پایان چهار سال معاونت شاعری / اخلاصی نیا آمد

موسی شاعری پس از قریب 4 سال حضور در شهرداری اهواز به عنوان معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز از سمت خود کناره گیری کرد. شاعری را باید یکی از معاونین جوان اما جسور و تحول گرای شهرداری اهواز نام نهاد.

او در این مدت و با وجود انتقادات فراوان منشاء خدمات و اقدامات ماندگاری در حوزه فرهنگی و اجتماعی شد. دوستان و همکاران شاعری او را به صراحت کلام و شجاعت قابل تحسین می شناسند.

سومین استعفای او از معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز مورد موافقت شهردار قرار گرفت. از قرار اطلاع سرهنگ اخلاصی نیا فرمانده پیشین نیروی مقاومت بسیج شوشتر به عنوان معاون جدید فرهنگی و اجتماعی شهرداری معارفه شده است.

موسی شاعری از خستگی جسمی و استفاده از تجارب و توانمندی نیرویی تازه نفس و با دیدگاهی متفاوت و جدید به عنوان عمده دلیل استعفای خود نام می برد. او می گوید: در همه این سال ها اقدامات خوبی در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز صورت گرفت. به عبارت در این مدت زیرساخت ها فرهنگی در حوزه شهرداری اهواز بوجود آمد. نیروی انسانی مجرب و امکانات و فضای مناسب از دیگر اقدامات فرهنگی شهرداری اهواز است.

وی با تقدیر از مهندس کتانباف شهردار اهواز، مهندس صفری و شمسایی شهرداران پیشین بدلیل همیاری و همکاری با معاونت فرهنگی می گفت: در زمان تفویض این مسئولیت به بنده این معاونت در حد یک اسم و یک اتاق بود. امروز شاهد یک مجموعه و ساختار سازمانی هستیم. البته این به این معنا نیست که کاستی ها وجود نداشته است.

معاون سابق فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز در گکفت و گو با شوشان بیان داشت: معاونت جدید نیازی به دغدغه هایی که ما در زمینه تهیه امکانات و ایجاد چارت سازمانی و نیروی انسانی مجرب را ندارد.

وی به اقدامات انجام شده در زمینه جمع آوری و ساماندهی متکدیان اشاره کرد و گفت: با تلاش مجموعه شهرداری در این مدت ساخت 40 مجموعه ورزشی در محلات مختلف اهواز کلید زده شده است که تعدادی از آنها ساخته شده است و سایر در حال تکمیل و احداث است.

معاون سابق فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز ادامه داد: در این مدت ده ها برنامه در حوزه های فرهنگی و اجتماعی انجام شد. از جمله می توان به جشنواره شهر و رسانه و شهر و شهروند و جشنواره دور ریختنی ها با هدف آموزش شهروندی اشاره کرد.

شاعری به اجرای طرح شهردار مدرسه ، توزیع کتاب های جیبی در مطب پزشکان و آرایشگاه ها تحت عنوان پیک شهروند اشاره کرد و گفت: به جرات می توان گفت که معاونت جدید هیچگونه نیازی به جذب امکانات و نیروی انسانی مجرب ندارد و این امکان برای اقدامات زیرساختی فرهنگی آماده است.

وی به اجرای برنامه های نوروزی مانند عیدانه کارون و شب های بین الحرمین در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: اساسا باید در اهواز کار جمعی و گروهی در میان نهادهای فرهنگی نهادینه و تمرین شود. یکی از مباحثی که همشه در سطح استان و کشور مطرح شده است نگاه شعاری و ابزاری به مقوله فرهنگ است. خیلی از مسئولان بر این باورند که شهرداری را چه به کار و فعالیت فرهنگی. آنها فلسفه وجودی شهرداری را در حوزه خدمات شهری و نهایتا عمرانی محدود می ببینند.

وی به مقایسه بودجه ای و امکاناتی فرهنگی اهواز با دیگر کلانشهرها و حتی شهرهای دیگری مانند کرمان اشاره کرد و گفت: امکانات، اماکن ، تاسیسات ، مجموعه ها، خانه های هنرمندان و بودجه فرهنگی شهرداری های دیگر کلانشهرها از اهواز بیشتر است.

وی یکی از چالش ها در حوزه فرهنگ را وجود قوانین دست و پاگیر و یا عدم وجود قانون لازم دانست و گفت: بسیاری از کاندیداهایی که موفق به راهیابی به مجلس نهم شدند شعارهای بسیاری در حوزه فرهنگ سر دادند که امیدوارم با ایجاد سازوکارهای لازم در مجلس این قوانین اصلاح شود.

معاون سابق فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز در خصوص کارهایی که مدنظر داشت انجام دهد اما به هر دلیلی تاکنون روی زمین مانده است گفت: توسعه زیرساخت های فرهنگی ، بازسازی و نوسازی تالار شهر اهواز، ایجاد چند مجموعه بزرگ فرهنگی و اجتماعی ، ایجاد مجموعه های بزرگ ورزشی که طراحی اولیه آن نیز انجام شده است از جمله کارهایی ست که قصد داشتم انجام دهم اما فرصت نشد که امیدواریم معاونت جدید این کارها را باتوجه به فضایی که در اختیار دارد به سرانجام برساند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد