از بستر فراهم شده استفاده کند و در مجموع آنها با اصل انقلاب مخالفند.
باید این سه جریان را شناخت. برخی ممکن است که برای دفاع از رهبری حرفهایی بزنند اما باید دقت کنند که برخی رفتارها ضربه می‌زند. گاهی حرف‌های شاذ باعث ایجاد ضربه می‌شود و هر کس در حوزه ماموریت خود باید در مسیر رهبری حرکت کند. حرف‌های شاذ زدن از طریق انقلابی، در مسیر رهبری بودن نیست.
باید بدانیم که هر یک از این جریانات در آینده چه رفتاری می‌خواهند داشته باشند و لذا با شناخت آنها نسبت به علاج فتنه عمل کنیم. غبرخی اختلافات و تشنج‌های سیاسی در کشور را باعث از دست رفتن فرصت توسعه کشور دانست.
تحلیل ارایه شده در فارین پالیسی این است که چون هدایت ایران تحت نظر رهبری است لذا مصالحه و جنگ سخت است، لذا آمریکا باید تغییر رویه دهد و در یک طراحی جدید با استفاده از اپوزیسیون و رسانه‌های فارسی زبان و جعل اخبار، همبستگی داخلی ایران را از بین ببرد. این اقدام در جهت گیج شدن نهادهای اطلاعاتی و رسانه‌ای کشور است تا عناصر نظام در برابر یکدیگر قرار گیرند. گاهی رهبر معظم انقلاب در صحبت هایشان به این طراحی ها اشاره می‌کنند اما عده‌ای تصور می‌کنند که این تحلیل‌ها را نمی‌توان پذیرفت، اما پشت این تحلیل‌ها اطلاعاتی موجود است.
2 بهمن
در خطبه‌های پیش از نماز جمعه‌ی شهرستان ساوه: ما در مقاطع مختلف پس از انتخابات شاهد حوادثی بودیم که می‌توانست شوک‌های امنیتی در کشور ایجاد کند. ضمن این‌که سنگ‌اندازی‌هایی از طرف قدرت‌های غربی و استکبار علیه ملت ایران انجام می‌شد تا بتوانند موقعیت خود را که از دست رفته است، باز یابند.
{با تاکید مجدد بر اشتباهات محاسباتی آمریکا و غرب مبنی بر یافتن فرصتی برای دامن زدن به اختلافات پس از انتخابات ریاست جمهوری} رهبر انقلاب از همان ابتدا راه را برای همه روشن کردند، اما عده‌ای نفهمیدند و نخواستند که از این مسیر بروند؛ در حالی که ایشان همه را به مسیر قانون دعوت کردند، اما این مساله درک نشد و سایش‌هایی ایجاد شده و دشمنان از آن سوءاستفاده کردند.
به ولی فقیه که عامل ترقی کشور است توهین شد و این امر ساده‌ای نبود و روشن شد که جریان ضدانقلاب و ضددینی در پشت این قضیه است، ولی مردم اراده‌ی خود را در روز 9 دی نشان دادند که پای انقلاب، رهبر و معارف اهل بیت با تمام هستی‌شان ایستاده‌اند.
این مساله نعمتی برای ملت ایران است. امروز مجالی وجود دارد که افراد سرنوشت خود را درست تعریف کنند و در زمین حریف بازی نکنند. از لحاظ دینی ولی فقیه هرچه گفت باید فرد مومن از آن اطاعت کند و از لحاظ سیاسی نیز باید ولی فقیه را به عنوان اصل در وحدت کشور قرار دهیم.
ضمن این‌که صف ضدانقلاب و کسانی که با فکر دینی مشکل دارند را جدا می‌کنیم، باید بین مومنان اخوت و برادری ایجاد نماییم.
باید تمام تلاش‌ها در جهت پیوندها و نه اختلاف‌افکنی باشد؛ چرا که اختلاف‌افکنی باعث زدایش دین و ایمان می‌شود.
مرزبندی جریان‌های سیاسی باید مشخص شود. این به نفع همه‌ی گروه‌هاست که مرزهای خود را با ضدانقلاب مشخص کنند. برخی از این جریان‌ها فکر می‌کنند که با این کار پیروانشان می‌ریزند، اما باید بدانند افرادی که ریزش می‌کنند طرفدار هیچ فرد و گروهی نیستند و لذا باید مسوولیت اخروی را گروه‌ها در نظر بگیرند. باید در جامعه وحدت و مودت ایجاد شود تا فضای توسعه در کشور فراهم گردد.
6 بهمن
در جمع کارمندان سفارت ایران و کویت و ایرانیان مقیم کویت: باید ستون‌های انقلاب به عنوان راهنمای همیشگی ما باشند. اگر چه آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند آن را غبار آلود کنند و سعی می‌کنند شرایطی فراهم شود که ستون‌های انقلاب درک نشود؛ اما همین ستون‌های اصلی فکر انقلاب موجب باروری انقلاب شده‌اند.
7 بهمن
در نشستی با خبرنگاران رسانه‌ها در کویت: {در پاسخ به سوالی در مورد شرایط داخلی ایران پس از انتخابات} در این زمینه باید به چند نکته توجه کرد. در ایران مسایل دموکراسی و حضور مردم در سرنوشت خود بسیار جدی است و لذا آرای مختلف به صورت فعال مطرح است.
طبیعی است که در انتخابات اختلاف نظرها اوج می‌گیرد و در همین راستا نیز ممکن است برای برخی کشورها که از نظر ساختار سیاسی، حالت سکون در افکار عمومی دارند، عجیب باشد. در برخی کشورها رییس‌جمهور سی سال تغییری نمی‌کند، اما در ایران گردش نیرو وجود دارد و در انتخابات وضع عوض می‌شود و این شرایط دموکراتیک ایران است.
وضعیت پس از انتخابات در ایران با آنچه که برخی رسانه‌ها به آن می‌پردازند متفاوت است. برخی مطبوعات دوست دارند این موضوع را به گونه دیگری مطرح کنند.
دسایس بیرونی علیه ایران وجود دارد و برخی کشورها در این زمینه نقش داشته‌اند که نمونه آنها شهادت علی محمدی استاد فیزیک دانشگاه و دادستان شهر خوی است. البته ما در ایران، شرایط سخت‌تر از این مسایل را هم هضم کرده‌ایم و قدرت انقلاب اسلامی آن‌قدر زیاد است که این مسایل برای ایران تاثیرگذار نیست. آنچه را که ما به آن تکیه می‌کنیم این است که قانون برای همه عمل شود.
13 بهمن
در صحن علنی: اگر امروز عده‌ای به تعارض غلط شعار علیه روسیه می دهند کم توجهی و غفلت از یکی از ارکان انقلاب دارند که نظام جمهوری اسلامی از ابتدا بر استقلال از شرق و غرب راه خویش را آغاز کرده و حتی در سخت ترین شرایط باجی به هیچ یک از قدرت‌ها نداده است.
15 بهمن
در جمع روحانیون، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و اعضای شورای شهر و اداری شهرستان کرج: برخی از مناقشات به وجود آمده در کشور ریشه در مباحث غرب‌گرایی دارد که آنها به دنبال ایجاد فتنه‌گری در کشور هستند، نمونه آن را می‌توان در ماجراجوی‌هایی که در کشورمان به راه انداختند، دید. در این بین افراد مختلف به خصوص سیاسیون باید درک درستی نسبت به این مسایل داشته و با جدا کردن راه خود از این فتنه‌گرایان، به نکات اساسی وحدت بخش توجه کنند.
در موقعیت کنونی مناقشات سیاسی به لاوجهه بوده و با باعث ایجاد سایش و لطمه زدن به اعتبار کشور و به ضرر کشور است.
22 بهمن
در جمع راهپیمایان یوم‌الله 22 بهمن در قم: امروز نیز ترازوی سنجش عیار صدق سیاستمداران و مدیران در این است که آیا به وحدت ملی چنگ می‌زنند یا راه تفرقه را می‌پیمایند. ملت در 9 دی بر تفرقه افکنان ضدانقلاب و فریبکاری دشمنان مهر محکومیت زد.
پس از اقدامات زشت روز عاشورا و توهین به مقدسات دینی و تخریب امکانات مردمی اوباما در حالی که در تعطیلات کریسمس در هاوایی به سر می‌برد در یک موضع‌گیری عجولانه خشونت علیه شهروندان ایرانی را محکوم می‌کند و حتی می‌گوید در روزهای مذهبی نیز مردم ایران با بی‌رحمی و پرخاش روبرو هستند و حتی شجاعت ضد انقلاب را تحسین می‌کند! وزیر امور خارجه انگلیس نیز می‌گوید ما در کنار ایرانیانی که در تظاهرات شرکت می‌کنند ایستاده‌ایم و سوگوار بیگناهان ایرانی هستیم.
خجالت‌آورتر اظهارات وزیر خارجه آمریکاست که بر ضرورت به کارگیری فناوری ارتباطات در عملیات‌های ضد ایرانی تاکید می‌کند و می‌گوید ما برای کمک به آشوبگران ایرانی 50 میلیارد دلار هزینه می‌کنیم. تاسف‌آور است که وزیر امور خارجه کشوری که داعیه مدیریت جهان را دارد، این قدر ساده لوح باشد. شما فکر می‌کنید با 50 میلیارد دلار می‌توانید با عواطف یک ملت بزر گ بازی کنید! این اقدامات نشان می‌دهد سیاست آمریکا در مواجهه با انقلاب همان ویژگی‌های استکباری را دارد و چرب‌زبانی‌های اوباما نیز یک فریبکاری بیش نیست و عده‌ای که تصور می‌کنند رویکرد آمریکا درباره ایران تغییر کرده است باید در مبانی فکری خود تجدید نظر کنند.
من 20 سال نماینده رهبری در شورای امنیت ملی بودم. من از نزدیک شاهد بودم آرایی که با بی‌تجربگی و ساده‌اندیشی مطرح می‌شد هنگامی که در مسیر تصمیم‌گیری رهبر انقلاب قرار می‌گرفت در جاده صواب رهنمون می‌شد.ملت ایران راه درست امام رهبری را به خوبی یافته و هرگز از آرمان‌های امام و انقلاب عقب‌نشینی نخواهد کرد. کسانی که در این روزها و ماه‌ها با اقدامات خود شعله‌های اختلاف را دامن زده‌اند در پس راهپیمایی 22 بهمن به خود بیایند و را از مقابل ملت کنار بروند و با ملت همراه باشند.
کسانی نیز که در حوادث پس از انتخابات اشتباهاتی داشته‌اند، باید از نقشه دشمن پند بگیرند و دست از اختلاف افکنی بین مردم بردارند؛ این راه، راه امام و انقلاب نیست.چرا بین مردم اختلاف‌افکنی می‌کنید؟ مگر شما نمی‌دانید آمریکا به دنبال همین اختلافات است؟ امروز ماموریت ملی کشور دستیابی به قله‌های علم و دانش و توسعه و حرکت به سمت سند چشم‌انداز است، اما ادامه این حرکت‌ها روند رو به رشد انقلاب را کند می‌کند، چرا شما بستر را برای ضد انقلاب ایجاد می‌کنید؟
پیام ملت ایران در 22 بهمن امسال خاتمه این رفتارهاست. در شرایط آرام است که مسئولان کشور و دستگاه‌های اجرایی و مجلس می‌توانند برنامه میان‌مدت کشور را سامان دهد و ملت با حضور در راهپیمایی اعلام می‌کند که دست از این اقدامات فرسایشی بردارید و آمریکا و ضد انقلاب دست نشانده بدانند که با ملتی مواجهند که راه اسلام ناب محمدی (ص) و دستاوردهای امام و انقلاب و راه شهدا و حمایت از ولایت فقیه را در پیش گرفته و از آن یک سنگر محکم ساخته است. آنها باید بدانند با یک هدف سخت مواجهند، بدانند ملت ایران بر آرمان‌های انقلاب تا پای جان ایستاده‌ است.
ملت ایران راه درست امام و رهبری را به خوبی یافته و هرگز از آرمان‌های امام و انقلاب عقب‌نشینی نخواهد کرد. کسانی که در این روزها و ماه‌ها با اقدامات خود شعله‌های اختلاف را دامن زده‌اند در پس راهپیمایی 22 بهمن به خود بیایند و را از مقابل ملت کنار بروند و با ملت همراه باشند.
 
در مراسمی در مسجد زین العابدین قم: فکری که امام آن را پایه انقلاب قرار داد، از افکار انحرافی راهش جدا بود . این تفکر اسلامی را خیلی‌ها قبول نداشتند و الان برخی روشنفکران که در دوران دوم خرداد به عرصه آمدند، می‌گویند ما این تفکر را قبول نداریم و دنبال یک نوع ارتجاع به سمت گرایش‌های فردی هستند.
متاسفیم که در سال‌های گذشته از جهاد به عنوان خشونت یاد می‌کردند که در واقع اینطور نیست. امام شهدا را نور انقلاب می‌دانستند و می‌فرمودند شهادت چراغ هدایت ، هدیه الهی و فخر ملت‌هاست.جهاد هم جنبه فردی و هم جنبه حیات بخش برای جامعه دارد و اگر امروز بسیاری از جوامع اسلامی در ذلت بسر می‌برند به خاطر نداشتن همین روحیه جهادی است.
در 200 سال گذشته هر جنگی در کشور رخ می‌داد، بعد از آن قسمتی از سرزمینمان جدا می‌شد. چون این مردم روحیه جهاد نداشتند و اهل رفاه بودند. انقلاب اسلامی وقتی پیروز شد غرب و شرق به ایران فشار آوردند، اما همین خصوصیت جهادی و شهادت که امام در این ملت بوجود آورد باعث شد در برابر همه آنها بایستند.
ما باید نسبت به سرنوشت دیگر مسلمانان غیرت داشته باشیم و اهل تسامح نباشیم . باید متاسفم باشیم که بعد از 31 سال برخی از افراد آمدند و گفتند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران". این شعار، شعار اسلام و انقلاب و حتی ایران نیست، بلکه شعار بی‌غیرتی است و این شعار مربوط به فرزندان انقلاب نبوده است.
وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که ما نسبت به کسانی که این شعارها را دادند سوگواریم. ما هم به آنها پاسخ می‌دهیم که سوگوار باشید، اما فریاد ملت ایران را در 22 بهمن خواهید دید.
فرهنگ انقلاب تفکر منبسط برای شئونات مختلف بود و روحیه جهادی هم یک محور بود و آنها می‌خواهند همین راه را منحرف کنند و این خصوصیت را از بین ببرند، اما بدانند که شیعه مرتضی علی می‌داند کجا باید شمشیر بزند و کجا روحیه لطف و مهربانی داشته باشد.
خصوصیت دیگر انقلاب و راه امام عدالت‌خواهی بود.عدالت‌خواهی انقلاب اسلامی مطابق با فرهنگ اسلامی و با جوامع دیگر متفاوت است. همانطور که تعریف آزادی با مکاتب دیگر تفاوت دارد. در دوران دوم خرداد و در این جریانات اخیر حقایق اصلی انقلاب فراموش شد که باید شعارهای اصلی انقلاب رونق داشته باشد، نه برخی از حرف‌هایی که ریشه ندارد.
{خطاب به سران استکبار و آمریکا} خاک عالم بر سرتان اگر فکر کردید با 50 میلیارد دلار می‌توانید حرکت انقلاب را منحرف کنید. انقلاب اسلامی ما ریشه و وزن دارد و اگر در حکومت اشتباهاتی هم رخ دهد، انقلاب قدرت اصلاح آن‌را دارد. شما به گرفتاری‌های خود برسید در افغانستان و عراق و جاهای دیگر مشکلات خود را حل کنید.
در ماه‌های اخیر شاهد برخی بگومگوها بودیم . این جدال‌ها و ستیزه با انقلاب به ضرر انقلاب است. این افرادی که در این راه جدال کردند، راه اشتباه می‌رفتند و باید عبرت بگیرند. این جدال است که حکمت را از بین می‌برد، اگر می‌خواهیم راه امام(ره) و انقلاب را برویم باید تودهنی به این فتنه بزنیم.
اختلاف افکنی در جامعه گناه است. رهبر معظم انقلاب فرمودند که خواص وظیفه خود را انجام دهند. دلیلش این است که این اختلافات باعث فرسایش در کشور می‌شود و وزن کشور را پایین می‌آورد و فضای کشور را تنگ می‌کند و مردم ما در 22 بهمن دراین فرازو فرودها پاسخ می‌دهند تا راه کشور هموار شود و سخن ملت سخن تمام کننده خواهد بود.
29 بهمن
در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از 88 پروژه‌ی عمرانی، خدماتی و ترافیکی شهرداری قم: فضاحت‌آور همین حرف‌هایی است که مسوولان آمریکایی چند روز گذشته مطرح کردند که نگران وضع مجلس، دولت و رهبری در ایران هستند و این برای دولت آمریکا اسف‌آور است که دچار نوعی آشفتگی سیاسی شده است و احتمالا رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا هم‌چنان ادامه دارد.
وحدتی که حول مفهوم ولایت در کشور وجود دارد یک عامل اساسی برای توسعه‌ی کشور است. هرکسی در آن رخنه ایجاد کند مزاحم است و در طریق همان کسانی که سنگ‌اندازی می‌کنند تفسیر می‌شود و ما امروز بیش از هر زمانی احتیاج به آرامش در کشور داریم تا بتوانیم به توسعه برسیم.
2 دی
در صحن علنی: حضور حماسی مردم در 22 بهمن، گفت: این حضور حماسی به نحوی بود که طراحی‌های سیاسی سلطه‌گران آمریکایی و غربی را به سخره گرفت و آنان را دچار آشفتگی تحلیل کرد، آنگونه که تاب نیاوردند و مسوولان آمریکایی با شتابزدگی به سفرهای منطقه‌ای پناه آوردند تا شاید نوعی ابهت تصعنی برای خویش فراهم نمایند. اما حالت نسیان سیاسی این پیش‌مرگان دیپلماتیک بسیار اسف‌آور است که تا چند روز پیش سخن از مبارزه با نظام جمهوری اسلامی سر می‌دادند و بودجه‌ای برای تحلیل بنیه نظام مصروف نمودند، یکباره در سفر خویش نگران از جایگزینی دولت، رهبری و مجلس با دیکتاتوری نظامی شدند.
آقای اوباما تا دیر نشده باید فکری به حال وزیر خارجه‌ خود کند که ظاهرا هنوز از میدان رقابت‌های انتخاباتی خارج نشده و منافع ملی آمریکا را به سادگی به مسلخ می‌برد.
کلام متین رهبر معظم انقلاب اسلامی، متن پیام راهپیمایی ملت در 22 بهمن بود که فرمود به صراحت اعلام می‌کنیم ما با استکبار و نظام سلطه و تسلط چند کشور بر جهان مخالفیم و با آن مبارزه می‌کنیم و نخواهیم گذاشت این چند دولت با سرنوشت دنیا بازی کنند.
شرایط نشان می‌دهد که تمامی نیروهای وفادار به انقلاب بیش از هر زمان دیگری باید با پرهیز از اختلافات به وحدت درونی تمرکز نمایند و در مقابل فتنه‌انگیزی آنان یک صدا و با محوریت قانون اساسی و رهبری با استواری از منافع ملی کشور دفاع کنند.
در شرایط فعلی و با اتمام حجت ملت در 22 بهمن هر گونه حرف، سخن و اقدام اختلاف‌انگیز و فتنه‌گرایانه همسویی با دشمن است. مسوولان قوای مختلف باید با کار و تلاش صمیمانه پاسخ حمایت مردمی را به درستی بدهند.
7 دی
در اجتماع دیپلمات‌ها و سیاستمداران ژاپنی در شورای بین الملل تعاملات دوستانه این کشور: ایران و ژاپن اکنون از حکومت‌های دموکراتیک برخوردارند و هر دو کشور نیز در گذشته دارای حکومت‌های غیرانتخابی بودند.
تمامی مسوولان ایرانی با رای مرم انتخاب می‌شوند. ما با انقلاب اسلامی دیکتاتوری شاه را از بین برده و به دموکراسی تبدیل کردیم.
{ با اشاره به حضور 85 درصدی مردم در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران} در ایران صداهای مختلفی وجود دارد که این همان مسیر دموکراسی است و ما آن را امری مفید برای تکامل جامعه می‌دانیم، چرا که تک صدایی و دیکتاتوری نه تنها حیات نیست بلکه مرگ است.
ایران و ژاپن هر دو دارای پارلمان‌های قوی هستند و در ایران هیچ کس نمی‌تواند پارلمان را منحل کند.
25 دی
در نشست مطبوعاتی: ما در این سال موضوع انتخابات ایران را داشتیم و ملت ایران با شور و شعف بسیار در انتخابات شرکت کردند که این یک نماد مهمی است برای همگرایی و تحرک آنها به جمهوریت نظام و ایجاد یک فرآیند دموکراتیک در کشور و حضور 85 درصدی در انتخابات بسیار جذاب برای کشورهای دیگر بود. اما پس از اتفاقات بعد از آن مشخص شد که بسیاری در قبل و بعد از آن دسایسی را داشتند تا این ارزش‌ها را از بین ببرند و با روش‌های مختلفی این دسیسه‌ها روشن شد.
البته یک عده‌ای در داخل با این دسیسه‌ها فریب خوردند و باعث شدند که زحماتی برای کشور ایجاد شود. اما خوشبختانه آنها با شکست مواجه شدند و ملت ایران با هوشیاری و تبعیت از رهنمودهای داهیانه‌ی رهبری توانستند از آن موج تصنعی عبور کنند. از دستاوردهای این اتفاقات توانمندی حل مسائل پیچیده از سوی ملت و ظرافت و دقت در حفظ و صیانت کشور و هم‌چنین توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری بود.
با توجه به این‌که مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که همه‌ی افراد کشور در هر مسوولیتی و هر جایگاهی که هستند باید حرکت‌شان قانونی باشد، بنابراین این حرکت در مسیر قانون بسیار دستاورد بزرگی است و در هر شرایطی باید قانون حاکم باشد.
{چرا برخی در مجلس به دنبال محاکمه فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هستند } به طور طبیعی مجلس جای این‌گونه بحث‌ها است. پارلمانی که افکار مختلف در آن حضور دارند طبیعتا نگاه‌های مختلفی هم دارد اما در کل طرح این موضوعات باید توسط قوه قضائیه مورد رسیدگی قرار گیرد تا برای مردم چیزی مبهم باقی نماند. هر کس در هر جایی که قرار دارد اگر نسبت به او سوال و شبهه‌ای به وجود آمده قوه قضائیه موظف است که این مسئله را برای شفاف‌سازی افکار عمومی رسیدگی کند.
هیچکس در برابر اجرای قانون مصونیت ندارد. همه باید در برابر تخلفات و اجرای آن یکسان باشند و همه باید تابع آن باشند.
کل بحث واکنش نسبت به حوادث پس از انتخابات و حوادث روز عاشورا از مجلس شکل گرفت که مجلس از ابتدا نسبت به آن موضع داشت و باعث شد مردم نیز به صحنه بیایند. هم‌چنین فراکسیون اصولگرایان فراکسیون اکثریت مجلس است که افراد با سلایق مختلف در آن حضور دارند و در مورد مسائل استراتژیک دارای نظر است.
{درباره گزارش کمیسیون امنیت ملی از حوادث بعد از انتخابات و حوادث روز عاشورا}: این گزارش در صحن علنی مجلس هم خوانده شد و نتیجه آن هم به کمیسیون اصل 90 و قوه قضاییه ارائه شد. همه تلاش ما این بود که با این موضوع به نحو دقیقی برخورد شود تا مسیر منافع ملت همواره محفوظ باشد.



 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد