افشاگری دکتر احمدی نژاد در مورد گرانی ها و هدفمندی یارانه ها

سخنرانی دکتر احمدی نژاد در تاریخ ۲۱/۲/۹۱ در مشهد


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یاران مهر به نقل از عمار پرس ، رئیس جمهوری نسبت به زیر سؤال بردن اجرای هدفمند کردن یارانه ها هشدار داد .
عده ای تلاش می کنند تا قانون هدفمندی یارانه را زیر سئوال ببرند.دائما شایعه پراکنی می کردند ، اخبار دروغ و جعلی منتشر می کردند و با کمک بیگانگان و برخی عناصر داخلی در یک توطئه و اقدام ضد مردمی در بازار ارز و طلا که مطلقا ارتباطی به هدفمندی یارانه ها ندارد؛‌ اخلال کردند.
این مساله ای که در بازار ارز و طلا دیدید حاصل توطئه مشترک داخلی و خارجی بود .
برخورد با این توطئه ها نیازمند اطلاعات دقیق و صریح و در زمان مناسب است که متاسفانه دست دولت از این جهت خالی بود.
به عنوان مقدمه آن توطئه با طرح موضوع های فرعی کاذب و دروغین با طراحی پیچیده تلاش کردند ذهن و اندیشه عناصر اطلاعاتی ما را به حوزه های غیراصلی و غیرواقعی معطوف و در واقع غفلت ایجاد کردند تا بتوانند توطئه خود را اجرا کنند.
امروز دولت بر شرایط بازار و این توطئه مسلط شده است و با تمامی توان در تلاش است تا این توطئه زشت را خنثی و ریشه کن کند. دولت باردیگر شرایط بازار را به قبل از این توطئه بازخواهد گرداند.
با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کشور کار در بخش گمرک، مالیات و بانک ها آغاز شده است و اصلاح پول ملی نیز شروع می شود.
پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در سال ۸۹ نزدیک به ۶۲ میلیون لیتر بنزین روزانه در کشور مصرف می شد. که از زمان اجرای این قانون تا امروز نزدیک به دو میلیون خودروی جدید و بیش از یک میلیون موتورسیکلت اضافه شده اما مصرف بنزین از ۶۲ میلیون لیتر به ۵۹ میلیون لیتر کاهش یافته است. که اگر قانون هدفمندی یارانه ها در کشور اجرا نمی شد امروز روزانه ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین مصرف می شد که بیش از ۷۵ میلیون لیتر آن را باید از خارج وارد می کردیم.
طی یک سال و چند ماه پس از آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ۳۱ میلیارد دلار صرفه جویی شده است.
اجرای قانون هدفندی یارانه ها به عدالت کمک کرده و برخی فاصله ها را کاهش داده است. درآمد ۲۰ درصد افراد مرفه جامعه نسبت به درآمد ۲۰ درصد اقشار کم درآمد، ۱۲ برابر بود که اکنون به ۸ برابر کاهش یافته است.
اجرای قانون هدفمندی یارانه ها با دو گروه مخالف مواجه هستیم،یک گروه از ابتدا با هر طرح تحولی پیشرفت ملت ایران مخالف بوده است. این لایحه در مجلس زیر و رو شد و تمام اختیارات از دولت گرفته شد. دائما شایعه پراکنی می کردند و می گفتند که این طرح با شکست مواجه می شود.
برخی در مورد این که قرار است بنزین ۲ هزار تومان شود آنها بهانه دست اخلالگران می دهند و مطالبی را که از اساس دروغ است بیان می کنند و با این کار بازار را به هم می ریزند. در پایان برنامه پنجم توسعه هم شاید قیمت بنزین به نصف این قیمت هم نرسد،انجام تغییرات در قانون هدفمندی یارانه ها برای بستن دست دولت است. می گویند دولت می خواهد قیمت ها را گران کند و ما می خواهیم جلوی این اقدام دولت را بگیریم.
در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گروه مخالفت دیگری نیز وجود دارد و این گروه دوم مسوولیت اجرای ندارد اما می خواهد از موضع اجرا وارد شوند، دخالت کند و جزییات را تعیین کند. بدون آن که مسوولیت تبعات آن را بپذیرد. آنها تصمیم غلط می گیرند و هر چه قدر فریاد می زنیم که این تصمیمات به ضرر کشور است و اقتصاد را مختلف می کند توجهی نمی کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد