169 میلیارد تومان از بودجه سال 90 استان هنوز جذب نشده است

استاندار خوزستان اعلام کرد: در حالی که تنها دو هفته تا پایان سال مالی 90 باقی مانده هنوز 169 میلیارد تومان اعتبار مربوط به دستگاه‌های اجرایی در خزانه باقی است که جذب نشده است.
سید جعفر حجازی شامگاه شنبه 17 تیرماه در شورای برنامه‌ریزی خوزستان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران، بر جذب این رقم تأکید کرد و اظهار داشت: مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران همواره بر تخصیص اعتبارات زیاد و افزایش رقم هر سال نسبت به سال قبل اصرار دارند این در حالی است که در پایان سال می‌بینیم که رقم قابل توجهی هنوز در خزانه مانده و جذب نشده است...

به گزارش فارس ، وی با تأکید بر اتمام و بهره برداری از طرح‌های نیمه تمام در مدت باقیمانده از دولت دهم افزود: ممکن است با تغییر رویکرد دولت آینده مانند سال‌های دولت نهم و دهم به خوزستان در تخصیص اعتبار توجه نشود از این رو لازم است تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت اجرا قرار گیرد.
نماینده عالی دولت در خوزستان از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست در جذب اعتبارات از وزارتخانه متبوع خود تلاش کنند و گفت: منابع مالی که هم‌اکنون از تهران توسط برخی دستگاه‌ها جذب می‌شود در شأن آن سازمان‌ها و استان نیست و تعدادی از دستگاه‌ها در این زمینه بسیار عقب هستند.
حجازی به سازمان نوسازی مدارس خوزستان به عنوان یکی از دستگاه‌های موفق در گرفتن اعتبار از مرکز اشاره کرد و در عین حال گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی نتوانسته‌اند حق خوزستان را از وزارتخانه خود بگیرند و هنوز در ابتدای راه قرار دارند.
وی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی خوزستان با دلسوزی، جرئت و جسارت حق خوزستان را بخواهند و تلاش کنند از 30 هزار میلیارد تومان اعتبار نزد وزارتخانه‌ها رقم مناسبی برای اجرای طرح‌های خود جذب کنند.
رئیس شورای برنامه ریزی خوزستان با انتقاد از برخی مدیران استان گفت: در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با وجود تعداد قابل توجه آثار تاریخی، فرهنگی، باستانی و میراثی این اداره در جذب اعتبار از مرکز ناموفق بوده و صفر است.
حجازی با بیان اینکه سهم خوزستان از وزارت راه در این چند سال اخیر ناچیز بوده، خطاب به مدیر کل راه و شهرسازی استان تأکید کرد: در حوزه راه 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در کشور در حال فروش است و باید در خوزستان که در حمل بار رتبه اول و در جابه‌جایی مسافر رتبه سوم کشوری را دارد حداقل 10 درصد اوراق مربوط به این استان باشد.
وی عقب‌ماندگی خوزستان را ناشی از عدم پیگیری‌ها دانست و گفت: دولت نهم و دهم گوش شنوایی برای شنیدن و طرح مشکلات و مسائل استان بوده است.
استاندار خوزستان وضعیت تحریم نفت ایران در بازار جهانی را یادآور شد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند هرچه سریع‌تر موافقتنامه طرح‌ها را مبادله کنند چراکه ممکن است در نیمه دوم سال با توجه به احتمال نوسان قیمت نفت و کسری بودجه، اعتبار مجدد به استان‌هایی که رقم خوبی جذب نکرده باشند، تخصیص نیابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد