اقدام عجیب شهرداری تهران:بهار بی بهار




در حالی که بعد از صحبت‌های رئیس‌جمهور در مجمع عمومی اخیر سازمان ملل، حساسیت‌ها نسبت به بخش‌های پایانی این صحبت‌ها که با کلمه «زنده باد بهار» پایان یافته بود، آغاز شد؛ این حساسیت‌ها پس از سخنرانی دکتر احمدی‌نژاد در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و به کار بردن دوباره جمله «زنده باد بهار» توسط وی، بیشتر و بیشتر شد و گروهی با نگاه سیاسی این جمله را شعار حامیان دولت عنوان کردند، ولی رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاران در این زمینه، این جمله را مربوط به امام زمان‌(عج) دانست و مهندس مشایی هم به قسمتی از زیارت حضرت ولی‌عصر‌(عج) در این باره اشاره کرد: «السلام علیک یا ربیع الانام و نضره‌الایام.»

ادامه مطلب ...

ماجرای تکریم آیت‌الله خوشوقت توسط رهبر انقلاب


سابقه‌ی آشنایی رهبر انقلاب با حضرت آیت‌الله خوشوقت و علاقه‌ی رهبری به ایشان، به مدرسه‌ی حجتیه‌ی قم بازمی‌گردد. بعد از انقلاب هم مشورت‌هایی با ایشان داشتند. تکریم عجیبی حضرت آقا از ایشان داشتند. یک بار یادم هست که آیت‌الله خوشوقت برای حضور در یکی از مجالس، خدمت حضرت آقا رفته بودند و از در حیاط وارد شده بودند و کفش‌ها را هم همان‌جا گذاشته بودند. بعد از پایان مجلس، همه حرکت کردند برای صرف شام. حضرت آقا و آیت‌الله خوشوقت کنار یکدیگر بودند. حضرت آقا وقتی متوجه شدند که کفش‌های ایشان در آن‌جا نیست، کفش‌های خودشان را برداشتند و مقابل پاهای آیت‌الله خوشوقت جفت کردند.

ادامه مطلب ...

ماجرای عنایت ویژه به آیت‌الله خوشوقت در مسجدالنبی


حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم دهمین سالگرد شهادت سردار مجید حاج حاتم به ذکر دو خاطره ناگفته از مرحوم آیت‌الله خوشوقت پرداخت.

محمدی گلپایگانی در این مراسم اظهار داشت: روزی در مشهد مقدس نزد آیت‌الله خوشوقت تنها بودم و از ایشان سؤال کردم وقتی که به حرم امام رضا(ع) مشرف می‌شوید، کدام زیات‌نامه را می‌خوانید و فکر می‌کردم که پاسخ ایشان زیارت جامعه و زیارت امین‌الله را مطرح می‌کند ولی ایشان گفتند، هیچکدام و من تعجب کردم. آیت‌الله خوشوقت گفتند هیچ زیارتی نمی‌خوانم و من پرسیدم پس در حرم چه می‌خوانید و ایشان در پاسخ گفتند، خودم با حضرت حرف می‌زنم، می‌گویم و می‌شنوم.

محمدی گلپایگانی ادامه داد: من این خاطره را الان که ایشان فوت کرده‌اند می‌گویم و بنا نداشتم تا زمانی که زنده هستند، آن را بگویم و خودشان هم راضی نبودند.

ادامه مطلب ...

حضور مقام معظم رهبری در بیت آیت الله خوشوقت


رهبر معظم انقلاب در بیت مرحوم آیت‌الله خوشوقت:
آیت‌الله خوشوقت تا آخر عمر در راه توحید، معرفت و سلوک پیش رفتند

دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای، بیانات رهبر معظم انقلاب در بیت مرحوم آیت‌الله خوشوقت و در جمع بستگان و علاقه‌مندان ایشان را منتشر کرد.

متن و صوت بیانات معظم‌له اینجا قابل دریافت است.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با بستگان آیت‌الله خوشوقت فرمودند: تسلیت عرض می‌کنیم به آقازاده‌ها و خانواده و همه‌ شماها و به همه‌ اهل معنا و اهل معرفت و اهل سلوک درگذشت جناب آقای خوشوقت را.

در واقع اگر کسی متأثر می‌شود، گریه می‌کند، ناراحت می‌شود، باید برای خودش باشد. ایشان که خب یک عمر طولانی با برکتی را گذراندند، و همه‌اش هم در راه خدا، همه‌اش برای خدا؛ زندگی پاکیزه، نورانی. از اول جوانی، ایشان در همین راه توحید و راه معرفت و راه سلوک بودند. تا آخر این عمر طولانی، ایشان در این راه ظاهراً لحظه‌ای توقف نکردند و پیش رفتند. خب خدای متعال هم انشاءالله عملش با ایشان عمل بندگان صالح خواهد بود، عمل اولیاء خواهد بود انشاءالله. گفت: پس عزا بر خود کنید ای خفتگان!

امیدواریم انشاءالله برکات آقای خوشوقت منقطع نشود از ماها، از شما جوانها، و برکات ایشان استمرار داشته باشد. بعد از رها شدن از قید مادی و مادیت، ارواح بندگان خوب خدا توانایی‌های بیشتری دارند؛ دعا می‌کنند، دستگیری می‌کنند، هدایت می‌کنند. رابطه را بتوانیم با اینها حفظ کنیم و نگه بداریم به نفعمان است، بتوانیم رابطه‌مان را با اینها حفظ کنیم، منتفع بشویم از دعایشان، از توجهاتشان، از برکاتشان انشاءالله. خدا انشاءالله درجات ایشان را عالی کند، و جایشان هم خیلی خالی است در این اتاق.

خیلی متشکر!