امیدوارم که این شهادت برگ زرینی درنامه 80 ساله‌ام باشد+فیلم


علامه مصباح در دیدار با شورای مرکزی جبهه پایداری بیان داشتند:

‏بینی و بین الله شهادت می دهم که روی زمین و زیر این آسمان کسی اصلح از آقای لنکرانی نمی شناسم/ امیدوارم که این شهادت برگ زرینی درنامه 80 ساله‌ام باشد



امروز بعد از ظهر شورای مرکزی جبهه پایداری به دیدار علامه مصباح رفتند و آیت الله مصباح در این دیدار بیانات ‏مهمی را فرمودند که  قسمت مهمی از این بیانات در ادامه تقدیم می گردد:
 علامه مصباح در این دیدار این گونه اظهار داشتند : من در پیشگاه الهی شهادت می دهم در بین کسانی که در یازدهمین دوره ریاست جمهوری کاندیدا شده اند جناب اقای دکتر لنکرانی ‏اصلح هستند و امیدوارم که این شهادت برگ زرینی درنامه 80 ساله من باشد.
 

ایشان در بخشی دیگر از سخنان فرمودند : برخی از افرادی که کاندیدا شدند من به آنها ارادت دارم و آنها نور چشم من محسوب می شوند اما برای این کار مناسب نیستند ولی ‏بینی وبین الله شهادت می دهم که روی زمین و زیر این آسمان کسی اصلح از آقای لنکرانی نمی شناسم.
 

مشایی: چیزی غیر از ولایت فقیه در ذهن و روحم وجود ندارد


اسفندیار رحیم‌مشایی در مراسم سوگواری شهادت حضرت امام‌هادی (ع) گفت: باوجود این‌که اسرائیل و انگلیس یکی از یکی بدتر هستند، شاهد بودیم برخی رسانه های داخلی که از بیت‌المال هم استفاده می‌کنند، با استناد به این رسانه‌ها، یک خبر دروغ و انحرافی را منتشر کردند که این شرعاً صحیح نیست.

مشایی با تکذیب این خبر منتشرشده، افزود: ما که پیوسته در مظان اتهام و اهانت هستیم؛ دیگر چرا از یک شبکه و رسانه انگلیسی که هدف آن شکاف بین ملت‌هاست، خبر منتشر می کنید؟

مشاور رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: درحالی که ما به تمام اتهامات پاسخ دادیم، متأسفانه حرف ما به گوش همه نمی‌رسد.

ادامه مطلب ...

سخنان مهم علامه مصباح در خصوص انتخاب اصلح


اگر غیر از کاندیدای اصلح جبهه پایداری، اصلحی بود ولو از خارج جبهه پایداری هم بود معرفی می کردیم/نظری داشتیم و گفتیم، نظر ما تغییر نکرده است ما ثابت هستیم و یک برد است و هر آنچه ببینیم وظیفه هست، همان را انجام می دهیم
علامه مصباح یزدی، عضو شورای فقاهتی جبهه پایداری در جمع برخی از فضلای حوزه علمیه قم، ضمن گفت‌وگو در باره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، به خصوص پس از آرایش جدید انتخاباتی فرمودند: وظیفه ما معرفی اصلح بود و اگر غیر از کاندیدای جبهه پایداری، اصلحی را می‌شناختیم، ولو از خارج جبهه پایداری هم بود، معرفی میکردیم. ما نظری داشتیم و گفتیم؛ نظر ما تغییر نکرده است ما بر نظر خود ثابت هستیم و ایستادهایم و عقب گرد هم نداریم و این بُرد است که هر آنچه ببینیم وظیفه است، همان را انجام دهیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه افزود: برخی میگویند اگر رأی نیاورید، آبرو و حیثیت شما میرود؛ ما اگر حیثیتی داریم، برای همین کارهاست. این تصمیم مربوط به الان نیست؛ بلکه  من از 6ـ7 سال پیش در باره این موضوع فکر کردهام و به تشخیص خود مطمئن هستم. این برای ما یک تشخیص قطعی بوده و وظیفه ما همین است؛ چه آبرو برود، یا نرود. شما هم به وظیفه خود عمل کنید و با زبان خوش و با منطق هر اندازه که می‌توانید روشنگری کنید.

ایشان در پایان فرمودند: اگر ما دنبال وظیفه باشیم، هیچ نگرانی نداریم و هر کاری که از دست‌مان برآید، انجام می‌دهیم. ما وظیفه‌مان را تشخیص داده‌ایم  و به آن عمل می‌کنیم و هر چه خدا بخواهد همان می‌شود؛ و لله عاقبة الأمور؛ و الله غالب علی امره.

حدیث عجیبی از امام رضا(ع)


امام رضا(ع) در کلامی شریف و البته طولانی از امام سجاد‌(ع) نقل می‌فرمایند: اگر دیدید کسی اهل نماز و روزه است، گناه نمی‌کند و کارهای خوب هم انجام می‌دهد، عجله نکن، گولش را نخور، ممکن است عُرضۀ گناه کردن نداشته باشد.
بعد می‌فرماید: اگر کسی عرضۀ گناه کردن داشت، اما گناه نمی‌کرد، آرام باش، فریب نخور، ممکن است گناهی را ترک می‌کند، اما مرتکب گناه دیگری می‌شود. زیرا شهوات مردم مختلف است؛ یکی شهوت مال دارد، اما شهوت جنسی ندارد، یکی شهوت جنسی دارد، اما حرام نمی‌خورد.
 
سپس می‌فرماید: اگر کسی هیچ گناهی نکرد، عجله نکن، گولش را نخور، ممکن است عقل درست و حسابی نداشته باشد. بعد می‌فرماید: اگر کسی عقل درست و حسابی هم داشت، فریب نخور، ببین آیا هوای نفسش مسلط بر عقلش است، یا عقلش مسلط بر هوای نفس است؟

ادامه مطلب ...