احمدی نژاد:به موقع حقایق مشایی روشن خواهد شد


پاسخ رئیس جمهور به شبهه جمعی از مشاوران جوان: به موقع حقایق مشایی روشن خواهد شد / آقایی که فتوای کشتار دولت را صادر کرد چیزی از اقتصاد نمی فهمد / خداوند حافظ رهبری عزیز و همه حزب اللهی هاست


تالار بزرگ وزارت کشور صبح امروز شاهد حضور پرشور و صمیمی بیش از ۸۰۰۰ نفر از مشاوران جوان رئیس جمهور بود که از ساعت ها قبل خود را از سراسر کشور به محل برگزاری مراسم رسانده بودند. استقبال مشاوران جوان رئیس جمهور به حدی بود که بسیاری از مدعوین تا پایان مراسم موفق به حضور در تالار وزرات کشور نشده و پشت درهای بسته شعار هایی نظیر «علمدار ولایت بسیجیان فدایت»، «حمایت از احمدی حمایت از رهبری»، «مرگ بر آمریکا» و … سر دادند.

در این مراسم که سرپرست سازمان فضایی کشور، علی اکبر صالحی، مصطفی محمد نجار، حمید رضا افراشته و در پایان دکتر احمدی نزاد به سخنرانی پرداختند؛ برخی از مشاوران جوان و پرشور رئیس جمهور در فضایی صمیمی، سخنان و شبهاتی را در خصوص مهندس مشایی ابراز کردند که با پاسخ شنیدنی رئیس جمهور مواجه شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در نشست سراسری سرشاخه‌ها موسوم به سازمان فراگیر مشاوران جوان ریاست جمهوری که پیش از ظهر امروز سه شنبه با حضور ۶هزار مشاور جوان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف سراسر کشور در تالار ۴هزار نفری کشور برگزار شد به تبیین فلسفه وجودی مشاوران جوان و ساختن کشور بر مبنای عدالت و ارائه الگو به جهان پرداخت.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی مشاوران جوان به فلسفه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران برمی‌گردد اظهار داشت: فلسفه مشاوران جوان به این امر برمی‌گردد که ما باید ایران را به عنوان جامعه الگو و شاهد بسازیم.

رئیس جمهور با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا ایران باید الگو شود خاطرنشان کرد:  اینکه می‌گوییم ایران باید الگو شود دو دلیل دارد که هردوی آنها هم‌راستا و یک دلیل هستند.

احمدی نژاد افزود: بالاخره یک ملت باید در تراز شایستگی‌های خود زندگی کند و اگر حرکت، پیشرفت، کمال و رسیدن به قله‌های توانمندی از دستور کار یک ملت خارج شود آن ملت مرده است.

** زندگی 3000 سال پیش تراز امروز ملت ایران است؟

وی با بیان اینکه انسان یعنی حرکت و تلاش و پیگیری آرمان های بلند گفت که سؤال این است که تراز شایستگی ملت ایران کجاست و کدام زندگی و جامعه در تراز ملت ایران است؟ آیا الان، چیزی که صد سال و یا سه هزار سال پیش بود تراز ملت ایران است که حتما پاسخ منفی است.

رئیس جمهور در همین زمینه اضافه کرد: زمانی که سه هزار سال پیش ایران را مطالعه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که ملت ایران شایستگی دارد در بالاترین ترازها زندگی کند که باید برای رسیدن به این تراز تلاش کنیم.

احمدی نژاد تصریح کرد: اگر هیچ کاری با دنیا نداشته باشیم که شدنی نیست و فقط بخواهیم خودمان زندگی کنیم باید به بالاترین تراز زندگی برسیم.

وی با اشاره به منابع و معادن عظیم کشورمان اظهار داشت: ایران یک کشور بسیار ثروتمند و با استعدادهای زیاد نیروی انسانی است. امروز هم انقلاب شده و انرژی عظیمی از ملت آزاد شده یا در آستانه آزادشدن است که هر گوشه‌ای آزاد شود، معجزه می‌کند.

** از دید احمدی‌نژاد چه کسانی بی‌شعورند؟/ایرانی‌ها اسلام را بالا بردند

رئیس جمهور با بیان اینکه به لحاظ فرهنگی هم ایران ویژه است، گفت: اگر بخواهیم اعتقادات اسلامی‌مان را با دیگران مقایسه کنیم اصلا قابل مقایسه نیست؛ بعضی‌ها که در ۱۴۵۰ سال قبل درجا زده‌اند نه ۲۴۳۳ سال قبل. برخی‌ها همان تعصبات، تحجرها و عقب‌افتادگی‌ها و بیشعوری‌ها مانده‌اند بنابراین اصلا با ملت ایران قابل مقایسه نیستند که وقتی اسلام را گرفت هم خودش اوج گرفت و هم اسلام را بالا برد و معرفی کرد.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: هیچ ملتی نمی‌تواند درها را به روی خودش ببندد چرا که جهان به سرعت به سمت نظم واحد می‌رود و همه از یکدیگر اثر می‌پذیرند و هیچکس نمی‌تواند محصور کند که اگر این کار را بکند ضرر کرده است.

** تاکید بر استفاده از روش‌های انسانی برای تاثیرگذاری در دنیا

وی با اشاره به اینکه باید ما با روش اسلامی و انسانی خودمان و نه روش استعماری، استکباری و ضدبشری در دنیا تأثیر بگذاریم، ابراز داشت: اگر نقشها را تعریف نکنیم برای ما نقش تعریف می‌کنند و ما در پازل بزرگ آنها بازی می‌کنیم. چندسال پیش را دیدید که در کشور ما می‌گفتند باید برای خودمان نقش تعریف کنیم یعنی سلطه جهانی را می‌پذیرفتند که می‌گفتند نظم جهانی هست ما باید ببینیم نقشمان چیست.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مبانی اعتقادی ما با مبانی نظام سلطه، با صهیونیست بین‌المللی پشت سر آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی متفاوت و بعضی جاها متضاد است خاطرنشان کرد: هرچند ممکن است بعضی جاها شعارها یکی باشد اما آنها معتقد به تنازع برای بقا هستند و توجیه‌گر اقدامات استعماری‌ و جنایتبارشان تئوری تنازع برای بقا است.

** نظر رئیس‌جمهور درباره اومانیسم و پدر سوخته‌های دنیا

احمدی نژاد اومانیسم را نه اصالت حقیقت انسانی بلکه اصالت تمایلات سرکش انسان دانست و اظهار داشت: ما هم می‌گوییم آزادی و حقوق بشر، آنها (مستکبران) هم می‌گویند آزادی و حقوق بشر. اما ما آزادی را در ابدیت جست و جو می‌کنیم و حرفمان با آنها متضاد است.

وی در ادامه با اشاره به بحث عدالت، حاصل کار ۷-۶سال اخیر دولت، ملت و انقلاب را تغییر گفتمان حاکم بر جهان عنوان و خاطرنشان کرد: الان دزدترین و پدرسوخته‌ترین‌های دنیا نیز حرف از عدالت می‌زند. 

رئیس جمهور ادامه داد: ما باید اندیشه‌مان را به دنیا عرضه کنیم و در این بین سؤال اصلی این است که پشتوانه عملی این ارزشها و آرمان‌های ما چیست؟

احمدی‌ نژاد با بیان اینکه اگر کشور عقب افتاده باشیم اما در حرف‌هایمان زیباترین پیام و بهترین تئوری را برای مدیریت جهان عرضه کنیم آیا خریداری پیدا خواهد کرد؟ گفت: غربی‌ها اندیشه‌های ضدانسانی خود را به خاطر پیشرفت‌های خود به دنیا تحمیل کردند بنابراین اگر ما می‌خواهیم پیامی را به دنیا عرضه کنیم راهش این است که الگوهای عملی را برپا کنیم تا به عنوان پشتوانه‌ای برای اندیشه ما باشد.

وی عدالت را لازمه ساختن کشور دانست و تأکید کرد: باید کشور را بر اساس عدالت بسازیم.

«جلوی پیامبران قد علم کرده‌اند و خیلی وقتها دشمنان گفتند توحید را قبول داریم اما به این شرط که در کارهای ما دخالت نکنید یعنی عدالت را کنار بگذارید. بنابراین می‌بینیم اجرای عدالت کار سختی است».

** چه کسی دولت را در بحران سکه و ارز متهم می‌کند؟

رئیس جمهور در تشریح بیشتر عدالت وضعیت اخیر بازار سکه و ارز را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: طرف خودش بازار سکه و ارز را خراب کرده و چند صد میلیارد بالا می‌کشد و بد دولت را متهم می‌کند. این یک جنگ است و نبرد اصلی اینجاست. نه در جمهوری اسلامی بلکه در مرز عدالت و در کل دنیا اینگونه است.

** "بچه‌ات" هم پایش را خطا گذاشت باید او را بزنی

احمدی نژاد با تأکید بر اینکه باید دغدغه عدالت داشته باشیم ادامه داد: کسی که ۱۵۰ میلیارد تومان برده وقتی می‌گوییم بده می‌گوید این چه حرفی است تهمت می‌زنید اما جایی دیگر خودش ده هزار تهمت می‌زند و ککش هم نمی‌گزد. عدالت این گونه نیست و اگر برادرت یا بچه‌ات هم پایش را کنار گذاشت باید بزنی. البته کار سختی است.

** کسی که فتوای کشتار من را داد ...

وی ادامه داد: برخی‌ها «آی دزد آی دزد» می‌گویند تا کسی حواسش به آنها نباشد. «یک موقع همان آقایی که اخیرا فتوای کشتار ما را داده در تلویزیون گفت که احمدی‌نژاد اصلا اقتصاد نمی‌فهمد و من او را صدا کردم و به او گفتم اصلا شما می‌فهمید مملکت داری یعنی چه؟

** گفتند احمدی‌نژاد سحر شده؛ گفتم سهام عدالت را تعطیل کنم

رئیس جمهور اظهار داشت: الان نمی‌توانند بگویند ضدعدالت و ناتوان است یا مردم‌دار نیست. در همین بحث هدفمندی ۱۲۰۰ ساعت بنده فقط با گروه‌های کارشناسی جلسه داشتم بنابراین چیزهای دیگری می‌گویند و می‌خواهند به زور آلودگی را به دولت بچسبانند و یا زمانی می‌گفتند احمدی نژاد سحر شده و بنده رسیدم خدمت برخی بزرگواران، گفتم این سحر را باطل کنید. یعنی از سحر بیرون بیاییم و  ایستادگی مقابل آمریکا، مسکن مهر، سهام عدالت و سایر کارهایمان را تعطیل کنیم.

** به وقتش حقایق درباره مشایی روشن می‌شود/به زور می‌خواهند دولت را آلوده نشان دهند

«در همین زمان فردی از میان سالن بلندشد و گفت که مشکل مشایی است و رئیس جمهور نیز در پاسخ به او گفت: این حرفها را بگذارید کنار. به وقتش حقایق روشن خواهد شد».

احمدی نژاد گفت: به ضرب زور می‌خواهند بگویند که دولت آلوده است. این دولت آلوده است؟ شما که همه با هم هستید و همه چیز دست شما است و ما چیزی دستمان نیست بنابراین اثبات می‌کردید. مخالف ما هستید، ایرادی ندارد ولی اگر دین نیست آزادگی که درس امام حسین است.

وی با بیان اینکه باید پای عدالت بایستیم خطاب به حاضران تأکید کرد: اگر این فشارهایی که از بیرون و داخل به ما واردمی‌شود به خدا اگر صد برابر هم شود بنده حاضر نیستم به اندازه یک ریال بر خلاف عدالت و حقوق ملت ایران حرکت کنم.

رئیس جمهور افزود: هر چه می‌خواهند بگویند ما که گفتیم نوکر ملت هستیم و اگر از این پایین‌تر چیزی وجود دارد بگویند.

احمدی نژاد با بیان اینکه باید تمرین کنید که روی عدالت بایستید و حساس باشیم اظهار داشت: عدالت، آزادی و اصلا خود جمهوری اسلامی ایران و انقلاب برای آزادی و عدالت آمد که نظام ولایت امامت بالاترین سطح آزادی است.

وی با تأکید بر لزوم حرکت بر مبنای عدالت گفت: در زمان انقلاب هم افرادی بودند که عمیق نبودند و مبنا نداشتند از همین رو وقتی دستگیر می‌شدند همه چیز را لو می‌دادند و بعدا به سراغ تک تک افراد می‌رفتند.

رئیس جمهور درباره اهمیت مشاوران جوان و وظیفه آن خاطرنشان کرد:‌ یک ساختار اداری داریم که ما پایه گذاری نکردیم و بسیار پیچیده است بنابراین باید سیستم اداری را اصلاح و در مسیر آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های الهی بیاوریم. البته نه اینکه آدمها بد هستند بلکه این سیستم مشکل دارد که باید اصلاح شود.

** سیستم بانکداری امروز از دوران حضرت مسیح آمده است

احمدی نژاد با اشاره به زمان تأسیس سیستم بانکداری امروزی و تاریخچه آن نیز تصریح کرد: این سیستم بانکداری که امروز داریم از کجا آمده است؟ از زمان حضرت عیسی (ع) و بعد از عروج ایشان. کلیسا درست شد؛ آن بساطی که به نوعی تا الان ادامه دارد، از همان موقع بازار پولی دست صهیونیستها بود که رباخواری می‌کردند و همیشه با کلیسا دعوا داشتند و کلیسا کار آنها را تأیید نمی‌کرد.

** درود بر سید جمال

وی در همین زمینه ادامه داد: اینها که پول دستشان است یک اقلیت و شناخته شده هستند و ۵۰۰ سال پیش یک کلکی زدند و بانک را تعریف کردند و به دنبال آن پول را به عنوان رسید سپرده به مشتری دادند و بالاخره توانستند مجوز مبانی و عملکرد این سیستم بانکی امروزی را از کلیسا بگیرند و بعد از آن در خانه خود جشن عظیم تاریخی گرفتند و گفتند کلاهی سر کلیسا گذاشته‌ایم که تا هزار سال دیگر نمی‌فهمد. اما درود بر گذشتگان ما و سیدجمال‌الدین اسدآبادی که ۱۲۰سال پیش این را فهمید و به میرزای شیرازی نامه نوشت و گفت حواست باشد: "البانک و ما ادراک مالبانک" یعنی "تو نمی‌دانی بانک چیست".

رئیس جمهور با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی بانکداری بدون ربا مطرح شد، گفت: الان وقتش است که شما مشاوران جوان در سیستم بانکی عالمان را دعوت کنید و بنشینید و برای این سیستم یک فکری بکنید.

احمدی نژاد سیستم بانکی، مالیاتی و سیستم یارانه‌ها، رفتار، اخلاق و مناسبات اداری را یکی از عوامل اصلی بی‌عدالتی و توزیع نابرابر ثروت عمومی برشمرد.

وی گفت: سیستم اداری ما معمولا خودش را از مردم جدا می‌داند و می‌گوید مشکل خودتان است و به ما مربوط نیست که این سیستم باید اصلاح شود.

رئیس جمهور متذکر شد: مشاوران جوان برپا شد تا روح آرمانخواهی و نشاط انقلابی در سیستم اداری زنده بماند، پیگیری اصلاح ساختاری دنبال شود تا بتوانیم الگویی را در دنیا برپا کنیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه فلسفه نظم موجود جهان زیر سؤال رفته و همه دنیا قیام خواهند کرد خاطرنشان داشت: بهترین نظمی که جایگزین نظم سلطه جهانی کنون است نظم علوی است.

** سر رفتن به مجلس چه خبر است؟/ برای دو رای بیشتر یک روستا انقلاب را زیر سئوال می‌برند

وی در بخش دیگری از سخنان خود رقابت‌های انتخاباتی را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: سر رفتن مجلس چه خبر است؟ تمام انقلاب را زیر سؤال می برند حالا می‌خواهند دو تا رأی بیشتر از این روستا داشته باشند.

** اختلاس 3000 میلیارد به تبلیغات انتخاباتی هم رسید

رئیس جمهور همچنین با اشاره به جلسه یک ماه و نیم پیش خود با فرمانداران خاطرنشان کرد: «در آن جلسه بنده گفتم مگر در مجلس چقدر حقوق می‌دهند که طرف حاضر است ۵۰ میلیون هزینه تبلیغات بکند که فرمانداران گفتند برو بالاتر. گفتم ۱۰۰؟ گفتند بالاتر. گفتم ۱۵۰ میلیون؟ گفتند بالاتر». که در این هنگام فردی از وسط سالن با صدای بلند گفت برخی ۳هزار میلیارد هزینه تبلیغات انتخاباتی می‌کنند.

احمدی نژاد در همین زمینه یادآور شد: از نماینده مجلس می‌پرسی چقدر حقوق می‌گیری؟ که می‌گوید ۲میلیون تومان و اما زمانی که آن را جمع می‌کنی در کل یک دوره مجلس می‌شود ۹۶میلیون تومان. بنابراین معلوم نیست این افراد از کجا می‌آورند.

وی در پایان نیز با بیان اینکه بهترین دوستان بنده پای انقلاب رفتند و اگر خدا عمری به ما داده برای این است که پای ارزش‌های الهی بایستیم گفت: از قول شما می گویم بالاخره ایستادگی روی ارزشها هزینه دارد. این کارهایی که می‌کنند (فشار روی دولت) چیزی نیست اگر همه مستکبران عالم اجدادشان را هم از جهنم سؤال کنند و همه شیاطین و بدخواهان عالم جمع شوند از ۶ جهت آتش ببارد به خدا سر سوزنی از آرمان‌های انقلاب عقب نمی‌نشینم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد