مشایی : تلاش دولت ، احیا و ترویج ارزش های شهادت طلبی است

اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر رییس جمهور روز سه شنبه با حضور در محل یادمان شهدای هویزه گفت :‌ یکی از تلاش های جدی دولت ، ‌احیا و ترویج ارزش های فرهنگ شهادت طلبی است.

در این دیدار که استاندار خوزستان و نماینده ویژه رییس جمهور در راهیان نور نیز رحیم مشایی را همراهی می کردند، مسوول دفتر رییس جمهور با اشاره به مسوولیت راهیان نور در شناساندن آرمان های شهدا گفت : امروز وظیفه ما شناساندن ارزش های هشت سال دفاع مقدس به نسلی است که طعم آن دوران را نچشیده است.

وی با اشاره به مستحکم بودن ارتباط معنوی مردم ایران با شهدا افزود : استقبال هر ساله از برنامه های راهیان نور نشان از زنده بودن روح رشادت و فداکاری در میان مردم ماست.

نماینده ویژه رییس جمهور در ستاد راهیان نور کشور همچنین اظهار داشت شهدا راهیان واقعی نور هستند و زایران مناطق عملیاتی در مسیر آنان گام برداشته و پا در جا پای آنان می گذارند.

رحیم مشایی افزود: آخر خط نور شهادت است و اساسا شهادت مزد کسانی است که در راه نور و حقیقت گام بر می دارند.

وی گفت : دست اندرکاران راهیان نور نیز که دراین مسیر گام برمی دارند ادامه دهندگان خط شهادتند وباید همواره آماده شهادت باشند ، البته گاهی برخی افراد هم باید بمانند تا راه شهدا را ادامه دهند.

وی ادامه داد: امیدوارم به تناسب تلاشی که دولت درهمه عرصه ها برای ارتقای زندگی مردم واعتلای کشور درعرصه های سیاسی ،علمی ،اجتماعی و بهداشتی کرده شاهد تلاشهای گسترده تر درعرصه احیا و ترویج روحیه شهادت طلبی و راه شهادت در کشور باشیم.

وی اظهار داشت: امروز به رغم مشکلات این کار دارد صورت می گیرد گرچه طی مسیرایثار و فداکاری نیازمند تلاش بیشتر است،ما نیزسعی می کنیم در مدت باقیمانده از عمر دولت دهم به ویژه امسال گامهای موثرتری در زمینه خدمت رسانی درعرصه راهیان نور برداریم تا بتوانیم تحولات گسترده تری را دراین حوزه رقم بزنیم .

وی با تقدیر از فعالیتهای صورت گرفته دراین زمینه با وجود برخی موانع و مشکلات گفت: کارکردن با وجود مجوز ، اعتبار، منابع و اختیار هنر نیست ادای وظیفه است ،ولی کاری که براساس تکلیف دینی و ارادت قلبی به شهدا به رغم وجود موانع و محدودیتهای اعتباری انجام شود شایسته تقدیر است.

نماینده ویژه رییس جمهور در ستاد راهیان نور کشور گفت: دراین عرصه مراجع زیادی بخشهای مختلفی از کار را برعهده دارند وبخشی از مشکلات موجود نیز ناشی از همین مساله است این امر موجب تشتت مدیریتی یا به عبارت بهتر تعدد دستگاههای دخیل می شود بنابراین بخشی ازآنها را می توان با هماهنگی بین همه ارگانها برطرف کرد.

رحیم مشایی با بیان اینکه در حدمقدورات برای رفع مشکلات و مسائل مطرح شده دراین نشست تلاش خواهم کرد افزود: برای دستاوردهای بیشترباید یک برنامه ریزی جامع برای سال 91داشته باشیم ازاین رو از دستگاهها و مسوولان ذیربط می خواهیم فهرستی از کارهای دردست اجرا و اقدامات مورد نیاز را که انجام آنها مستلزم تامین منابع است ،ظرف ده روز تدوین نموده وبا بیان ابعاد عملیاتی،فرهنگی،و...به استاندار خوزستان تسلیم کنند تا پس از جمع بندی برای برنامه ریزی دراختیار ستاد قرار گیرد،ما نیز ظرف حداکثر 20روز آنرا جمع بندی کرده و تصمیم گیری لازم را انجام می دهیم .

وی با اشاره به پیشنهاد مطرح شده درخصوص وارد کردن چند استان دیگر در بحث راهیان نور گفت: هر خطه ازایران را که بتوانیم به نام شهداپیوند بزنیم سند ارتقا و جاودانگی آن را رقم زده ایم ،ما به دنبال این هستیم به هربهانه کوچک تاریخی فرهنگ ایثار و فداکاری رابیش ازپیش به میان مردم بیاوریم.

وی با اشاره به مناطق عملیاتی غرب کشور خاطرنشان کرد: تلقی تاریخی و جفرافیایی از حوادث بهانه های کار است ،توجه به مناطق غرب کشور در دستور کار ماست وبه زودی نشستی با استانهای غربی برگزار می کنیم تا راه برای کار درزمینه راهیان نوردراین مناطق را برای سالهای بعد باز کنیم.

رییس دفتر رییس جمهور همچنین با توجه به مشکلات مطرح شده درزمینه موانع قانونی و بودجه ای هزینه کردن اعتبارات استانهای دیگر درخوزستان دربحث راهیان نور گفت: دغدغه این استانداران و فرمانداران را پیگیری می کنیم این موضوع را از طریق درنظر گرفتن منابع متمرکز به استانداران یا اعطای مجوزهای قانونی لازم برای بهره گیری از منابع استانها دراین بحث پیگیری خواهیم کرد.

در ادامه این دیدار همچنین نشست هم اندیشی راهیان نور سراسر کشور با حضور متولیان ،نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه ها ، مقامهای استانی و مسوولان لشگری با هدف برنامه ریزی راهیان نور سال 91 در مهمانسرای استانداری خوزستان برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد