در جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی چه گذشت؟

یک منبع آگاه در گفت و گو با مشرق درباره جزئیات جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درمورد دانشگاه گفت: در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث عدم امضا حکم فرهاد دانشجو از سوی هاشمی رفسنجانی مطرح شد و اعضا در این مورد بحث های مختلفی را انجام دادند.

این منبع آگاه ادامه داد: دکتر ولایتی در این جلسه تاکید کرد که هاشمی رفسنجانی از اعضای کمیته مذاکره درخواست کرده جلسه ای  تشکیل شود و در آن جلسه هاشمی اعلام رای کند و دانشجو نیز برنامه های خود را ارائه دهد
وی افزود: برخی اعضا شورا نیز معتقد بودند هاشمی نمی خواهد حکم دانشجو را امضا کند.

این منبع آگاه تصریح کرد: برخی اعضا این نکته را مطرح کردند که دلیل هاشمی رفسنجانی برای عدم امضای حکم دانشجو این است که؛ هاشمی خود را رییس جلسه می دانسته، در حالی که رییس جلسه کامران دانشجو وزیر علوم بوده است.

وی ادامه داد: در این میان برخی از اعضا شورا نیز معتقد بودند که باید حرمت هاشمی حفظ شود؛ البته رییس جمهور نیز با نظر این دسته موافق بود.

این منبع آگاه خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه برخی اعضا به این مساله اعتراض کرده و معتقد بودند که این مساله دو سال است که معطل مانده است؛ اگر حرمت هاشمی باید حفظ شود، حرمت شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به عنوان نهادی حکومتی باید حفظ شود.


این منبع آگاه در ادامه افزود: حجت الاسلام محمدیان رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها پیشنهاد اضافه شدن یک بند به اساسنامه دانشگاه آزاد را دادند که بر اساس آن از زمانی که هیات امنا رییس جدید را معرفی و شورا نیز وی را تائید کرد، رییس دانشگاه یکماه فرصت دارد که حکم را امضا کند و در صورت عدم امضای حکم رییس دانشگاه آزاد، رییس شورای بتواند امضا حکم را به وزیر علوم واگذار کند.

وی تصریح کرد: دکتر احمدی نژاد با این پیشنهاد مخالفت کرده و تاکید کرد؛ من نمی خواهم بزرگ شدن این مساله، باعث شود که برخی بگویند " احمدی نژاد این کار را کرد که خودش حکم را امضا کند."

این منبع آگاه در انتها افزود: دکتر احمدی نژاد همچنین پیشنهاد داد که اعضا شورا از رهبر انقلاب درخواست کنند که جاسبی کماکان به عنوان عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی باقی مانده و از تجربیات وی استفاده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد