دستور العملی از آیت الله احدی برای دوری از گناه

 

از همین امشب سعی کنید به مدت چهل روز کمتر گناه کنید. ابتدای این چهل روز چهار کار را انجام بدهید.

زیاد به خودتان سخت نگیرید. این چهار تا کار را انجام بدهید، ببینید بعد از این چهل روز هر کس رسید که سعادت مند شده است و هر کس نرسید بداند که این چهل روز را جدی نگرفته است و فرقی نکرده( در صورتی که قرار شد در این چهل روز کمتر گناه کند) . به تجربه مشخص شده است که رسیده اند.

 

یک-  اولین گام برای این چهل روز این باشد که سوره «حشر» را قبل از خواب بخوانید،. بروید و در خلوت ( نه پیش همسر و فرزندان) این سوره را بخوانید. چرا می گویم سوره حشر؟ فلسفه اش چیست؟ چون سه آیه آخر این سوره توحید خداست. سوره حشر معروف شد به «کرسی فردانیّت». هر کسی می خواهد در کرسی فردانیّت و تنهایی بنشیند به سوره حشر مراجعه کند. هم الله است ، هم مصور است، هم خالق است، هم مهیمن است. همچنین سه آیه آخر سوره حشر را ده مرتبه بخوانید. بعد بروید در رختخواب و استراحت کنید.

  

دو- حتماً نماز شب بیدار شوید. اولین حرف شما قبل از وضو آیات سوره «اعلی» تا آخر سوره باشد. دست هایت را می آوری بالا و می گویی:

سَبّحِ اسمَ رَبِّکَ الأَعلَی* الَّذِی خَلَقَ فَسَوَّی* و الَّذِی قَدَّرَ فَهَدَی* و الَّذِی أَخرَجَ المَرعَی* فَجَعَلَهو غُثَاءً أَحوَی* سَنُقزِئُکَ فَلَا تَنسَی* إِلَّا مَا شَاء اللهُ إِنَّهُ و یَعلَمُ الجَهرَ وَ مَا یَخفَی*  با او حرف بزنید، با او درد و دل کنید. او که یَعلَمُ الجَهرَ وَ مَا یَخفَی است. بعد وضو بگیرید.نماز شبتان را بخوانید. بعد نماز شب را به نماز صبح متصل کنید.

 

سه- بعد از نماز صبح یک ذکری است که این ذکر را هر اندازه که روحیه تان می کشد و حال دارید بخوانید:

یا اللهُ یا احدُ یا واحدُ یا فردُ یا صمد یا من لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفواً احد. هر تعداد که روحیه دارید بخوانید، اثر می کند.

 

چهار- آخرین کارتان این است که نوافل را ترک نکنید، نوافل نماز های یومیّه را حتماً بخوانید. غذایتان را هم سعی کنید سیر نخورید. ارتباطات و رفت و آمد را این مدت کمتر کنید. جواب می دهد. باور کنید، به ذات اقدس ربوبی جواب می دهد.

قطعاً بعد از سوره حشر که بخوابید، مخصوصاً با آن ده بار که بگویید، شبها با اولیاءالله در رؤیا هستید. اگر این مسیر نبود، مذاکره کنید، باید دید دلیل عدم موفقیّت چیست؟ ذکر های ربوبی انسان را به خداوند نزدیک می کند. چیزی برای انسان نمی گذارد مگر اینکه همه جیز عالم را به انسان بدهد. البته عادت به زیارت عاشورا دارید، اشکال ندارد، به خواندن یک جزء قرآن عادت دارید، اشکال ندارد بسیار مفید است.

 

بر نفستان مواظبت کنید . هر موقع دیدید دارید سست می شوید، نوار اخلاقی گوش کنید، کتاب اخلاقی بخوانید.

 

این چهل روز را جدی بگیرید. اشراقات الهی است. با خودتان کار کنید. باور کنید هست، خبری هست. مسجد جکران، محضر آقا( عجل الله فرجه الشریف). بروید حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها). چون کنار حرم بی بی (سلام الله علیها) خیلی خبر هایی است.