جواب احمدی نژاد به طرح سئوالهای سیاسی در مجلس! + فایل صوتی

من در اینجا شهادت می‌دهم تا ثبت شود که مجلس از همه ظرفیت‌های قانونی و فراقانونی خود برای کنترل دولت و اعمال نظرات خود در امور اجرایی استفاده کرده است!


رئیس جمهور کشورمان صبح چهارشنبه جهت پاسخگویی به سوالات 10 گانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس حضور یافت و به این سوالات پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در ابتدای سخنان خود با تبریک فرارسیدن عید نوروز به جامعه‌ی بشری اظهار داشت: همان طور که اشاره کردند، سوال از رئیس جمهور طبق قانون اساسی حق مجلس است و رئیس جمهور و وزرا باید پاسخ دهند بنابراین اتفاق ویژه‌ای رخ نداده است و جمعی از نمایندگان سوالاتی را مطرح کرده‌اند.

ادامه مطلب ...

متن کامل کیفرخواست متهم اصلی بزرگترین پرونده فساد مالی کشور

ولین جلسه محاکمه 32 متهم پرونده فساد کلان مالی صبح روز شنبه در شعبه اول دادگاه انقلاب به ریاست قاضی سراج و به صورت علنی برگزار شد.

در این جلسه در کنار ۳۲ متهم حاضر که تحقیقات پرونده آنها در بخشی از پرونده تکمیل و کیفرخواست آنها صادر شده بود، ۲۸ وکیل مدافع، تعدادی از بستگان متهمان و اهالی مطبوعات نیز حضور داشتند.

در ابتدای جلسه، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران، ابتدا بخشی از روند شکل‌‌گیری گروه توسعه سرمایه‌گذاری آریا را تشریح کرد و در ادامه فراهانی نماینده دادستان در حدود یک ساعت فقط توانست اتهامات مه‌آفرید امیر خسروی، را قرائت کند که قاضی سراج از وی خواست قرائت ادامه کیفرخواست را به بعد از دفاعیات متهم ردیف اول موکول کند.
 متن کیفرخواست قرائت شده توسط نماینده دادستان در بیان اتهامات متهم ردیف اول را در ۲ بخش به نقل از فارس به شرح ذیل است:
ادامه مطلب ...

احمدی نژاد پنج شنبه به خوزستان می آید

استاندار خوزستان گفت: پنج‌شنبه‌ 25 اسفندماه نوزدهمین سفر رییس جمهور به استان برای بهره‌برداری در پروژه‌های مسکن مهر استان،‌ استادیوم غدیر اهواز و پل هشتم اهواز انجام می‌شود. بیشترین سفرهای رییس جمهور مربوط به خوزستان بوده و نشان دهنده بالا بودن سطح فعالیتهای استان نسبت به دیگر استان‌ها است.

شهردار اسبق اهواز و مشاور استاندار با سپردن وثیقه آزاد شد

شهردار اسبق اهواز و مشاور فعلی استاندار که به اتهام تغییر کاربری سرانه های عمومی در یکی از پرونده های تفکیک زمین حدود 10 روز پیش توسط دستگاه قضایی بازداشت شده بود صبح امروز(یکشنبه) با سپردن وثیقه ملکی آزاد شد.

به گزارش خوزنیوز، اتهام وی که فقط مدت کوتاهی در این سمت بود تغییر کاربری های عمومی به مسکونی و ... در یکی از پروندهای تفکیک زمین در منطقه 4 شهر اهواز می باشد.

گفتنی است علاوه براین شهردار، سه تن از مدیران سابق شهرداری نیز در همین پرونده حدود یک ماه در بازداشت موقت بودند که این افراد نیز صبح یکشنبه با سپردن وثیقه آزاد شدند.

سفر آیت اله لاریجانی به خوزستان و چند نکته

بر اساس اخبار رسیده به شوشان قرار است هفته آینده، خوزستان میزبان آیت اله آملی لاریجانی ریاست قوه قضاییه باشد.انتظار می رود در این سفر 6 روز رییس قوه قضاییه در خصوص پرونده فساد مالی موسوم به سادات با بالغ بر 100 هزار شاکی همچنان بلاتکلیف است.در جریان این پرونده تعدادی افراد سودجو اقدام به گرفتن پول از مردم بدون ارائه هیچ مدرک و سندی می کردند و در قبال این پول بعد از 20 تا 30 روز دو برابر این مبلغ را در اختیار فرد صاحب پول قرار می دادند.دولت برای کاهش التهاب، در سفر قبلی خود دستور پرداخت وام را داد که حتی در صورت پرداخت این وام کمک چندانی نخواهد کرد.این انتظار از رییس قوه قضاییه می رود با تدبیر خود در خصوص این پرونده تصمیمات نافذ اتخاذ کند. همچنین کاهش اطاله دادرسی با توجه به حجم گسترده تعداد پرونده های مفتوح در دادگستری خوزستان می تواند یکی از انتظارات مردم از رییس دستگاه قضایی کشور باشد. چرا که  معطل نگه داشتن یک پرونده، ممکن است مشکلات بیشتری را برای طرفین آن و دستگاه قضایی به وجود آورد.

ادامه مطلب ...

گفتگوی تفضیلی با رضا گلپور : از کشمیری تا مشایی

سایت تعامل نیوز منتشر کرد:

* از کتاب شنود اشباح شروع کنیم. شما بحث سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را در مقطعی که کمتر کسی بویژه در میان نیروهای مشهور به حزب‌الله اقدام به فعالیت‌های پژوهشگری مستند می‌کرد و تنها روزنامه کیهان با آن صفحه معروف نیمه‌پنهان خودش بیشتر به بازخوانی مهره‌های سلطنتی و گذشته می‌پرداخت ؛ اطلاعات مستند و مکتوب جامعی را که تا پیش از آن پردازش و توزیع نشده بود منتشر کردید و بیشتر جناح چپ آن سازمان را که بعدها مشهور به جناح چپ سیاسی و یا اصطلاح طلبها شدند به نفاق و حرکت در شبکه های دشمنان کشور متهم کردید ... چه می‌شود که رضا گلپور از جناح چپ سازمان مجاهدین و معتمدین اصلی آقای خاتمی به جریانی در دولت اصولگرای محمود احمدی‌نژاد می‌رسد و معتمدین اصلی رییس‌جمهور را برای انقلاب و نظام خطرناک می‌داند و در نتیجه با ادبیاتی صریح‌تر اقدام به افشاگری و فعالیت پژوهشی درباره جریان حاکم در دولت و جریان نزدیک به شخص رییس‌جمهور می‌کند.

ادامه مطلب ...

احمدی نژاد برای سید احمد موسوی حکم زد

دکتر محمود احمدی‌نژاد با استناد به اصل ۱۱۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور صیانت از اصول مترقی آن به عنوان میثاق ملی و ثمره ارزشمند انقلاب اسلامی، طی حکمی اعضای «هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی» را منصوب کرد / سید احمدموسوی کاندیدای انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اهواز که نتوانست به مجلس راه پیدا کند جز این هیئت است.
ادامه مطلب ...