بیانات کامل و مهم مقام معظم رهبری در دیدار مردم آذربایجان+فیلم


بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
خوشامد عرض میکنم به همه‌ى شما برادران عزیز، خواهران عزیز، جوانان عزیز؛ مخصوصاً خانواده‌هاى معزز شهدا، دانشوران، علما، مسئولان، که این راه دور را طى کردید و هدیه‌ى ارزشمند محبت و لطف و پیام استقامت مردم عزیز آذربایجان را به این مناسبت به اینجا آوردید. امیدواریم خداوند متعال به همه‌ى شما لطف کامل و فراوان و رحمت شامله عنایت فرماید. و همین جا به وسیله‌ى شما برادران و خواهران عزیز سلام عرض میکنم به همه‌ى مردم آذربایجان و تبریز، مرد و زن مؤمن؛ که حقیقتاً حضور آذربایجان و تبریز و دیگر شهرهاى آن منطقه، در همه‌ى دورانهاى گذشته‌ى ما، از صد سال، صد و پنجاه سال قبل تا امروز، در حرکت ملت ایران، تعیین‌کننده بوده است. امروز هم همین جور است. شماها هستید که با همت خودتان، با غیرت خودتان، با ایمان خودتان، با عزم راسخ خودتان، توانسته‌اید عزت این کشور و این ملت را در مقابل دشمنان حفظ کنید.

ادامه مطلب ...

استقبال مردمی از رییس جمهور - جمعه، ساعت 12، فرودگاه مهرآباد


محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور، فردا صبح قاهره را به مقصد کشورمان ترک می کند. ساعت حدودی رسیدن پرواز رئیس جمهور در فرودگاه مهرآباد 12 ظهر اعلام شده است.




مراسم استقبال از ساعت 12 در پاویون جمهوری فرودگاه مهرآباد

(نرسیده به ترمینال 2، سمت راست)

 برگزار خواهد شد.

از نماینده شدنم پشیمان شده ام!


سید شکر خدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد بیش از 80 درصد از مردمی که پس از ماجرای استیضاح وزیر کار از حوزه انتخابی با من تماس می‌گرفتند به خاطر عملکرد نمایندگان اشک می‌ریختند و می‌گفتند این چه مجلسی است که شما ساخته‌اید؟ همه مردم از عملکرد مجلس در استیضاح وزیر کار ناراحت هستند.


عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس معتقد است تصمیماتی در این مجلس گرفته می‌شود که در مجلس ششم هم گرفته نمی‌شد و متاسفانه ریشه این حوادث و تصمیمات ضد منافع ملی در مجلس از سوی چهره‌های نزدیک به جریان اصلاحات و برخی افرادی که با نام اصولگرایی تیشه بر ریشه اصول می‌زنند، اتخاذ می‌شود.

موسوی تصریح می‌کند: متاسفانه هیات رئیسه مجلس نهم تحت نفوذ همین عناصر حاشیه‌ساز و جنجال‌آفرین قرار دارد و رویکردی که امروز بر مجلس نهم حاکم است، به هیچ وجه در جهت صلاح کشور و متناسب شأن مردم نجیب ایران نیست.

این نماینده مجلس اعتقاد دارد متاسفانه نمی‌شود خیلی از مسائل پشت پرده را مطرح کرد چرا که کشور در وضعیت حساسی به سر می‌برد و اتفاقاً برخی هم دوست دارند فضای کشور ملتهب و ناآرام باشد ولی من به مردم می‌گویم که تردید نکنید در پشت صحنه استیضاح وزیر کار دولت، مسائلی فراتر از آنچه استیضاح‌کنندگان مدعی آن بودند، وجود دارد. وی اضافه کرد: مردم ما شک نکنند که به هیچ عنوان نیت و انگیزه استیضاح‌کنندگان موضوع کهریزک نبود.

ادامه مطلب ...

جزوه تربیت از دیدگاه حاج آقا مجتبی تهرانی+دانلود


آیت الله مجتبی تهرانی از علمای اخلاق عملی و استاد اخلاق در بین مردم شناخته می شدند؛ ایشان که از مراجع عظام تقلید و از شاگردان مبرّز مکتب فقهی، اصولی، فلسفی، اخلاقی و عرفانی امام خمینی(ره) بود، هفته گذشته در سن 80 سالگی و با بیش از 30 سال کرسی دروس اسلامی در حوزه‌ علمیه‌‌ تهران دار فانی را وداع گفت.

بر همین اساس مجموعه ای تحت عنوان "تربیت" که 58 سخنرانی این عالم وارسته در طول سالیان عمر پرکتشان در کلاس های خود در مورد اخلاق و تربیت فرموده اند٬ برای اولین بار جمع آوری و منتشر شده است.

ادامه مطلب ...

گفتاری منتشر نشده از اسفندیار رحیم مشایی


مهدویت و مدیریت جهانی / گفتاری منتشر نشده از اسفندیار رحیم مشایی
این نوشتار، متن کامل سخنرانی مهندس مشایی در همایش 'مهدویت و مدیریت جهانی' است که پس از 4 سال، برای اولین بار منتشر می شود.
سی ام مرداد ماه 1387 همایشی تحت عنوان "مهدویت و مدیریت جهانی" برگزار شد. یکی از سخنرانانِ این همایش، مهندس اسفندیار مشایی بود. چهار سال پس از این همایش، متن کامل سخنان مهندس مشایی، برای اولین بار در ویژه نامه "مدیریت جهانی مهدوی" روزنامه ایران منتشر شده است. متن کامل این سخنرانی در ادامه می آید:
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه و الفائزین بلقائه الشریف

موضوع بحث، مهدویت و مدیریت جهانی است و انتظار آن است که با مبنا قراردادن بحث مهدویت، به موضوع مدیریت جهانی بپردازیم. "مدیریت جهانی" یکی از مسائل موضوع "جهانی شدن" است. مایلم پیش از ورود به این مقوله چند نکته را به صورت مبنایی مورد توجه قرار بدهم. نخست: یک تلقی از مسائل دینی یا مذهبی از جمله مسأله پیامبر و امام و مهدویت در عامه وجود دارد که دامنه بحث ونگاه به این مسائل را محدود می کند. تلقی این است که هر موضوع مذهبی یا دینی، یک امر کاملا معنوی است و لذا خاستگاه، شاخصه و مولفه اش در عالَم معنا است؛ ولی در عالَم واقع و زندگی جاری، جریانی واقعی به نظر نمی رسد.

ادامه مطلب ...