حداد عادل در نشست جبهه متحد اصولگرایان استان خوزستان

برگزاری نشست جبهه متحد اصولگرایان / انتخابات در خوزستان حساسیت بیشتری دارد / 110 شبکه ماهواره‌ای علیه انتخابات / حداد عادل: ارتباطی با جبهه پایداری ندارم / اصلاح طلبان چراغ خاموش می آیند


غلامعلی حداد عادل در نشست جبهه متحد اصولگرایان استان خوزستان که در حسینیه ثارالله اهواز برگزار شد اظهار کرد: استان خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران است که در دوران انقلاب و دفاع مقدس روزهای سخت مقاومت را سپری کرده و در این استان با خون شهدا از اسلام و انقلاب دفاع شده است.

به گزارش شوشان ، وی با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: هر ساله در دهه فجر با آرمان های امام (ره) و انقلاب تجدید عهد می کنیم و امسال باید بیش از سال های دیگر وفاداری خود را در این زمینه نشان دهیم. امسال شاهد نخستین دهه فجر، پس از بهار بیداری اسلامی در جهان اسلام هستیم، به همین دلیل در روز 22 بهمن فقط سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن نمی گیریم، بلکه پیروزی نهضت های اسلامی در جهان اسلام را جشن می گیریم. دهه فجر امسال دارای ابعادی فراتر از مرزهای ایران است.

 رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط کشور در سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در آن سال ها اسلام و قرآن در غربت بود، حال آن که در نماز جمعه این هفته شکوه حضور مردم را دیدیم و این حضور مردمی به برکت انقلاب اسلامی پدید آمده است. در سال های پیش از پیروزی انقلاب، ایران کشوری بود که وقتی اسرائیل با اعراب وارد جنگ می شد، سوخت هواپیماهای اسرائیلی را تامین می کرد و به نوعی پشت جبهه صهیونیست بود؛ امروز به برکت انقلاب اسلامی و هدایت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، ایران به جایی رسیده که پرچم مبارزه با استکبار جهانی را در جهان به دست گرفته است.

 مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به خطبه های نماز جمعه این هفته به امامت مقام معظم رهبری، ادامه داد: رهبر انقلاب در خطبه های نماز جمعه با شجاعت اعلام کردند که در جنگ 33 روزه لبنان و جنگ 22 روزه غزه برای مقابله با اسرائیل کمک کردیم و از این به بعد هم هر ملتی که در برابر اسرائیل ایستادگی کند، باز هم به آن ملت کمک می کنیم؛ این شرایطی که اکنون در کشور ایجاد شده و مردم با حضور پرشور در نماز جمعه از رهبر انقلاب حمایت می کنند، از برکات انقلاب اسلامی است.

 حداد عادل با اشاره به پرتاب ماهواره "نوید" به فضا گفت: امروز هیچ کشوری در زمینه فناوری هوا و فضا به ایران کمک نمی کند و موفقیت هایی که در این زمینه حاصل شده است، با تلاش بسیجیان پیرو خط امام (ره) و مقام معظم رهبری حاصل شده است. سرعت رشد علم در ایران بسیار افزایش یافته و بر اساس اعلام مجله "نیچر"، کشور ایران در زمینه سرعت رشد علمی در رتبه نخست جهان قرار دارد.

 وی با اشاره به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، افزود: انتخابات، میدان امتحان است و حضور مردم در صحنه برای ایران اسلامی سرمایه است. آمریکایی ها و اروپایی ها همیشه با شعار دموکراسی و حمایت از حکومت های دموکراتیک وارد صحنه شده اند، ولی در عمل می بینیم که از حاکمان مستبد و ظالم حمایت می کنند. آیا دموکراسی و مردم سالاری جلوه ای واقعی تر از انقلاب اسلامی در دنیا داشته است؟ مردم ایران در همه صحنه های انتخابات در 33 سال گذشته حضوری پرشور داشته اند، ولی آمریکایی ها همیشه در تلاش بوده اند که به مردم القا کنند که در انتخابات حضور نداشته باشند.

 رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: داستان تکراری تحریم ها، موضوع ساختگی ترور سفیر عربستان در واشنگتن و افزایش قیمت سکه و ارز از جمله مواردی است که با استفاده از آن می خواهند ذهن مردم ایران را مشغول کنند تا مانع حضور حداکثری پای صندوق های رای شوند. اکنون 120 شبکه ماهواره ای فارسی زبان ایجاد شده که بیش از 110 شبکه از این تعداد مدام این موضوع را تلقین می کنند که نباید در انتخابات شرکت کرد. در چنین شرایطی امیدواریم که دولت با رسیدگی به وضعیت بازار سکه و ارز مانع این توطئه های دشمن شود.

 مشاور عالی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است که مانع حضور حداکثری مردم در انتخابات شود و در چنین شرایطی باید تلاش کنیم تا شرایط برای مشارکت مردم در انتخابات فراهم شود. مقام معظم رهبری در سخنرانی 19 دی ماه اظهار امیدواری کردند که مردم در انتخابات آینده حضوری دشمن شکن خواهند داشت و این را باید نصب العین قرار دهیم.

حداد عادل گفت: فعالان سیاسی استان خوزستان توجه داشته باشند که نخستین وظیفه این است که با توطئه های دشمن مقابله کنیم تا انتخاباتی باشکوه برگزار شود. مردم از سال 81 تاکنون، یعنی قریب به 10 سال به اصولگرایی رای داده اند و این راه باید ادامه یابد؛ دلیلی ندارد مردم از اصولگرایی برگشته باشند.

 وی افزود: وقتی در سال 78 آن جماعت غیر اصولگرا در انتخابات مجلس پیروز شدند، آمریکایی ها اظهار خوشحالی کردند و گفتند که شادی ما کامل نیست، چون هنوز هم نهادهایی مانند سپاه و قوه قضاییه وجود دارد که در اختیار رهبر ایران است. مردم از آن دوره به بعد تجربه کسب کردند و به اصولگرایی رای دادند.

 رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصولگرایی چتری فراگیر است که ارزش های انقلاب اسلامی را محترم می شمرد و به این ارزش ها مقید است. اصطلاح اصولگرایی در بر گیرنده شاخصه هایی است که از سوی مقام معظم رهبری ذکر شده است و مواردی مانند اخلاق اسلامی، جهاد علمی، انقلابی بودن، ایستادگی در برابر صهیونیست و مانند آن مورد نظر است، در نتیجه باید نامزدهایی به مردم معرفی شوند که دارای این ویژگی ها باشند.

 مشاور عالی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: پاکی، صداقت و دلسوزی لازمه اصولگرایی است. حضور جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در کنار اصولگرایان از توفیقات است؛ این روحانیون هم قصد دارند ارزش های اسلامی و انقلابی را حفظ کنند، به همین منظور حدود یک سال و نیم پیش، با همکاری جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز و زیر نظر آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی، منشور اصولگرایی تدوین و ارزش های اصولگرایی در این منشور ذکر شد.

 حداد عادل ادامه داد: منشور اصولگرایی، مبنای تشخیص نامزدها است و هیات داوری جبهه متحد اصولگرایی هم بر این موضوع نظارت دارد. همچنین طرحی به استان ها داده شده و بر اساس این طرح روحانیون انقلابی استان ها بر حفظ این ارزش ها نظارت می کنند. تلاش بر این است که افرادی که با جریان فتنه و جریان انحرافی همکاری داشته اند و یا سکوت کرده اند، وارد جریان اصولگرایی نشوند.

 وی با اشاره به موقعیت استراتژیک استان خوزستان اظهار کرد: انتخابات در همه استان های کشور حساسیت دارد، ولی در استان خوزستان حساسیت بیشتری دارد؛ این استان دارای منابع فراوانی است و دشمن به دلایل مختلف به این استان نظر دارد. دشمن تلاش می کند با توجه به تنوع قومیتی در خوزستان، تفرقه ایجاد کند. باید مراقب باشیم که این انتخابات موجب افزایش وحدت شود، نه این که فردای انتخابات شاهد اختلافی جدید باشیم.

 رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حفظ اخلاق اسلامی در انتخابات، گفت: اخلاق اسلامی باید در انتخابات رعایت شود و باید مراقب باشیم که مبادا زخمی بر پیکره جامعه اسلامی وارد شود.

 حداد عادل با رد برخی شایعات مبنی بر سازش جبهه متحد اصولگرایی با جریان فتنه تاکید کرد: این موضوع به هیچ وجه درست نیست و جبهه متحد اصولگرایی با جریان فتنه سازش ندارد.

عضو کمیته داوری جبهه متحد اصولگرایان گفت: من از همان ابتدا عضو جبهه متحد بودم و ارتباط تشکیلاتی با جبهه پایداری ندارم، ولی همواره دوستان اصولگرا را به اتحاد دعوت کرده ام.

غلامعلی حداد عادل جمعه شب در جلسه پرسش و پاسخ در حسینیه ثار الله اهواز در مورد سئوالی در مورد علت اختلاف جبهه های متحد و پایداری اظهار کرد: این دو جبهه در یکی دو مورد اختلاف سلیقه دارند و هر چه برای اتحاد دعوت کردیم جبهه پایداری نیامد. آنها هم اصولگرا هستند ولی در نهایت مصلحت دیدند که تحت عنوان جبهه پایداری وارد عرصه شوند.

وی افزود: هدف ما این است که اختلاف بین اصولگرایان کمتر شود. در تهران سعی می کنیم لیستهای انتخاباتی این دو جبهه به هم نزدیک باشد ولی در شهرستانها احتمالا اغلب لیستها شبیه هم هستند.

 حداد عادل در مورد اینکه رهبر انقلاب از کدام گروه حمایت می کنند، تصریح کرد: رهبر انقلاب از هیچ گروه خاصی حمایت نمی کنند و نظر ایشان همان است که در نماز جمعه دیروز تهران اعلام کردند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد احتمال ایجاد نا امنی و آشوب در بعد از انتخابات مجلس نیز گفت: هر کس با اندک شامه سیاسی می داند این همه فشار برای تهدید و تحریم در آستانه انتخابات برای سوژه ناامنی در بعد از انتخابات است.

حداد عادل در مورد هزینه های سرسام آوری که قرار است توسط گروه انحرافی در انتخابات هزینه شود، تصریح کرد: تاکنون اطلاعی در خصوص این هزینه های سرسام آور به دست ما نرسیده ولی نمی توان همه چیز را به جریان انحرافی ربط داد.

وی در خصوص اینکه برخی ساکتین فتنه همه کاره جبهه متحد اصولگرایی شده اند، گفت: در خصوص ساکتان فتنه برخی با صدای بلند اعتراض کردند ولی برخی ترجیح دادند ساکت باشند ولی فتنه را تائید نکردند به هر حال نظر جبهه متحد ایجاد اتحاد بین همه گروه های اصولگراست.

اصلاح طلبان چراغ خاموش می آیند

 وی در خصوص شیوه حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نیز گفت: اصلاح طلبان با تابلو در انتخابات حضور پیدا نمی کنند و چراغ خاموش می آیند ولی احتمالا بعد از انتخابات برخی از نمایندگان جذب اصلاح طلبان می شوند.

عضو کمیته داوری جبهه متحد اصولگرایان در خصوص این سئوال که ظاهرا موضع شما بین جبهه های متحد و پایداری مشخص نیست و حتی ممکن است عضو جبهه پایداری باشید نیز تصریح کرد: من از همان ابتدا عضو جبهه متحد بودم و ارتباط تشکیلاتی با جبهه پایداری ندارم ولی همواره دوستان اصولگرا را به اتحاد دعوت کرده ام. البته من سخنران جلسه ای بودم که جبهه پایداری در آن اعلام موجودیت کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد