امام موسی صدر زنده است و مسافر ایران می باشد

انتشار خبر بستری شدن مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ محمد شاه آبادی از مراجع و عرفای بزرگ جهان تشیع در بخش سی سی یو بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) قم از طریق یکی از رسانه های ارزشی کشور، موجب گردید تا عصر دیروز مدیر مسئول  بی باک  به اتفاق سرکار خانم ورونیکا، بانوی تازه مسلمان آلمانی و مبلغ مکتب تشیع در این کشور اروپایی، به عیادت این عالم بزرگ بروند.


در این دیدار که دو تن از شاگردان معظم له نیز حضور داشتند، مرحوم حضرت آیت الله شاه آبادی با وجود کسالت و ضعف جسمی با روی گشاده و بسیار متواضعانه از میهمانان خود استقبال کرد و در پاسخ سئوالات آنان نکات مهمی را پیرامون تهذیب نفس، شرط زیارت حضرت ولی عصر (عج) و وضعیت امام موسی صدر متذکر شدند.

ابتدا سرکار خانم ورونیکا از ایشان پیرامون راه کسب توفیق زیارت امام زمان (عج) سئوال کرد که مرحوم حضرت آیت الله شاه آبادی نکات مهم و قابل توجه ای را به وی متذکر شدند.

از آنجا که وضعیت جسمی این عالم بزرگ به گونه ای نبود که بتوانند در این زمینه مفصل صحبت کنند، یکی از شاگردان معظم له از محضر استاد اجازه گرفت و مبحث علمی و اخلاقی ایشان را مفصلا به جمع توضیح داد و مرحوم حضرت آیت الله شاه آبادی نیز مکررا با تکان دادن سر مبارکشان توضیحات شاگر خود را تائید می کردند.

برخی نقل قولها از این عارف بزرگ پیرامون زنده بودن امام موسی صدر ؛ مدیر مسئول " بی باک" را بر آن داشت تا این فرصت را غنیمت شمارد و از محضر معظم له پیرامون وضعیت امام موسی صدر سئوال کند که حضرت آیت الله شاه آبادی در پاسخ به این سئوال با لبخند و شعف خاصی فرمودند: " بله ایشان زنده اند و بزودی درب زندان باز خواهد شد و ایشان آزاد می گردند "

گفتنی است، این عارف وارسته چندی پیش و در حاشیه درس اصول اعتقادات خود در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت امام موسی صدر، نکات جالبی را اشاره فرموده بودند.

سؤال مطرح شده این بود: " از شما نقل شده است که فرمودید آیت الله صدر زنده است. آیا این نظر متعلق به شماست و دیدگاه شما در این باره چیست؟ " که معظم له اینگونه پاسخ فرمودند:

" البته باید مساله قذافی حل شود. باید از مقام خودش خلع شود، اگر چنین شد راه درست کردن این امر یعنی آزادی ایشان آسان می شود. در این صورت دیگر قذافی حاکم نخواهد بود و ما می توانیم به خواسته های خود برسیم. یعنی ولی مسلمین با نفوذ در آن مملکت ایشان را به وطن بر می گردانند. تا قذافی آنجاست نمی توان کاری کرد. وقتی حکومت آنجا دست مردم مسلمان افتاد، آن وقت است که ولی مسلمین می تواند اقدام برای برگرداندن ایشان داشته باشد. قذافی مهره اسرائیل است و اسرائیل نمی خواهد که ایشان آزاد شود؛به خاطر نفوذی که ایشان در جهان اسلام دارد بر علیه اسرائیل. ولی وقتی مردم پیروز شوند دیگر اسرائیل و دشمنان اسلام راهی برای اعمال نظرشان در آنجا نخواهند داشت و نمی توانند دیگر کاری بکنند. مثل پس از انقلاب ایران که دیگر اراده آن ها نافذ در اداره و تصمیمات کشور ما نیست. نظر ما اینست که ایشان زنده اند و رو به ایران و مسافر ایرانند و دشمنان نمی توانند کاری کنند و بالاخره با پیروزی مردم لیبی، در زندان ها باز خواهد شد و همه زندانیان سیاسی خصوصا ایشان به وطن باز خواهند گشت. از خدا باید خواست که ایشان را صحیح و سالم به ما باز گرداند، انشالله."


گفتنی است؛ این عارف بزرگ همچنین در اظهار نظری پیرامون اوضاع ایران و جهان فرموده اند:

" و بدانید که ایران مورد توجه و نظر ولی الله الاعظم امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف می باشد و می رسد روزی که تمام غرب و شرق به واسطه رشد و تکاملی که ایران پیدا می کند محتاج مردم ایران می گردند.

واقعیت این است که در مقابل توطئه های خارجی و داخلی ایران شکست نخواهد خورد و دلیل آن طبق روایات و ادله این است که در ایران نفوسی عالی زندگی می کنند که وجودشان سرشار از معرفت و محبت و اطاعت از خداوند و ولایت پیامبر و خاندان او صلوات الله علیهم می باشد و محبت و ولایت این خاندان همان چیزی است که سبب مصونیت در مقابل توطئه ها می گردد. هر چند در داخل و خارج هستند کسانی که به خاطر عدم محبت و اطاعت از ایشان مورد غضب پیامبر و خاندان ایشان علیهم السلام می باشند ولی وجود حتی یک نفر که واقعا عارف و محب و مطیع باشد می تواند مانع شکست کشور گردد.

در روایات داریم که زکریا ابن آدم به خدمت امام رضا علیه السلام از بدی بعضی مردم قم شکایت کرد و درخواست کناره گیری از مردم را داشت. ولی امام به ایشان فرمودند در قم بمان که ما اهل قم را به واسطه تو می پذیریم. یعنی تو سبب امان شهر و مردم آن و همچنین سبب پذیرفتن آن ها هستی.

خداوند در قرآن می فرمایند «وَمَا کَانَ اللَّـهُ لِیُعَذِّبَهُمْ وَأَنتَ فِیهِمْ وَمَا کَانَ اللَّـهُ مُعَذِّبَهُمْ وَهُمْ یَسْتَغْفِرُونَ».
دو چیز سبب امان مردم و مسؤولین است هر چند گنهکار باشند. یکی بودن ولایتِ حقه مهدویه و توجهِ امام زمان علیه السلام به ایران و دیگری استغفار کردن انسان ها. و بدانید که ایران مورد توجه و نظر ولی الله الاعظم امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف می باشد و می رسد روزی که تمام غرب و شرق به واسطه رشد و تکاملی که ایران پیدا می کند محتاج مردم ایران می گردند.

حضرت رسول صل الله علیه و آله و سلم فرمودند: «اگر علم در ثریا باشد گروهی از مردم فارس به آن دست پیدا می کنند». این تحولات علمی در ایران منشأ توجه همه کشورها به ما گردیده و نهضت اسلامی پیروز خواهد شد انشالله. "

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد